Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

1.2.2007 0:23

...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:43, muokattu yhteensä 1 kerran

1.2.2007 0:25

Olen tukkinut sen ylivuoto letkun,muuta reikää en keksinyt tukkia mistä bensa voisi pursuta ulos.

1.2.2007 0:29

...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:43, muokattu yhteensä 1 kerran

1.2.2007 0:33

Täällä jossain foorumilla joku kertoi kuinka mp:n kaasarin saa paineistettua ,mutta en muista enään missä.

1.2.2007 0:35

...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:43, muokattu yhteensä 1 kerran

1.2.2007 0:48

No voisiko joku ystävällisesti neuvoa kuinka onnistuisi?. Voin pistää huomenna kuvan miltä tämän hetkiset viritykset näyttää.

1.2.2007 14:36

sun pitää paineistaa luistin yläpuolikin! Nythän se paineilla pomppaa kattoon. Mikä turbo sul on? Ja laita niitä kuvia vaan esille ja paljon ja monesta eri kulmasta. AIka harvinaista herkkua.

Edit: Tankkikin pitää varmaan paineistaa, muute ahdin ahtaa bensat letkuu pitkin ylöspäin takas tankkii :D Tai laittaa bensapumppu...

Helpointa olis unohtaa toi tollanen virittely tilanpuutteen ja monen heikon lenkin vuoksi ja laittaa turbo joka sopii hommaan imemään kaasarista, eli tiivistetty ja herkkä

1.2.2007 17:20

Oijoi joku o oikeesti saanu jotain aikaan :D Pistäs kuule kuvia :P

Btw kaveri löysi http://www.finsquirt.net/wiki/index.php/Johdanto tämmösen ruisku setin joka vois olla aika soppeli turbon kans :D

1.2.2007 18:53

Ok,tosiaan ahdin on vähän liian iso tähän (KKK K03) ,mutta sen takia ajattelin tuota ahdin-kaasari-sylkkä menetelmää... Koska tällöin yläkiekoilla tulee ahtoja ja pienillä kierroksilla mopo toimii omalla alipaine imulla sekä pienellä turbon ilmavirralla.

Kokeilin aluksi tuota kaasari-ahdin-sylinteri, mutta en oikeen saanut sitä toimimaan tosin sillon oli kokeilu mielessä orkkis kaasari. Täytyy kokeilla uudestaan tätä menetelmää jos en saa tuota paineen alla olevaa kaasaria toimimaan.
Olishan se kyllä reteempi kun ahtoputket menee kuten autoissa :D ;)

Tuolla on jotain tosi hyviä HP:n kameran kuvia..Se eka kuva on niistä kaasari-ahdin-sylkkä putkista joita ei ole viimeistelty.
http://smg.photobucket.com/albums/v312/ ... inicrossi/

1.2.2007 19:50

ööhöhöhööö toi turbo mul o Audissa vakiona :D PIKKUSEN liian iso. Myy se pois ja osta Honda CX500:n turbo 300¤ romikselta. molemmat ropellit tais olla alle 50mm kokoset. Muuten on kyllä hauskan näkönen peli... Viel Cooleri toho välii ;)

1.2.2007 20:13

Sergey kirjoitti:ööhöhöhööö toi turbo mul o Audissa vakiona :D PIKKUSEN liian iso. Myy se pois ja osta Honda CX500:n turbo 300¤ romikselta. molemmat ropellit tais olla alle 50mm kokoset. Muuten on kyllä hauskan näkönen peli... Viel Cooleri toho välii ;)


Alahan jo kertoa, mistä sen voi ostaa? Saatanpa käydä hakemassa pois...

Tuollaset 50mm:kin olevat siipikoot on aivan liian isoja.

1.2.2007 20:55

Tuosta kun mittasin niin imusiipi puoli oli 34mm...
Mutta kun kierrättelin tuossa äskön mopoa ilman ahtoputkea niin kyllä ahtoja tulee,siitä olen satavarma.
Ja kyllä myös viheltääkin eli kyllä sekin jotain kertoo ;) Nyt pitää vaan saada se kaasari säätöihin taikka siirtää se ahtimen imu puolelle.

1.2.2007 21:44

muistaaks tume niit tarkkoi mittoi? se oli reilusti alle 50... oliko jopa että se oli 38?

Niin ja sen tosiaan saa Spinnin' wheelistä!

Kuva
Kuva

Edit: Google kertoi että siin olis 36mm ja se o merkkiä IHI Hondan leimoilla.

http://www.spinnin-wheel.se/

1.2.2007 23:52

Nyt se kävi jopa minuutin kaasari-ahdin-sylkkä menetelmällä.Jotenkin vaan tuntuu, että se kierrosten otto on vaan aika heikkoa tolla ahtamis tavalla kuten tuossakin mopossa http://www.projekteffekt.se/_dok/index.asp?ID=436

Kyllä se aina vaan on takaraivossa pakottava tarve saada turbo puhaltamaan eikä imemään. :)
Toisaalta jos vaan ei taidot riitä tuohon loppu säätämiseen niin sitten täytyy tehä tuolla imuri turbo tyylillä.
Viimeksi muokannut Carlos_Santana päivämäärä 2.2.2007 0:17, muokattu yhteensä 2 kertaa

2.2.2007 0:04

Tsipa kirjoitti:Nyt se kävi jopa minuutin kaasari-ahdin-sylkkä menetelmällä.Jotenkin vaan tuntuu, että se kierrosten otto on vaan aika heikkoa tolla ahtamis tavalla kuten tuossakin mopossa http://www.projekteffekt.se/_dok/index.asp?ID=436

Kyllä se aina vaan on takaraivossa pakottava tarve saada turbo puhaltamaan eikä imemään. :)


Oikea asenne! Todellakin, turboviive voi olla aika pirunmoinen, jos kaasutin on ennen ahdinta. Eli kannattaa se oikeasti paineistaa, ja laittaa ahdin ennen kaasutinta.

Paineistuksen varmaan voit hoitaa helpoiten paineistamalla koko kaasuttimen ympäristön. Eli tiivis kotelo, jonne johdat saman paineen, mikä vallitsee ahtoputkessakin.