Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
10.6.2008 16:26
Missä kohassa porukalla se lämpömittari sit on menossa ajaessa? Itsellä ajaessa se on vähän yli puolenvälin.
10.6.2008 16:49
Mulla on dt:ssä yleisesti lämpimällä koneella se 3mm sen C merkin yli eikä suoraansanoen koskaan ole enempää noussut
eipä ole termariakaa ja vesipumpulta lähtevä reikä on suurempi ku vakios.
10.6.2008 17:23
johani kirjoitti:Mulla on dt:ssä yleisesti lämpimällä koneella se 3mm sen C merkin yli eikä suoraansanoen koskaan ole enempää noussut
eipä ole termariakaa ja vesipumpulta lähtevä reikä on suurempi ku vakios.
mulla ihan samanlailla!
E: siis ei oo noussu ku 3mm siittä C merkistä.
10.6.2008 21:46
Itellä tuo kohoo maksimissaa vähä alle puolenvälin, jos ajaa kiekat tapissa motarilla. Eli eipä tuo kovi lämpimänä taija käydä, käykö jopa liia kylmänä?
Jäähytinnesteide vaihtamine saattanee auttaa tuossa myös, jos meinaa käydä turha kuumana.
10.6.2008 22:45
matka ajolla alle puolvälin, kaupungissa hivenen yli puolen mutta laskee allekin välillä
10.6.2008 23:24
mulla nousee ku on se punane merkki nii siitä joku 2mm alaspäin... olisko menny väljäksi? ja missäpäin se termostaatti on? eikö se oo sama repiä irti??? käykö kone sitte liian kylmänä?
11.6.2008 0:15
Jani//92 kirjoitti:mulla nousee ku on se punane merkki nii siitä joku 2mm alaspäin... olisko menny väljäksi? ja missäpäin se termostaatti on? eikö se oo sama repiä irti??? käykö kone sitte liian kylmänä?
Termostaatti on siinä sylinterin kannessa. Siitä kannesta pitäs lähtee semmone yks isompi jäähytinletku syylärille. Sen termostaati pitäs näkyä ku ottaa sen letku siitä kannesta irti.
Jos sen irti repii nii kone lämpenee hitaampaa, mutta eiköhä se oo kumminki parempi sieltä ottaa, jos ei kerta toimi. Sen näkee sit, kui kuumana käy.
11.6.2008 13:56
eli se on kannen sisässä se termari? kaveri väittää että tullee kylmä leikkaantuminen jos sen ottaa pois
en usko että se vois mitenkään niin paljoa vaikuttaa asiaan
11.6.2008 14:05
Kylmäleikkaantuminen??
11.6.2008 17:21
kaveri väittää että jos ottaa sen termarin pois nii vaikuttaa muka niin paljon ettei kone lämpiä koskaan...
saako sen irti siitä ku ottaa sen letkun irti vai pitääkö käyttää kansikin irti?
11.6.2008 17:45
Tuo alkaa kuulostaa jo paskapuheelta. Jos sen sieltä pois ottaa, nii eipä se virtaus siitä kasva, mitä siitä virtaa koneen lämmittyä muutenkin läpi. Käynnistäessä joutuu vaa odottelemaa kauemmi, että kone lämpenee. Kantsis kokeilla ottaa se pois, jos siinä se vika on nii käy tilaamasta jostai uude.
Kantta ei taija tarvita ottaa, jos saat vaan ne ruuvit auki, mitkä pitää sen patukan kiinni siinä kannessa (se törrötin missä jäähytinletku on kiinni)
12.6.2008 10:28
onko kukaan tutkinut magneettoa sitä vertaa että tietäisi mitkä ne reiät on siellä sivuilla joista näkyy hieman kovaa muovia?
Itse ongelmana on ettei lähde käyntiin veikkasin että kipinä ei tule oikeaan aikaan voiko siis syttöä säätää vai miten tätä ongelmaa alkais nyt purkamaan kipinä kyllä siis tulee.
Tarvis nopeasti apua kun parraat ajo kelitkin tässä menossa..
12.6.2008 14:53
mopoista on mg puolelta kokemusta mutten tiiä tessusta ku ei oo tarvinu purkaa
ota mg pyörä irti ja siinä kun on ne sytkät nii ne on sellasessa metallilevyssä kiinni nii se metallilevy on lohkossa kiinni parilla tai 3 pultilla nii löysää niitä pultteja ja säädä. ku säätää myötäpäivään nii menee ennakkoon. kasvattaa hieman tehoja mutta pelaa rantummin. säädä vastapäivään nii sytytys myöhenee nii luulis toimivan. ei se teho kyllä paljoa muutu mutta kannattaa kokeilla
12.6.2008 17:49
Tietääkös kukaan tarkkaa määrää mitä TZR:n mottiin laitetaan öljyjä?
E: Eipä enää mitään, sehän pitää vaan öljysilmästä katsoa oikein.
Viimeksi muokannut N1tr0 päivämäärä 12.6.2008 21:23, muokattu yhteensä 1 kerran
12.6.2008 18:20
http://www.motot.net/talli/66539 ostakaa siitä tzr athenan sylinteri!