Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
7.8.2012 13:23
käykö R ja RE mallin enskavanteet suoraan x mallin dt:seen?
7.8.2012 14:02
Jammu1234432 kirjoitti:Täytyypä kysyä kun otettu dt 50ccstä kuri pois tossa alkukäyrässä, nii kulki jotain 70 mittariin. Tällähetkellä vakiovälit, mutta minkälaisilla väleillä sais kulkee n. 60 ja kiihtyis reippaasti??:)
Seikkalet vähä väärällä sivustolla...
8.8.2012 9:06
jebaa
Ehjä, käytetty penkki postissa, jos sen tässä loppuviikosta noutelis. Vanha kun oli kulmasta hajonnut ja aikalailla tummunut, niin ostimpa uuden.
Oliko näissä 00-03 DT:eissä joku öljypumpun säätö, joka ei riitä täystehosena voitelemiseen, eli meinaan että pitääkö kyseisen vuosimallien deeteiden öljypumppua säätä, jotta öljyä "tihkuisi" enemmän(riittävästi)??
8.8.2012 11:19
Siel öljypumpun kopan sisäl keskel olevas pyörees jutus mikä pyörii ku vääntää kaasua niin on kohdat 0-1-2.
0 on vakio asetus ja on noin. +2½ seos ja riittää hyvin täystehoselle.
1 on +3% seos
2 on jotain 4-5%.
8.8.2012 14:46
Hei taas (: Nyt olis tarkotuksena taas saada tuo takajarru toimimaan, menin ja tilasin sen jarrupalojen lukituslevyn, se pieni metallipala joka oli hävinny, toinen oli tallessa. Itkin melkei verta ku makso 25e sellanen mitätön palanen :_DD
8.8.2012 20:36
Täytyypä kysyä uuestaan kun ei tullu mitään asiallisia vastauksia. Eli kyseessä dt 50cc josta otettu pois kuri käyrästä, ja kulkee n. 70 mittariin, mutta muuten todella laiska esim. ylämäessä, lähdössä. Tällähetkellä vakiovälit, mutta mitkä välit pitäs laittaa että kiihtyis jollainlailla paremmin, ja että kulkis n. 60? EN pelkää poliiseja, mutta porvoossa kytillä ei ole muuta tekemistä kun kyttäillä mopoja, ja kun kuitenkin hankin kemmun nii ei mielytä kevariverot
8.8.2012 20:51
Jammu1234432 kirjoitti:Täytyypä kysyä uuestaan kun ei tullu mitään asiallisia vastauksia. Eli kyseessä dt 50cc josta otettu pois kuri käyrästä, ja kulkee n. 70 mittariin, mutta muuten todella laiska esim. ylämäessä, lähdössä. Tällähetkellä vakiovälit, mutta mitkä välit pitäs laittaa että kiihtyis jollainlailla paremmin, ja että kulkis n. 60? EN pelkää poliiseja, mutta porvoossa kytillä ei ole muuta tekemistä kun kyttäillä mopoja, ja kun kuitenkin hankin kemmun nii ei mielytä kevariverot
Ei ihmekään jos ei vastauksia kuulu ku oot ihan väärällä alueella, mee sinne mopopuolelle pärisemään
8.8.2012 20:59
V_H kirjoitti:Hei taas (: Nyt olis tarkotuksena taas saada tuo takajarru toimimaan, menin ja tilasin sen jarrupalojen lukituslevyn, se pieni metallipala joka oli hävinny, toinen oli tallessa. Itkin melkei verta ku makso 25e sellanen mitätön palanen :_DD
Yamahalla maksaa tietyt osat vähän ja loput ihan helvetisti
.
Jammu1234432 kirjoitti:Täytyypä kysyä uuestaan kun ei tullu mitään...
Nauran itteni kuoliaaksi, pelkäät poliisia ja sillä hyvä. Laita kuristukset takaisin kun mopo ei todellakaan saa kulkea kuin 45kmh suomen lain mukaan.
9.8.2012 18:55
Tänään tuli paikallisesta liikkestä tilattua ypvs vaijeri kehä(Se musta kiekko) No ei paha 14e ja risat. No samalla aattelin kysyä lämpöanturia,Hui saatana 88e semmosesta
.No nyt on tarvike anturi ja hyvin pelaa. Mutta itse kysymykseen.Mistähän saisi wisecoon m-renkaita pelkästään?!Koossa 56.5mm. Moposportilta olen ainoastaa löytänyt koossa 57.4mm.
