Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

9.12.2009 23:27

jerbona kirjoitti:Paljonkos tommonen pytyn kanavien, huuhteluiden yms. pakoaukkojen viilaus kustantaisi, pitäs vähän huippunopeutta nostaa..Pyöränä Yamaha tzr.Kannattaako viedä johonki pajalle? Tietenkin jos joku osaava tarjoutuu tekemään halvalla niin...? ;)
Mitä muuta sulla on pyörässä? Pelkässä tt-tetsarissa en ensimmäiseksi koskisi pyttyyn mitenkään radikaalisti.

Vakiokaasari 26mm joutaa heti vaihtoon. Putken karstoittuminenkin vaikuttaa menoon, ja varsinkin se miten putki muuten toimii (mitoitus). Noista lähtisin sinuna ensimmäisenä liikkeelle.

kannen muokkauskin tekisi hyvää (on vakiona meinaan melkoisen muotoinen "paljealue"). Olisihan tuossa hyllyssä yksi 28mm kaasarikin.. Yv:llä tavoittaa.

10.12.2009 17:20

sape kirjoitti:
jerbona kirjoitti:Paljonkos tommonen pytyn kanavien, huuhteluiden yms. pakoaukkojen viilaus kustantaisi, pitäs vähän huippunopeutta nostaa..Pyöränä Yamaha tzr.Kannattaako viedä johonki pajalle? Tietenkin jos joku osaava tarjoutuu tekemään halvalla niin...? ;)
Mitä muuta sulla on pyörässä? Pelkässä tt-tetsarissa en ensimmäiseksi koskisi pyttyyn mitenkään radikaalisti.

Vakiokaasari 26mm joutaa heti vaihtoon. Putken karstoittuminenkin vaikuttaa menoon, ja varsinkin se miten putki muuten toimii (mitoitus). Noista lähtisin sinuna ensimmäisenä liikkeelle.

kannen muokkauskin tekisi hyvää (on vakiona meinaan melkoisen muotoinen "paljealue"). Olisihan tuossa hyllyssä yksi 28mm kaasarikin.. Yv:llä tavoittaa.


Nyt pyörässä kiinni 32mm mikuni, teholäpät, Giannellin tehari ja pipercross. Talven aikana olis tarkotus ostaa myös madallettu kansi.Mutta silti lisäteho ei olis pahitteeks... :D Eli vastauksia ekaan viestiin?

11.12.2009 0:31

Kannen vaihdosta lähtisin seuraavaksi liikkeelle. Kaasarin säätöihin eritoten kiinnittäisin huomiota. Toki mäntä ja pytty pitää olla timmissä kunnossa, ihan sama paljonko niillä on ajettu (vaikka 1000km..), mutta puristuksia pitää olla..

Oletan että pyörä on ajokautena jokapäiväisessä ajossa, niin en lähtisi tekemään siitä kovinkaan paljon kireämpää kuin mitä nyt on. Luotettavuus ja käytännöllisyys heikkenee, ja se tärkein eli ajomukavuus. On kuitenkin paljon kivempi että pyörä on aina käytettävissä.

Ja vaikka pyörästä tehtäisiin kireämpi, niin se ei kuitenkaan taas hetken päästä riitä ja pitää saada lisää. Sehän on juuri virittämisen suola, mutta sitä on vähän huono yhdistää hyötyajoon.

Aprilia rs a1 putki

11.12.2009 3:24

Olis tarkoitus tyhjentää rs:n a1 putki täystehoiseksi. Olen löytänyt galleriasta vain uudemmanmallin rs:n putken tyhjennystä 06- rälläköintiä varten kyselisin onko -05 mallin rs:ssä samanlaiset kuristimet putkessa?

29.12.2009 19:58

Onko kellään kokemusta noista ohjelmoitavista sytkistä? Esim. tällaisesta: http://www.vpv-motorracing.com/thunder.htm#alku
Pitäisi jotain keksiä tohon näsäriin, kun on tulossa "hieman" vakiota jytympää palikkaa.

29.12.2009 23:24

TDN kirjoitti:Onko kellään kokemusta noista ohjelmoitavista sytkistä? Esim. tällaisesta: http://www.vpv-motorracing.com/thunder.htm#alku
Pitäisi jotain keksiä tohon näsäriin, kun on tulossa "hieman" vakiota jytympää palikkaa.

Tuosta ei ole tietoa mutta eipä tuolla hinnalla mulle kokemusta tulekaan. (550 euroa)
Tuolla olisi halvempi ja aika roimastikin http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm
(Products->SPARKER DC-CDI-P) Hintaa boksilla on 139 euroa. DCCDIP.EXE :llä saa ohjelmoitua. Smokie ainakin oli tuohon boksiin ihan tyytyväinen.
Kytkentäohjeet saat siitä assembly manuals -linkistä. Näkyi näsärikin olleen.

