4.12.2016 16:08
7.12.2016 10:39
7.12.2016 17:05
7.12.2016 18:39
Limeee kirjoitti:Sylinteriä pitää korottaa 2,4mm, joten sylinterin yläpäästä pitää muös ottaa tuo 2,4mm
9.12.2016 18:31
9.12.2016 21:40
18.12.2016 14:04
18.12.2016 14:35
ma$$i kirjoitti:Kansi vaan harvemmin kestää kun siitä ottaa noin reilusti kamaa pois
19.12.2016 18:28
19.12.2016 20:13
Nimenomaa palotila upetettu siis.. 125 vakio ja 144 pytyllä 0.8, kumma juttu ite en oo saanu paskaks vaikka kuinka antaa hanaa eikä kukaan muu kaverikaan, tai ykskään myymäni kansi ei myöskää oo halennu, en sit tiiä onko kaveris kannet ollu maanantaikappaleita vai mitäma$$i kirjoitti:Parilta kaverilta meni jo ihan vakiokansi. Sen jälkeen muutama laskettu kansi ennenkuin päättivät ottaa pytystä pois tavaraa. Koneistamolla laskettuja olivat, joten en paskaksi työnlaaduksi haukkuisi.
Oma mielipide edelleen pytystä laskun puolella. Koneistajalle selittää homman, niin tulee varma lopputulos ja hintaa max parikymppiä jos sitäkään. Jos homman voi tehdä kahdella tapaa, niin itse ainakin näkisin paremmaks suorittaa sen sillä tavoin millä kestää satavarmasti. Mutta kukin taaplatkoot tyylillään, eipä tuo minulle kuulu.
Onko sulla laskettu täysin kantta vai tavallaan upotettu, jolloin palotila laskeutuu syvemmälle? Senkin voi tehdä useammalla tapaa
Ja millä squishilla olet setin koonnut? Sekin vaikuttaa kannen kestoon kovin dramaattisesti
19.12.2016 20:17
19.12.2016 20:35
26.1.2017 16:21
26.1.2017 21:15
26.1.2017 22:30
ma$$i kirjoitti:Mahdollisia syitä tulppien menemiseen:
-Väärä lämpöarvo (en tiedä sm hussen haluamaa numeroa)
-Väärät säädöt kaasuttimessa (hyvin usein enemmän kuin todennäköistä.. )
-Staattori sökö
-Puola sökö (yleensä ei kuitenkaan tällöin hajota tulppia)
-Jännitteensäädin sökö
-Tulpanjohdon sekä -hatun tilanne
Miltäs se tulppa näyttää hajottuaan? Elikkä väri jne. Kuva auttaisi
Kiksin kilahdus
Sm hussen konetta en tunne, mutta voisko olla kiksin palautus jotenki vituillaan tms?
Väljä kone
Paljonko ajettu? Paljonko männällä? Mites rempat?
Puristuspaineet voi mitata puristuspainemittarilla, saa selvän tiedon onko väljä.
Sylinteri irti ja mäntää tutkimaan, sekä tarvittaessa vaihtamaan jos näyttää ohipuhaltaneelle. Ohipuhallus kertoo hyvin onko yläkerta timmi vai ei.
Jos ei sylkkää jaksa tai viitsi irroittaa, voi putken ottaa irti ja tiirailla mäntää pakoaukosta sekä varoen kiksiä painella--> mäntä liikkuu ja sen näkee paremmin että mahdollisen ohipuhalluksen.
Läpät
Läpät voivat haroittaa tai niistä voi puuttua selvästi paloja pahimmassa tapauksessa. Ajan mittaan läppien materiaali kuluu sekä ohenee ja alkaa paistamaan läpi.
Läppien ollessa huonossa kunnossa kierrokset leijaavat, käynnistys on huonompaa, kierrosherkkyys huononee sekä kaasuunvastaavuus. Sekä moottoriin virtaa ylimääräistä kakkua väärään aikaan. Jos läpät ovat oikein huonossa kunnossa, koko laitos ei edes käynnisty.
Läppien kunnon voi tarkistaa irroittamalla ne ja katsomalla sisäpuolelta valoa vasten. Tällöin näkee jos läpät harottavat tai ovat kuluneet liiaksi. Valoa ei saisi näkyä lävitse. Selvien palojen puutteen kyllä huomaa jo läppien ollessa kädessä.