Ja kaverin puolesta vielä saako suomesta Wossner mäntiä detsiin?
12.8.2012 15:20
taas on jammu hajalla
eli tulee nesteet pihalle paisuntasäiliöstä, taas... Muutama sata kilometriä sitten vaihdoin kannentiivisteen(athena) sekä laitoin eri kannen. Pitäskö ostaa alkuperäne kannentiiviste? Mites kannataako ite hioa kantta suoraks jos on kiero vai viiä koneistamolle? Jos se kannentiiviste on hajonnut niin voiskohan olla hajonnut siksi että on ylikokoa sylinterissä +2mm ja kansi on avartamaton?
12.8.2012 20:08
No ei se kyllä poratun pytyn takia korkkaa. Laita momenttiin se kansi ja suorista lasilevyn päällä (zone oli tehny ohjeen) tai vie koneistamolle.
12.8.2012 20:16
Mulla on nyt kädessä tämä dt r:n kiksi akselipaketti, eli tarviinko mitään muuta kuin sen stefan kytkinposkesta kiinnittääkseni tämän dtx:ään?
13.8.2012 7:54
Kortti tuli perjantaina ja ajelin detsin mökiltä tänne Jyväskylään (~70km). Ihan hyvin meni matka, saa hyvin pidettyä 110km/h matkavauhtia ja kiihtyvyys pienemmillä nopeuksillä hyvä, mutta 90km/h kulkeva auto ei ole kovin helppo ohitettava, meinaan kun tuo ei enää oikeen siinä viheessa kiihy, nii pitää ottaa vauhtia senverran että pääsee ohi ja tarttee pitkän pätkän suoraa.
Millä siis saisi potkua tuonne yläpäähän, auttaako tehari mitään, ainakin lisää ääniä?
13.8.2012 18:08
Vaiha vaikka hiilikuituläpät.. Aika väljältä kuullostaa meinaa.
Pääsen tällä nelarillaki matkanopeutta 110-115
Ja tyhjä vakioputki ei tosiaankaan vastaan minkään luokan teharia vaikka joku sitä saattaa täällä väittääkin.. Tyhjävakiputki ei siis vastaa giannellia tai athenaa mitä täältä muutaman kerran lukenut.
Athenal on tosi tasanen vääntö ja sitten taas depil ja vanhan mallin arrowilla tosi korkeellaa kierrosalue.
Giannelli tuntuu pitkälti samalta ku uuden mallin Arrowi taikka athena.
Parhaite tuntuis kiekuvan Arrowilla ja hiilikuituläpillä.
13.8.2012 20:45
Clutch kirjoitti:Vaiha vaikka hiilikuituläpät.. Aika väljältä kuullostaa meinaa.
Pääsen tällä nelarillaki matkanopeutta 110-115
Ja tyhjä vakioputki ei tosiaankaan vastaan minkään luokan teharia vaikka joku sitä saattaa täällä väittääkin.. Tyhjävakiputki ei siis vastaa giannellia tai athenaa mitä täältä muutaman kerran lukenut.
Athenal on tosi tasanen vääntö ja sitten taas depil ja vanhan mallin arrowilla tosi korkeellaa kierrosalue.
Giannelli tuntuu pitkälti samalta ku uuden mallin Arrowi taikka athena.
Parhaite tuntuis kiekuvan Arrowilla ja hiilikuituläpillä.
Juu siis kyllähän se 130 kulkee ja kiihtyy ihan hyvin, mutta ei se enään tuolla suuremmissa nopeuksissa kiihy oikeen niin hyvin kun vois...Toki pääse ohi mainiosti, mutta kun esim. ajat rekan takana, joka kulkee 90km/h ja lähet ohi, joutuu kovaan vastatuuleen, kun hetkeä aiemmin sai "roikkua" rekan imussa. Vauhilla siis joutuu ohi, perästä ei pysty vierellä kiihyttää hyvin, tosin eihän se noilla tehoilla mahdollista varmaan olekkaan.
E; Niin ja miten on mahdollista, että tuolla mun tyhjennetyllä vakioputkella kulkee vakioväleillä 130 kun on säädöissään ja moni muu detsi Giannellin tehoputkella tms. kulkee samanverran?
Viimeksi muokannut EDU96E päivämäärä 13.8.2012 20:49, muokattu yhteensä 1 kerran