24.1.2010 11:58

-Zone- kirjoitti:
TDN kirjoitti:Onko kellään kokemusta noista ohjelmoitavista sytkistä? Esim. tällaisesta: http://www.vpv-motorracing.com/thunder.htm#alku
Pitäisi jotain keksiä tohon näsäriin, kun on tulossa "hieman" vakiota jytympää palikkaa.

Tuosta ei ole tietoa mutta eipä tuolla hinnalla mulle kokemusta tulekaan. (550 euroa)
Tuolla olisi halvempi ja aika roimastikin http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm
(Products->SPARKER DC-CDI-P) Hintaa boksilla on 139 euroa. DCCDIP.EXE :llä saa ohjelmoitua. Smokie ainakin oli tuohon boksiin ihan tyytyväinen.
Kytkentäohjeet saat siitä assembly manuals -linkistä. Näkyi näsärikin olleen.


Vois tommosen tilata. Pitääkö dynossa vetää, että saa oikeanlaisen kartan sinne vai meneekö perstuntumalta?

Noista mäntien välyksistä vielä. Onko se niin justiinsa, että onko satku sinne tai tänne? Tarkotus ois laittaa 53,98 mäntä pyttyyn, jossa pitäis olla 53,99 mäntä.

24.1.2010 12:17

sadasosalla ei ole mitään merkistystä eikä kahdellakaan

24.1.2010 13:36

TDN kirjoitti:...Pitääkö dynossa vetää, että saa oikeanlaisen kartan sinne vai meneekö perstuntumalta?.

Kyllä se tulisi dynossa hakea, jotta rahoilleen saa sitä vastinettakin. Senkin puolesta jo pelkästään, että jos jollain osa-alueellla ennakkoa on liikaa ja kone pyrkii detoomaan, niin sen kuulee dynossa helpommin, mitä kypärä päässä ajossa.

Jos dynoon ei ole mahdollisuus niin sitten pelkkää perstuntumaa hitusen parempi on että duunailet kasaan GSF-dynon kytkennän + käytät vaikka tallennukseen sopivaa mp3 soitinta ja detoomista seurailet "Detonation cans" -kuulokkeilla. Halvasta ratkaisusta huolimatta on paljon käytetty ja ihan toimiva systeemi. "signaalipään" voi lattaa vaikka tulpan ja kannen väliin. Saa niitä käyttää apuna ihan oikeassa dynossakin. Ei sekään ole ennenkuulumatonta.

http://www.scoobypedia.co.uk/index.php/ ... OwnDetCans

Esimerkistä poiketen, laita sen verran paksua kupariputkea, että litistettyyn päähän saa reijän tulpalle. Voi toki tuollaistakin käyttää kuin kuvissa ja laittaa sen kannen mutterin alle, mutta voipi alkaa kansi vuotaan, niin tulppa on sikäli parempi.

24.1.2010 13:46

Tietäisikö joku tällä puolella mistä löytyisi vara/viriosia Yamahan -95 Tzr belgardaan? Kun tuolla Tzr-rr puolella saa vastauksia odotella kauan jos niitä saa sittenkään ;) Ja kysytäänpä täälläkin että oliskos kellään myynnissä/tietoa mistä saisi sylinterin kyseiseen pärrään? Esim 3MB00 tms. mieluiten ei alkup. nicasil sylinteriä.

26.1.2010 13:51

Kuinka suuri merkitys käytännössä on männän helmojen portaatomuudella sylinterin helmoihin nähden? Näsärissä, kun on sylinteri takahelma niin pirun kapea, että männästä sais ottaa n. 10mm per puoli pois, että ois täysin portaaton.

26.1.2010 22:09

Voiko kawa kmx:n 5 ja 6 vaihteet vaihtaa raskaammiksi? Löytyykö rattaita/onko mekaanisesti mahdollista?

26.1.2010 22:40

TDN kirjoitti:Kuinka suuri merkitys käytännössä on männän helmojen portaatomuudella sylinterin helmoihin nähden? Näsärissä, kun on sylinteri takahelma niin pirun kapea, että männästä sais ottaa n. 10mm per puoli pois, että ois täysin portaaton.


tarkoitat huuhtelun lähto koloja? on merkitystä ja tarkotat ilmeisesti imun puolta?

26.1.2010 23:10

noen kirjoitti:
TDN kirjoitti:Kuinka suuri merkitys käytännössä on männän helmojen portaatomuudella sylinterin helmoihin nähden? Näsärissä, kun on sylinteri takahelma niin pirun kapea, että männästä sais ottaa n. 10mm per puoli pois, että ois täysin portaaton.


tarkoitat huuhtelun lähto koloja? on merkitystä ja tarkotat ilmeisesti imun puolta?


Lähtöjä tarkotan ja imupuolta. Piikisen kotarin pytyssä ja männässä on muistaakseni saman tyyppinen imuhelma, ku näsärissä, joten ei oo siinäkään portaaton.

26.1.2010 23:48

juu kyllä niillä tekemistä huuhtelujen kans on sitä en tiedä mitä tapahtuu casereed vehkeessä imutahti hommalle.. jos ne kolot sovittas siihen lähtoihin.