Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
23.3.2009 19:13
Tuli avattua tuo dt:n kone ja vaihdettua petrit ja tasapainoakselin laakerit. Siinä sitte tuli purettua tuo kone aika vauhdikkaasti enkä siinä rassaamisen ohessa muistanu ottaa kuvia vaihteistosta kun se tuli samalla irroitettua. Nyt sitte kun laittaa räjäytyskuvien mukaan kaikki vaihteensiirtäjät tai ne käpälät oikein, mutta silti lootasta löytyy vain 2 tai 3 vaihdetta.
Oisko kenelläkään DT:tä rassanneella tuohon mitään vinkkiä ja miten ne vaihteensiirtäjän käpälät tulee(lähinnä ne kaks mitkä on päällekkäin)?
Tosin en ole vielä laittanu lohkoja kiinni vaan ihan lohkot avonaisena oon koittanu vaihteiden toimivuutta.
Ps. Ja jos joltakulta löytyy koneelta dt:n vaihteistosta kuvia niin otan niitä ilomielin vastaan! : ) Laita yv:tä niin saat mun s.posti osoitteen.
1.4.2009 22:26
mitä öljyä putsariin ja miten paljon?
2.4.2009 14:17
jasude kirjoitti:mitä öljyä putsariin ja miten paljon?
2.4.2009 14:37
Putsari öljyä saa ainakin motorexiltä. Öljyä niin ettei ole märkä, mutta öljyä silti joka kohdassa.
2.4.2009 15:35
WPWW kirjoitti:Putsari öljyä saa ainakin motorexiltä. Öljyä niin ettei ole märkä, mutta öljyä silti joka kohdassa.
http://www.youtube.com/watch?v=QR6pGeF-Zw4
2.4.2009 18:43
Tarkoitin sitten spray purkissa olevaa, joka ei kyllä ole ehkä ihan yhtä hyvää.
2.4.2009 20:34
upotin 2t öljyyn, kait se ajaa asian
2.4.2009 21:15
jasude kirjoitti:upotin 2t öljyyn, kait se ajaa asian
Ei aja. Moottori imee ne öljyt aika nopeaan sisuksiinsa, eikä liika öljykään ole hyväksi. Ilmanputsariöljy taas jää putsariin sen ollessa tahmeaa. Näin se hienoinkin pöly tarttuu putsariin.
12.5.2009 20:55
Miten noi männänsokat kannattaa laittaa paikalleen? Meinaa mennä hermo, kun ei millään saa niitä laitettua ja mäntäkin kohta naarmuja täynnä, kun koittanut niitä vaikka millä keinoin runnoa paikalleen.
17.5.2009 14:42
mikä mahtais olla vikana suzuki ts 125 r kun ostin siihen uuden männän ja pääsin sillä 40km ja mäntä hajalla lohjennut palanen imu puolelta männän päältä mutta pyörällä on ajettu 35000km
17.5.2009 16:57
kartsa_93 kirjoitti:mikä mahtais olla vikana suzuki ts 125 r kun ostin siihen uuden männän ja pääsin sillä 40km ja mäntä hajalla lohjennut palanen imu puolelta männän päältä mutta pyörällä on ajettu 35000km
Minkälaatuinen mäntä? Kiinalainen, laadukas tarvike vaiko alkuperäinen?
17.5.2009 17:37
kartsa_93 kirjoitti:mikä mahtais olla vikana suzuki ts 125 r kun ostin siihen uuden männän ja pääsin sillä 40km ja mäntä hajalla lohjennut palanen imu puolelta männän päältä mutta pyörällä on ajettu 35000km
http://www.boosttown.com/engine/piston_damage.pdf
17.5.2009 20:47
heneld kirjoitti:kartsa_93 kirjoitti:mikä mahtais olla vikana suzuki ts 125 r kun ostin siihen uuden männän ja pääsin sillä 40km ja mäntä hajalla lohjennut palanen imu puolelta männän päältä mutta pyörällä on ajettu 35000km
Minkälaatuinen mäntä? Kiinalainen, laadukas tarvike vaiko alkuperäinen?
kiinalainen mahtaisko olla kiertokanki hajalla
17.5.2009 21:47
Ihmekkös jos hajoilee. Männistä tms. osista ihan turha säästellä...
10.6.2009 19:26
Kävi sitte vittumaisesti, elikkäs meni pinnapultti poikki... vaihoin mäntää, ni sylinterin ja koneen väliin tuleva pinnapultti meni keskeltä poikki... meni sen verran tyvestä, että ei saanu kierrettyä mutteria kiinni ku sylinteri paikallaan. Mites sen pystyy korjaa/vaihtaa ? Ottaen kuitenkin huomioon, että en ole alan miehiä. Taidot rajottuu ketjujen kiristyksestä - männän vaihtoon