Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
19.2.2015 12:05
Nokka vie alavääntöä ja nostaa tehoa yläkierroksille. Taas kierrorajoittimen nostossa ei ole järkeä, kiertävämpi moottori kuluu selkeästi nopeammin. Pelkällä 180 pytyllä saat aika kivasti paukkua koneeseen ja välityksiä voisi jopa hieman pidentää sen jälkeen, tarkoitus ei ole että kone kiertää kuutosella rajoittimelle missään vaiheessa.
19.2.2015 12:12
Ok. Kiitos infosta. Osaatko sanoa paljon nokka+malossi setillä menisi 0-100? Saisi jonkunlaisen käsityksen minkälainen ero vakiokoneeseen tulisi. Netissä on niin vaihtelevaa tietoa ja faktaa vähän.
19.2.2015 12:32
Pelkällä 180 pytyllä 0-100 menee noin 10sek, riippuen pyörästä, renkaista, väleistä jne. Jos nokan vaihtaa niin voi ehkä saada sekunnin nipistettyä pois. Näissä pitäisi paremminkin mitata 0-80 kiihtyvyys ja 40-80 kiihtyvyys 5 vaihteella, ne kertoo paljon enemmän kuin 0-100 kiihdytys koska 80 jälkeen kiihtyminen on aika verkkaista pienten tehojen takia.
19.2.2015 12:52
Selvä. Kuullostaa ihan järkevältä ostokselta.
E: ja unohdin kysyä, että onko kukaan kuullut, että joku olisi poliisin kanssa ollut ongelmissa big boren kanssa?
19.2.2015 13:14
Ei me ainakaan olla kuultu mitään, kun ajelee järkevästi, rajoitusten mukaan eikä sikaile, eikä herätä huomiota niin ei Poliisia kiinnosta. Tehot kasvaa kuitenkin aika maltillisesti, eikä huippunopeus juurikaan kasva. Tilanne on vähän eri piikkisten Kotareiden kanssa joista on kurit poistettu, ne kiinnostaa Poliiseja enemmän kuin pörisevät nelarit
19.2.2015 13:19
Jep tuota faijallekkin yritin selittää, mutta hän silti menee ajatuksella "entä jos"... Pyörä hänen nimissään niin hän loppukädessä päättää siitä mitä siihen saan laittaa...
19.2.2015 13:24
Siinä sun faija on ihan oikeassa, aina noissa vireissä on omat riskinsä jos jotain sattuu.
22.2.2015 1:25
Onko näistä high compression pistoneista paljon hyötyä? Kuluttaa konetta varmaan enemmän, mutta tuleeko paljon vääntöä sellaisesta?
22.2.2015 8:22
Puristussuhteen nosto siirtää tehoalueen alemmaksi, alavääntö lisääntyy jonkin verran ja vastaavasti yläkierroksilla kone alkaa ahdistamaan. Mä en ole kovin innostunut korkeapuriste männistä, niillä saa jonkin verran paukkua lisää mutta alakerran pistekuormat kasvaa selkeästi ja alakerran ikä lyhenee merkittävästi.
Ne korkeapuriste männät mitä mä olen nähnyt, ei ole vakuuttanut laadultaan. On olleet aika tökerön näköisiä valumäntiä ja jos en väärin muista niin joku oli täällä sellaisen laittanut itelleen ja mäntä ei ollut kauaa kestänyt. Tuli vähän suurempi remontti eteen laaduttoman männän takia.
22.2.2015 10:36
Juu. Onko vakiokoneen kansi optimaalinen vai kannattaako käyttää koneistamolla jos haluaa hengittävämmän koneen? Tietysti ruiskun säätö ja vapaavirtausputki.
22.2.2015 11:33
Kannessa on pientä viimeistelyn varaa kanavissa ja kanavien siistimisellä/muotoilulla saadaan virtaukset paremmiksi.
22.2.2015 11:42
Paljonkos tollanen maksaa, kun koneistamaan viedään?
22.2.2015 16:08
Vaikee sanoo, kympeistä satasiin, riippuu ihan siitä mitä sille tehdään.
22.2.2015 23:03
Mikä on halvin 180cc pyttysarja, joka menee suoraan kikkailematta paikoilleen?
Ja paljonko on huiput 180cc pyttysarjalla vakiokannen kanssa?
Pyöränä siis husqvarna sms4.
23.2.2015 8:10
Jossain jo kirjoitin että suurin vaikutus on kiihtyvyyteen, ei huippunopeuteen. Beta kulkee 180 pytyn kanssa yhtä lujaa kuin vakio pytyllä, mutta kiihtyvyys ja ajettavuus parani merkittävästi lisääntyneellä väännöllä. Jos huipputehoja kaipaat niin vaihda kaksitahtiseen