Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
13.2.2012 22:34
Esajuppeli kirjoitti:VHSB- kaasareita tietääkseni kahta tyyppiä, osaan tulee TK-suutin päälle, osaan ei. Valtaosassa ei mielestäni tule, ainakin itselläni on vain se emulsioputki siellä.
mites toimii sitten koska emulsio suutin on todella syvällä ja ylempänä kuin mihin koho nousee eli miten bensaa virtaa suuttimen kautta vai alkaako se vaa vetämään bensaa ym.?
14.2.2012 16:53
Moi millaset säädöt kannatas laittaa 34mm lorttoo jos vireinä on jollymoto sp, vforce3, pipercross paneeli? 160 pääsuutin, 40 tyhjäkäynti, k57 neula? missä asennossa neula kannataisi olla +20 keleillä? ja onko nuo suuttimet oikeeta kokoa? vai pitäisikö tilata lisää suuttimia? Ja millaset tehot noilla osilla saa ja paljonko pyörä kulkee noilla palikoilla? ja pärjää jo varmaa katulaiskoja vastaa?
Viimeksi muokannut Hardyy päivämäärä 17.2.2012 19:45, muokattu yhteensä 1 kerran
15.2.2012 21:26
Hei virittelijät mulla ylimääräisenä RAVE1 ja ARROW-putki
Koko setti 200€. NYT VIRITTÄMÄÄN HEI!
20.2.2012 23:14
QKris kirjoitti:Esajuppeli kirjoitti:VHSB- kaasareita tietääkseni kahta tyyppiä, osaan tulee TK-suutin päälle, osaan ei. Valtaosassa ei mielestäni tule, ainakin itselläni on vain se emulsioputki siellä.
mites toimii sitten koska emulsio suutin on todella syvällä ja ylempänä kuin mihin koho nousee eli miten bensaa virtaa suuttimen kautta vai alkaako se vaa vetämään bensaa ym.?
21.2.2012 19:09
Tottakai se toimii kun se on niin suunniteltu. Sillä miten se toimii, ei liene sinulle väliä.
23.2.2012 21:00
Alitalia kirjoitti:Moi millaset säädöt kannatas laittaa 34mm lorttoo jos vireinä on jollymoto sp, vforce3, pipercross paneeli? 160 pääsuutin, 40 tyhjäkäynti, k57 neula? missä asennossa neula kannataisi olla +20 keleillä? ja onko nuo suuttimet oikeeta kokoa? vai pitäisikö tilata lisää suuttimia? Ja millaset tehot noilla osilla saa ja paljonko pyörä kulkee noilla palikoilla? ja pärjää jo varmaa katulaiskoja vastaa?
Näistä hyvä lähteä:
160pää
B36 tyhjä
seosruuvi 1 1/2 kierrosta auki
k57, neulan sokka ylimmässä, laihin asento
Suutinta joudut ehkä vähän pienentämään tosta 160, plug choppaat tolla eka ja katot miten on.
23.2.2012 21:20
oiskohan mulla nyt iha ok säädöt kunhan saan pyörän käyntii ko pää suutin 170 ja noi kaikki muut samat säädöt mut neula toiseksi laihimmalla jja sit vireissä eroo gianneli ja Anstan rakastama vapariputsari
23.2.2012 22:50
^^jaani^^ kirjoitti:oiskohan mulla nyt iha ok säädöt kunhan saan pyörän käyntii ko pää suutin 170 ja noi kaikki muut samat säädöt mut neula toiseksi laihimmalla jja sit vireissä eroo gianneli ja Anstan rakastama vapariputsari
Vitusti liian iso PS ainakin
24.2.2012 12:35
Joillakin toimii isommalla, toisilla pienemmillä eli jos pyörä pelittää niin on sopiva. En edes ymmärrä miks joku kysyy onko sopiva jos pyörä toimii läpi kierrosalueen..
24.2.2012 13:32
Kyllähän se toimii, rotaxin kone on vielä sellanen että sille saa syöttää kakkua vaikka miten täyskaasulla ja kaiken se lapoo sisäänsä mukisematta, ainakin 34mm kaasuttimella näin olen huomannut. Suutin saa olla todella liian iso ja silti kone mukisematta kiertää, mutta ei kierrä samalla tavalla kuin jos olisi säädöissään
Asiaa ei niinkään huomaa mitenkään röpeltämisenä tai muuten, mutta tulppien pimahtelu ja plug chopit sen kertovat. Huipputeho myös laskee rankasti, ja pyörä kiertää laiskasti kovaa kiihdyttäessä.
170 suutin on 100 prosentin varmuudella liian iso, ja jos neula on k57 ja toisiks laihimmalla, kannattaa kokeilla myös laihinta asentoa.
