F1:ssä todennäköisesti tilan ja painon takia käytetty tuollaista muotoa, sama pätee kyllä tämän DT:n kanssa, kun tila on kortilla.
F1 coolerissa arvailtavissa, että poikkipinta-ala ahtoputkesta kennoa kohti pysyy hyvin pitkälti samana, joka pitää myös virtausnopeuden kennon eri kohtien läpi samana = tehokas jäähdytys.
Jos kuitenkin vielä palataan tähän Johanin suunnitteluun, niin sivuprofiilia katsoen pp-ala suurenee kennolle mennessä, joka hidastaa virtausta, kennon läpi virtausnopeus taas suurenee, toisella puolella olettaen virtaus taas hidastuu coolerin päädyssä, kiihtyy ahtoputken matkan ja taas hidastuu painekotelossa..
Tällainen olisi oma parannusehdotus, jossa ala kohdissa 1,2,3 on sama:
Kaasarin painekotelo taasen, noh, yksmukisen kanssa ei liene niin tarkkaa, kun kaikki ilmavirta kuitenkin kulkee sinne yhteen ainoaan reikään, mutta jos vaan mahdollista, käännä tuloputkea pienen mutkan kautta enemmän kohtisuoraan kaasarin nieluun. Toinen vähintään yhtä hyvä vaihtoehto on lisätä kotelon päälle kyljestä avattu kartio, ns. WRC-plenum tyyliin, joka varmasti jakaa paineen koteloon tasaisemmin
http://i124.photobucket.com/albums/p25/ ... istrib.jpg