Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha WR viritys/tekniikka

24.8.2013 15:12

Missä kohtaa näissä olisi suositeltavaa alkaa alakerran laakereita vaihtamaan?

Re: Yamaha WR viritys/tekniikka

17.9.2013 16:01

Wildzuria kirjoitti:Missä kohtaa näissä olisi suositeltavaa alkaa alakerran laakereita vaihtamaan?



NO sitte ku rupiaa olemaha vaihtokunnos!1 ...Riippuu aivan kuinka tiheästi on öljytvaihdettu jne ..

Re: Yamaha WR viritys/tekniikka

21.9.2013 20:47

http://viewitem.eim.ebay.fi/AUSPUFF-KOM ... 22995/item

Kellään kokemusta tuommosesta? Ku pitäis mennä ton mukaa weeraa, mut sit lukeeki joku 2t ja kuvassa putki menee väärältä puolelta :roll:

Re: Yamaha WR viritys/tekniikka

21.9.2013 21:28

valtsu25 kirjoitti:http://viewitem.eim.ebay.fi/AUSPUFF-KOMPLETT-LEOVINCE-X3-YAMAHA-INOX-WR-125-2T-2011-11-2012-12/181123622995/item

Kellään kokemusta tuommosesta? Ku pitäis mennä ton mukaa weeraa, mut sit lukeeki joku 2t ja kuvassa putki menee väärältä puolelta :roll:

Tilaat sen ja jos ei mene niin käytät sitä ebayn asiakkaansuojelau. 8)

Re: Yamaha WR viritys/tekniikka

19.10.2013 0:43

Morjesta! itsellä ei juuri wr:ää ole mutta samalla koneella varustettu menopeli, niin tuli vaan mieleen kysästä sellaista asiaa kun miettinyt nyt talvella että laittaisko 180cc athenan pyttysarjan ja kytkintä sitten vähän ehostaisi, että miten on tuon koneen alakerta? Tällä hetkellä ajettu n.15tkm ja mieleen vaan tuli että missä vaiheessa näihin koneisiin täytyisi esim. runkolaakereita ja kampuraa rueta vaihtamaan? ja varsinkin 180cc pannun kanssa että tuliskohan tuo milloin ajankohtaiseksi ja mistähän alakerranosia tähän vehkeeseen saisi? Siis tuohon minarelliin :S

Kiitos vastauksesta jos ja kun joku viisaampi osaa sanoa!

Re: Yamaha WR viritys/tekniikka

23.10.2013 14:51

Ihan mutua, mutta sanoisin, että kyllä nyt varmaan ainakin 50tkm menee alakerralla normaalissa käytössä.

Re: Yamaha WR viritys/tekniikka

24.10.2013 14:51

Joo itellä oli 30tkm mittarissa kun myin WR:n pois, eikä ollut mitään merkkejä alakerran kunnostustarpeesta. Omani oli tosin vakio 125cc.

Re: Yamaha WR viritys/tekniikka

6.11.2013 3:43

Roooopez97, Automotivespartsshop myy sinulle alakertaan osia, sieltä saat kiertokangen laakereineen erikseen vajaaseen sataseen ja vaihtotyö tehdään koneistamolla joka on noin vajaan satasen homma, itsellä maksoi 60e hiomo kantasella jyväskylässä. suomestahan pelkkiä kankia ei saa ainakaan yamahan jälleenmyyjiltä, myyvät vain kokonaisia kampura settejä joka maksaa muistaakseni vajaa 500e. Runkolaakereita kannattaa ihan laakeri kaupasta ostaa, itse ostin etrasta skf merkkiset laakerit lähestulkoon koko koneeseen vesivahingon jälkeen (öljyt ja vedet sekaisin). Nokkaketjun puoleisen runkolaakerin vaihto on vaikeampi homma, joka kannattaa teetättää kiertokangen vaihdonaikana samalla koska nokkaketjun alempiratas on laakerin tiellä ja se on TODELLA tiukassa. Rikkoivat hiomo kantasella ensimmäisellä yrityksellä sen rattaan vahingossa kun ei meinannut irrota. Onneksi löytyi halvalla kampiakseli jossa oli veivi mutkalla josta sain rattaan. ratastakaan ei saa erikseen suomesta jälleen myyjiltä. automotivespartsshop myy sitäkin, jos vain haluat indonesiasta asti tilata. kannenpultit kannattaa vaihtaa aina kun ne irroittaa. http://www.motot.net/galleria/kuva153688/ linkin takana kuva venyneistä kannenpulteista. Olen itsekkin kyllä samoilla pulteilla kasannut pari kertaa uudestaan mutta enää en vaihtaisi, kansipulttien takia kansivuoti ja kokomoottori väljänä. venyneet pultit eivät kiristä kantta tiukkaan.

