Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

5.5.2013 18:11

nuutti969696 kirjoitti:Mikä vois olla vikana, kun öljyvalo palaa kokoajan, vaikka anturi olisi kiinni ja koho nostettuna ylös?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

5.5.2013 19:04

Jostain johto poikki ja saa maita?

Kuulostaako 440 suutin mikunin 38 liian isolta.

Ei viittis ostaa tuhansia suuttimia ja rassata aina niitä. 360 suuttimella leipo...

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

5.5.2013 19:32

Juu on 440 Suutin liian iso. Itellä on vforce3, Husqvarna WR/CR sylinteri ja kansi, DEP putkisto ja 38mm Mikuni TM, ja pääsuuttimena 420, ja vois pudottaa vielä siihen 410/400 kun aavistuksen verran tuntuu rikkaalla olevan

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

5.5.2013 21:54

Mites nuo mäntien koot menee, ku vissiin c koko pitäs olla entisen omistajan mukaan ja wiseco nyt sisällä.
Wösnerii aattelin, mut kaikissa männissä tuntuu olevan nuo kirjainkoot erilaiset, esim wösnerillä oli c koko 53.97 ja proxilla 53.96 wisekossa b koko oli jo helevetin iso 54mm jne. Niinnii pitääkö se sitte kahtoo milleistä vai siitä kirjaimesta?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

5.5.2013 22:38

bevekki kirjoitti:Kuulostaako 440 suutin mikunin 38 liian isolta.

Ei viittis ostaa tuhansia suuttimia ja rassata aina niitä. 360 suuttimella leipo...

Riippuu ihan pyörästä. Itsellä 38 TMX, vorcet, VHM ja WR:n HGS putkena ja 450 on hiukan pieni, kun ilmaruuvin joutuu laittamaan melkein kiinni, jotta on säädöissä. Uuden suuttimen koko riippuu ihan siitä, kuinka laihalla kävi vanhalla.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

6.5.2013 10:34

hyödyttäiskö wr/cr kansi katulussun pytyssä mitään?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

6.5.2013 14:19

Eipä se kansi merkittävästi hyödytä. Viritys hommissa aina ekana isompaa kaasaria, suurin ero tulee siinä

E: Siis jos kiinni on vakio 28 kaasari...

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

7.5.2013 10:36

siis 35 mikunin, vorcejen sun muiden hilppeiden kanssa aattelin :D

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

7.5.2013 14:26

Vääntöö taitaapi tulla lisää ;)

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

7.5.2013 20:44

Mikäs on ku laitoin pari päivää sit hussen tt:ksi ja eilen nostin neulan sokkaa ylös yhen pykälän ja nyt kierrokset nousee ihan liian korkeelle heti kun käynnistää. Koitin 34 ja 38 tk:ta ja kaasutin aukastu jo moneen kertaan. Myöskään tyhjäkäynnin säätöruuvia kun kääntää ei tapahdu mitään. Onko imuvuoto?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

7.5.2013 21:41

Zuikkamies kirjoitti:^ Ite joskus muinoin sain kyseisen vian hieman paremmaksi pelkästään ilmaruuvia pyörittämällä

Mikä noista miknumi tmx 38 kaasarin ruuvveista voisi olla ilmaruuvvi?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

7.5.2013 22:02

No nyt sain ton hussen pelaamaan jotenkin eli toimii ajossa hyvin, mutta kun päästää tyhjäkäynnille niin kierrokset leijuu pitkän aikaa. Nyt on 34 tk nii pitäskö laittaa 38 tk takas?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

7.5.2013 22:21

Mikähän ois omaan hyvä, virit on WR kansi, sylinterikoro, DEP ja 38 Mikuni TM? :D
410? 420?

Edit. Oliko muuten tuossa TM -kaasarissa pyöreä kanta vai kuusiokanta? :D

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

7.5.2013 22:28

Mistä kannattais lähtee ettimään vikaa kun hussessa ei vissiin jäähdytysnesteet kierrä? Lämpenee lyhyen matkan jälkeen jo tulikuumaks ja mittaristoon syttyy lämpövalo ja lukee "fail 4". Otin lämpöanturin irti mut se oli vähän turhaa ku eipä siitä mitää nähny. Muita ehdotuksia?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

7.5.2013 23:09

-Masse- kirjoitti:Mistä kannattais lähtee ettimään vikaa kun hussessa ei vissiin jäähdytysnesteet kierrä? Lämpenee lyhyen matkan jälkeen jo tulikuumaks ja mittaristoon syttyy lämpövalo ja lukee "fail 4". Otin lämpöanturin irti mut se oli vähän turhaa ku eipä siitä mitää nähny. Muita ehdotuksia?





Itselläni oli sama vika ja se johtui termostaatista joka oli lakannut toimimasta. Se on kannen yläpuolella mustamötikkä johon menee letkuja syyläristä.