Koitahan jaani näitä jos sun on pakko pitää se vapaavirtaussuodatin, ekana varmistu että se on varmasti puhdas eli puhalla kompuralla läpi.
Pääsuutin 162
Neula k57^1
Seosruuvi puoltoista kierrosta
Oletan että sulla on ihan normi 34mm vhsb jossa kaikki sisäiset osat ovat ne mitkä räsässä kuuluukin (dp266 neulaputki yms yms)
Ja sit tossa kaasuttimen säädössä täytyy ottaa huomioon myös kaasuttimen ikä. Täysin uus kaasutin vaatii luultavasti eri säädöt, kuin se kymmenen vuotta vanha, vaikka kaasarit identtisiä olisivatkin keskenään. Kaasutin kuluu = säädöt muuttuu. Jos sulla on joku 10 vuotta vanha paljon ajettu kaasari, en osaa oikein tarkkaan sulle säätöjä alkaa neuvomaan, ne voi tosiaan jonkunverran muuttua.
27.2.2012 19:44
Aprilia RS 125 punainen kolmionmuotoinen valo palaa. Onko mitään konstia saada se sammumaan?
Ilmeisesti CDI boksi on viritetty ja se vaatii nyt jotain Raven solenoidi signaalia. Ravea ei kuitenkaan ole asennettu. En kuitenkaan viitsisi katkaista jokaista johtoa kokeeksi, jos joku teistä on jo oikean värisen johdon paikallistanut. Apuva! Mikä johto pitää katkaista vai pitääkö sylinterin nurkilla olevia johtoliittimiä käsitellä? Nämä ylimäääräiset liittimet ovat varmaan näitä viritysosia varten.
Pyörö on 2006 ZD4PY euro2 mallinen, kaasuttimessa ei ole sähköisiä osia.
27.2.2012 20:26
Vaatii raven solenoidin, joillakin palaa senkin kanssa, ainoa tapa saada sammumaan ilman raven solenoidia on pistää mittari sököks
tai polttimo pois.
27.2.2012 20:40
240turbo kirjoitti:Vaatii raven solenoidin, joillakin palaa senkin kanssa, ainoa tapa saada sammumaan ilman raven solenoidia on pistää mittari sököks
tai polttimo pois.
No täytyy vissiin katkaista se mittarille menevä johto tai jos polttimon irrotus on helpompi, niin teen sen.
Tuo 2-tahtiöljyn merkkiled palaa myös. Öljysäiliö on aivan täynnä. Kokeilin kytkeä öljytasonanturi johdot yhteen, mutta se merkkivalo ei vain sammu. Taitaa joutua ostamaan uuden anturin, kun se ois aika hyödyllinen tuo öljyn merkkivalo. Voihan se jopa liittyä tuohon EFi valon palamiseen, mutta tärkeintä olisi saada molemmat valot sammumaan. Öljytason ledi on kalliimpi ja vaikeampi vika, kun se pitäisi saada oikeasti toimimaan.
28.2.2012 15:20
mopoäijä56 kirjoitti:Aprilia RS 125 punainen kolmionmuotoinen valo palaa. Onko mitään konstia saada se sammumaan?
Ilmeisesti CDI boksi on viritetty ja se vaatii nyt jotain Raven solenoidi signaalia. Ravea ei kuitenkaan ole asennettu. En kuitenkaan viitsisi katkaista jokaista johtoa kokeeksi, jos joku teistä on jo oikean värisen johdon paikallistanut. Apuva! Mikä johto pitää katkaista vai pitääkö sylinterin nurkilla olevia johtoliittimiä käsitellä? Nämä ylimäääräiset liittimet ovat varmaan näitä viritysosia varten.
Pyörö on 2006 ZD4PY euro2 mallinen, kaasuttimessa ei ole sähköisiä osia.
Sullahan on euro2 pyörä, älä nyt saatana mene katkomaan mitään johtoja ei sul ole koko ecua mitä ois voitu porata. Jos cdi boksista on hyppylanka katkaistu sil ei ole mitään vaikutusta, sehän tehtiin yleisesti jo ekassa huollossa näihin vaikka pyörä A1 tehoissa, ei sytytä mitään valoja, parantaa vaan moottorin toimintaa tietyllä kierrosalueella.
Johtuu varmaan ihan jostain perusjutusta se valon palaminen kun ei ole vielä piaggoa elektroniks astunut kehiin sun vuotises pyöräs.
EDIT: Luin tarkemmin, eli öljyvalo palaa.
Öljyvalon palaessa palaa myös se kolmio. Problem solved.
28.2.2012 17:01
Hups, niinhän se olikin, menee sekasin aina nuo eurot