Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
6.11.2013 7:59
Tervetuloa takaisin JP!
Tuota.. Kysytääs nyt sitten ammattilaiselta. Kierrokset alkanu heijaamaan 182cc malossin laiton jälkeen. Tyhjäkäynnillä, ajossa ei mitään haittaa. Pitäiskö huolestua, mistä lähetä korjaamaan?
6.11.2013 9:23
tohon on monta mahdollista syytä, mutta voi olla niinkin yksinkertaista että tyhjäkäynti liian pienellä jolloin moottori tahtoo sammua koko ajan, itsellä oli malossin laiton jälkeen näin. hieman kun lisäsi tyhjäkäynti kierroksia niin alkoi käymään tasasesti. Onko sulla varmasti oikea kartta siellä force masterissa ja onko mahdollisesti imukaula huonosti jolloin voisi olla pieni imuvuoto?
6.11.2013 13:01
Liikkeessä nuo on säätäneet, tottapahan on oikeat kartat. Tyhjäkäynnin pyörittely ei kyllä vaikuta mihinkään, joten tämä puhuis kyllä vähän imuvuodon puolesta...
21.11.2013 0:14
Miksi useat yzärit on konerempattu jo 20tkm paikkeilla? Ihmettelen asiaa kun 2t kawasaki jakso mennä samalla männällä 18tkm vaikka lämppäs kahesti.
21.11.2013 0:49
Käyvät laihalla tehtaalta tullessaan, joka kuluttaa männänrenkaita. Eli hyvin todennäköisesti alkavat syömään öljyä sen 15-20tkm kohdilla. Siksi rempataan.
21.11.2013 9:20
Eikö männänrenkaiden vaihto riitä? Ja voiko tuon välttää ruiskun säätämällä?
21.11.2013 13:48
Kyllä ja voi. Öljyrengas on se, mikä joko katkeaa tai sulaa kiinni. Itse kuitenkin vaihtaisin koko männän, eihän se pahaksi ole ikinä.
22.11.2013 0:53
Tosiaan männänrenkaiden ja öljyrenkaan vaihdolla pärjää. Mäntä itse kestää n.40tkm, mutta se nyt kannattaa silti varmuuden vuoksi aina vaihtaa kun pytty on ylhäällä.
17.12.2013 20:06
Joo elikkäs hain tuolta autovahinkokeskuksest noin kuukausi sitten yzärin ja ihan hyvältä näyttää ja tuntuu
. Nyt kuitenkin huomasin yhden pikkuvian, elikkä vilkkujen merkkivalo toimii vain kun kytken oikeanpuoleiset vilkut päälle ni vilkkuu mittaristossa ihan niinkuin pitääkin mutta kun kytken vasemmanpuoleiset vilkut päälle niin mittaristossa ei syty ollenkaan merkkivaloa, Vilkut kuitenkin vilkkuvat ihan normaalisti, ja ihan vakiovilkut kyseessä, elikkäs mikä voisi olla ongelmana onko joku liitos vain irronnut jostain?
18.12.2013 8:26
Vilkkuuko se valo sitten kaksi kertaa nopeammin vai ihan normaalisti? Jos vilkkuu, niin siellä ei ole vastusta, eli jokin paikka on kärähtänyt. Jos ei vilku, niin sit kait sulla täytyy johtoja lähteä seuraamaan.
31.12.2013 15:17
Ghostly.K kirjoitti:Vilkkuuko se valo sitten kaksi kertaa nopeammin vai ihan normaalisti? Jos vilkkuu, niin siellä ei ole vastusta, eli jokin paikka on kärähtänyt. Jos ei vilku, niin sit kait sulla täytyy johtoja lähteä seuraamaan.
Vilkkuu kuitenkin ihan normaalisti ja eilen se toimi yhtäkkiä kun käynnistin pyörän mutta ei vilkkunu kauaa valo mittaristossa... Ihan kuin olisi joku kosketushäiriö jossain.
31.12.2013 15:40
olisko kosteutta liittimissä?
1.1.2014 2:26
Ghostly.K kirjoitti:olisko kosteutta liittimissä?
Vois olla pitää kattoo. .
13.1.2014 21:17
Onko teharista ja oikein säädetystä ruiskusta hyötyä ja millaista hyötyä. Jotkut sanoo, että ei hyödytä ja äänet vain muuttuu ja toiset väittää 20% lisää vääntöä ja pari hevosta lisää? En nyt ihan hyvikseen viitsisi lähteä rahaa tuhlaamaan. Kiinnostaisi tietää myös, että aiheuttaako tehari ja ruiskun säätö nopeampaa koneen ja sen osien kulumista?
Viimeksi muokannut Antsaaaa22 päivämäärä 13.3.2014 17:58, muokattu yhteensä 1 kerran
14.1.2014 23:08
Voisin mutu:lla sanoa, että jos ruiskun säädätät tekis vaan hyvää pyörälle, kun eikös nuo käy vakiona vähän laihalla? Jos nyt vielä tehoputkistonkin hommaat ja säädätät tietenkin, niin kyllä siihen väkisinkin pikkusen lisää potkua tulee