Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
25.1.2012 18:47
marko_2 kirjoitti:nyt kun kerran puhutte noista hepoista nii ens kesäks mulle olis tulossa tälläst viripalikkaa:
-34mm dellortto ja vapari
-vforce3 läppärunko
-tt putki (jos rahaa nii arrow)
- 15-39 välit
Nii paljon heppoja tälläsill vireillä olis?
Sanotaan että jos putkeksi arrow ja putsarina vakio eikä "vapari" + kaasari nappisäädöissä niin se on pyöreesti sellanen 30hp aika tarkka arvio.
Näitä penkitystuloksia ei kukaan tarkasti osaa sanoa, riippuu niin paljon pyörästä, penkistä, kelistä jne. Mut alustavaa aika lähelle -tulosta pystyy arvuuttelemaan.
25.1.2012 18:52
Öö, koneeltahan yleensä irtoo enemmän ku takarenkaalta kuten tiesit ja voima katoaa siinä välillä jonnekki, niin eikö sillon tule enemmän voimaa takarenkaalle kun on mahdollisimman kevyet välit? Vai vaikuttaako vain vääntöihin? Tuo siis oli oma "veikkaukseni", selittäkää jos olen väärässä. Ja kisapiikeistä tulee se 30hp takarenkaalta.
25.1.2012 19:32
Ei vaikuta tehoihin, eikä vääntöihinkään. Ajaessa ero syntyy kevyemmillä väleillä siitä, että samassa nopeudessa ollaan korkeammilla kierroksilla kuin ennen.
Kisapiikeistä irtoaa varmaan 32-35 takarenkaalta. Itse tähtään siihen 40+
25.1.2012 20:26
Mutta kun dynohan antaa vastuksen renkaalle nii eikös silloin ole luonnollisesti enemmän tehoa+vääntöä jos esim. edellisellä kerralla on mitattu vaikka 3 vaihteella ja sitten lyhyillä väleillä kanssa? Sehän jaksaa pistää paljon paremmin hanttiin ku aikasemmin. Mutta kisapiikeistä ei tosiaankaan irtoo ku se 30 takarenkaalta, sitten ne vähän paremmin piristetyt on sitä 35 luokkaa. Koneelta jtn 40hp. Mutta sun räsästä voi hyvinkin irrota +40 jos tilaat ne osat mitä jossakin topicissa kerroit
25.1.2012 20:43
Ansta kirjoitti:marko_2 kirjoitti:nyt kun kerran puhutte noista hepoista nii ens kesäks mulle olis tulossa tälläst viripalikkaa:
-34mm dellortto ja vapari
-vforce3 läppärunko
-tt putki (jos rahaa nii arrow)
- 15-39 välit
Nii paljon heppoja tälläsill vireillä olis?
Sanotaan että jos putkeksi arrow ja putsarina vakio eikä "vapari" + kaasari nappisäädöissä niin se on pyöreesti sellanen 30hp aika tarkka arvio.
Näitä penkitystuloksia ei kukaan tarkasti osaa sanoa, riippuu niin paljon pyörästä, penkistä, kelistä jne. Mut alustavaa aika lähelle -tulosta pystyy arvuuttelemaan.
Miks ei vaparia? olis vaa enemmän tilaa tankin alla silloin
25.1.2012 21:50
Esajuppeli kirjoitti:Ei vaikuta tehoihin, eikä vääntöihinkään. Ajaessa ero syntyy kevyemmillä väleillä siitä, että samassa nopeudessa ollaan korkeammilla kierroksilla kuin ennen.
Kisapiikeistä irtoaa varmaan 32-35 takarenkaalta. Itse tähtään siihen 40+
Jos tolla polinin ruttanallas pääset yli 40 hepoon takapyörältä niin jallupullo on litraisena tulossa postiin sulle
25.1.2012 22:14
Tämä muistetaan
25.1.2012 22:35
Ansta kirjoitti:Esajuppeli kirjoitti:Ei vaikuta tehoihin, eikä vääntöihinkään. Ajaessa ero syntyy kevyemmillä väleillä siitä, että samassa nopeudessa ollaan korkeammilla kierroksilla kuin ennen.
Kisapiikeistä irtoaa varmaan 32-35 takarenkaalta. Itse tähtään siihen 40+
Jos tolla polinin ruttanallas pääset yli 40 hepoon takapyörältä niin jallupullo on litraisena tulossa postiin sulle
Ei ole mahdoton luku. En menis jallua lupailemaan
Rahaa palaa vaa
26.1.2012 13:03
Hyvin mahdollista tuo 40hp. Esajuppeli, eikös tuo sun pytty käyny siellä englannin maalla ja olikos sulle tulossa jotain sytytyspuolelle? Jos oli niin tuohan kiertää ku pien sika
26.1.2012 15:44
Al_ksi kirjoitti:Ansta kirjoitti:Esajuppeli kirjoitti:Ei vaikuta tehoihin, eikä vääntöihinkään. Ajaessa ero syntyy kevyemmillä väleillä siitä, että samassa nopeudessa ollaan korkeammilla kierroksilla kuin ennen.
Kisapiikeistä irtoaa varmaan 32-35 takarenkaalta. Itse tähtään siihen 40+
Jos tolla polinin ruttanallas pääset yli 40 hepoon takapyörältä niin jallupullo on litraisena tulossa postiin sulle
Ei ole mahdoton luku. En menis jallua lupailemaan
Rahaa palaa vaa
Mä voin ihan hyvin luvatakkin, koska sieltä ei yli 40 lähde ei sitten millään. Eikä se mun talous yhteen litran jalluun kaadu, kaatuuko sun?
26.1.2012 18:25
Rahan palamisella tarkoitin että rahaa palaa kun haluaa vähästä määrästä hevosvoimia paljon hevosvoimia
Ei nuo viritys osat ilmaisia ole tietääkseni
12.2.2012 23:24
Muutama kysymys olisi ihan uuden aprilian vm.-12 virityksestä. Eli tosiaan asiasta ei mitään hajua ole, muutakun mitä nyt on selailemalla ja tt ohjeita lukemalla ymmärtänyt. Isoimpana kysymyksenä siis olisi oikeastaan mitä kannattaa pistää eli varmaankin putkisto, rave 1, kaasari?? ja mitä muuta?? mitä muutoksia muuten pitää tehdä yms? ja sitten vielä mistä noita kaikkia saisi näin suomesta, mieluiten osotteita, jotka vie suoraan tuotteeseen kun sivut yleensä niin epäselviä jos koittaa etsiä sieltä itse.. =D Suht kiitollinen olisin jos joku auttaisi =)
13.2.2012 11:49
mites tossa vhsb kaasarissa tk suutin täytyy olla sillä ostin 37 vhsb ja siinä oli semmonen suutin joka oli syvällä vissii emulsio ni eiks siihen tuu viel tk suutin päälle vai miten tarkotettu
13.2.2012 18:13
VHSB- kaasareita tietääkseni kahta tyyppiä, osaan tulee TK-suutin päälle, osaan ei. Valtaosassa ei mielestäni tule, ainakin itselläni on vain se emulsioputki siellä.
13.2.2012 21:24
Moi millaset säädöt kannatas laittaa 34mm lorttoo jos vireinä on jollymoto sp, vforce3, pipercross paneeli?