Virittämisestä sen verran että 15tkm ei ole vielä mitään jos moottoriisi on edes joskus vaihdettu öljyt, sylinteri setti vaan kiinni ja kytkintä parantelemaan, vakio ei tuu pitämään kauaan. Itsellä vähän yli 20tkm ajettuna alkoi luistamaan välittömästi 182.6cc malossin sylinterillä. Tilasin ebc kytkinlevyt ja jouset jotka pitivät siihen asti että tilasin paljon muuta viritys osaa, jonka jälkeen tilasin automotivespartsshopista 6 jousisen kytkimen jolla taatusti pitää rajummillakin viritys osilla!

Athena on hyvä valinta, jos meinaa big bore kittiä. Malossilla ollut kannentiiviste ongelmia mutta jos haluaa välttämättä malossin, sinne sopii myös athenan kannentiiviste! Malossin etu on että heillä on parempi elektronisen ruiskun ohjausyksikkö. Enemmän valmiita karttoja eri osille, joihin on vielä hienosäätö mahdollisuus.

Re: Yamaha WR viritys/tekniikka

15.12.2013 16:25

mikä olisi paras vapaavirtaussuodatin vetukkaan?

Re: Yamaha WR viritys/tekniikka

2.3.2014 13:43

Ajattelin tässä hommata wr:ään enduro renkaat, mallihan on siis x eli smotoilla varustettu.
Niin sopiiko tuohon R mallin renkaat suoraa? Äkkiseltään katsottuna x mallissa on ainakin isompi jarrulevy edessä? :s

Re: Yamaha WR viritys/tekniikka

8.3.2014 19:24

Eilen kokeilin giannellin alkukäyrää wr;ään :lol: s***tana kävi pihassa puolentuntia tyhjää ja putki änkälle asti punahehkussa! Heitin vakkarin takas kiinni ,mutta saako tota säädettyä jollain johtokikalla vai joutuuko homman commanderin ?

Re: Yamaha WR viritys/tekniikka

8.3.2014 19:41

Ohan WR:ään potikoit tehty, mutta tottakai saa paremmin säätöihin PC:llä.
Kannattaa lukee WR:n topikista tosta potikasta lisää tietoa.

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

16.3.2014 13:29

Mites luulette onko tää kokonainen kansi vai puuttuuko muuta kun nokka?
http://www.automotivespartsshop.com/product/10/12/YAMAHA-T135-22-18-TK-RACING-VALVES-HEAD/?o=terbaru

Re: Yamaha WR viritys/tekniikka

29.3.2014 1:41

duke_mies kirjoitti:Ajattelin tässä hommata wr:ään enduro renkaat, mallihan on siis x eli smotoilla varustettu.
Niin sopiiko tuohon R mallin renkaat suoraa? Äkkiseltään katsottuna x mallissa on ainakin isompi jarrulevy edessä? :s


En tiiä ootko vastauksen jo löytäny,mutta siis holkit on niissä erilaiset eli tarviit R mallin holkit kanssa jotka yleensä tulee vanteiden mukana. Takavanne menee suoraan,mutta tosiaan R mallissa on eessä pienempi jarrulevy kun X mallissa. Eli siihen tarvii jonkun kikakan. X ja R mallin etu jarrulevyt ei käy ristiin!

Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

5.4.2014 14:34

Mikäköhän mahtaa Weeraa vaivata... Tahtoo jättää välivapaalle kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle. Vaikka vääntää vaihdepolkimen aivan ylös asti, jättää välivapaalle. Kytkin toimii normaalisti omasta mielestäni. Öljytkin vaihdettu just.