Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

17.2.2010 13:44

Baw33 kirjoitti:http://www.2rad-sausenthaler.de/epages/61548808.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/61548808/Products/MO.29 LAATUA?

Ketään vaihtanu tuolla sylkkänsä pinnotettuun? Tommonen kiinnostas, mutta en tajua tosta muuta, kun että pitäs lähettään niille eka ORKKIS sylkkä. Haittaako niitä jos sylkässä on isommatki naarmut?
Ja mitähän mahtaa maksaa oman pytyn postitus tonne?? Kaikki kokemukset ja muutenki jos on tietoo niin kertokee ihmeessä! ;)

Pjme myy 'suht halvalla' tollasta mitakaa, en usko et moni on tonne pyttyjään lähetelly ja et onko edes kannattavaa on melko hintavaakin.. :s Mitakan pytty on hyvälaatunen, mut mäntä on ollu kuulemma kuraa eli ota siihen suosiolla joku kunnon mäntä ;)

24.2.2010 12:53

Viittiskö joku laittaa listaa mitä kaikkee kannattas pistää alakerrasta vaihtoon ku on ajettu ~45k, pyörä on siis Aprilia RS125 vm. 02. Osais tilata osat sitte.

24.2.2010 22:39

Noh, riippuu tietenki aikasemmasta historiasta, mutta oletetaan että MITÄÄN (männä vaihot tietty..)ei oo tehty 46tkm aikana.
- Uus sylkkäsarja tai vanhan pinnostus (no riippuu tietenki nykysen kunnosta mutta.. alkaa jo tossavaiheessa todennäkösesti olee finaalissa..)

- Mäntä
- Kiertokanki setti uusiks, kampiakselia turha vaihtaa jos kunnossa.
- Petilaakerit (muut laakerit kunnon mukaan, toisaalta kannattaa samalla vaihtaa kaikki kerralla)
- Moottorin stefat ja tiivisteet
- 2x Oranssia isoo tasapainoakselin muoviratasta
- Öljypumpun muoviratas
- ?? Vesipumpun muoviratas ??
- Kytkinjouset ja levyt (kannattaa googlettaa korjausopas, missä lukee mitat koska kandee vaihtaa)

Eli periaatteessa kaikki kuluva uusiks vaan. Sen perusteella mitä on jo vaihdettu aikasemmin, ja nykysen kunnon mukaan voi jättää jotain tekemättä.

28.2.2010 7:09

Vetoakselin laakeri kannattaa vaihtaa, se saattaa mennä rikki.

1.3.2010 15:07

Hei millä ootte paukuttanu ton magneetonpuolen petarin ja stefan irti? Ei oikeen löydy sopivankokosta hylsyä.. :s Pitäskö siihen sorvata ihan oma tanko tms? Metallipuolella kun oon niin äkkiäkös sellasen sorvisa pyöräyttäs.. :lol:

1.3.2010 16:07

Baw33 kirjoitti:Hei millä ootte paukuttanu ton magneetonpuolen petarin ja stefan irti? Ei oikeen löydy sopivankokosta hylsyä.. :s Pitäskö siihen sorvata ihan oma tanko tms? Metallipuolella kun oon niin äkkiäkös sellasen sorvisa pyöräyttäs.. :lol:

Samakait se o sorvata jos löytyy siihe sopivaa kampetta koulussa(ei palioo vaadi)

1.3.2010 22:02

kysytäänpä nyt täältä kun ei mäxäle oikein muuta tekniikkä topikkiia ole.. niin eli siis jos pyörässä on muut kurit pois paitsi pakoputken kuri niin minkä kokoisella suuttimella kannattaa lähteä säätöjä hakemaan? ei siis ravea vaan laipan korotuspala.

1.3.2010 23:20

Myynnissä käyttämätön polini 154cc sylinteri sarja (sis. kaiken tarpeellisen]) rotax 123:Seen! Tarjoa.

2.3.2010 1:13

Tilasikko vahingossa väärän pannun? :lol:
Eikös sitä sais palauttaa? :eek:

2.3.2010 20:44

Baw33 kirjoitti:Tilasikko vahingossa väärän pannun? :lol:
Eikös sitä sais palauttaa? :eek:

Ei toi saksa taitu oikeen ja voisin sen jollekin myydä parikymppiä halvemmalla, mitä siellä maksaa! joo, piti olla molempiin malleihin (122&123) sopiva mutta kävikin ilmi että sopii vain 123:seen.. toki sinne siis otin yhteyttä mutta oon jo viikonverran vastausta odotellut ja ei mitään ole kuulunut, kuluttaja-asiamies hoitaa kyllä 100% varmasti palauttamisen jos ei nyt ketään ole halukas ostamaan pyttyä. Tuote kuvauksen ensimmäinen lause on isolla kirjotettu ja siinä lukee suomeks käännettynä tuning sylinteri rotax 122 & 123 koneisiin.

3.3.2010 1:29

Cliccer kirjoitti:
Baw33 kirjoitti:Tilasikko vahingossa väärän pannun? :lol:
Eikös sitä sais palauttaa? :eek:

Ei toi saksa taitu oikeen ja voisin sen jollekin myydä parikymppiä halvemmalla, mitä siellä maksaa! joo, piti olla molempiin malleihin (122&123) sopiva mutta kävikin ilmi että sopii vain 123:seen.. toki sinne siis otin yhteyttä mutta oon jo viikonverran vastausta odotellut ja ei mitään ole kuulunut, kuluttaja-asiamies hoitaa kyllä 100% varmasti palauttamisen jos ei nyt ketään ole halukas ostamaan pyttyä. Tuote kuvauksen ensimmäinen lause on isolla kirjotettu ja siinä lukee suomeks käännettynä tuning sylinteri rotax 122 & 123 koneisiin.


Mistä se sit ottaa kiinni, että ei mene ?

3.3.2010 2:22

Ymmärtääkseni niillä ei oo mitään muuta eroo kun pytyn kiinnitys? Eikös se oo sillä selvä ku poraa etu tai takapuolelle uudet reiät? Näin mää oon ymmärtäny. Korjatkaa vaan jos oon väärässä.. :roll:

3.3.2010 8:36

Johani kirjoitti:
Cliccer kirjoitti:
Baw33 kirjoitti:Tilasikko vahingossa väärän pannun? :lol:
Eikös sitä sais palauttaa? :eek:

Ei toi saksa taitu oikeen ja voisin sen jollekin myydä parikymppiä halvemmalla, mitä siellä maksaa! joo, piti olla molempiin malleihin (122&123) sopiva mutta kävikin ilmi että sopii vain 123:seen.. toki sinne siis otin yhteyttä mutta oon jo viikonverran vastausta odotellut ja ei mitään ole kuulunut, kuluttaja-asiamies hoitaa kyllä 100% varmasti palauttamisen jos ei nyt ketään ole halukas ostamaan pyttyä. Tuote kuvauksen ensimmäinen lause on isolla kirjotettu ja siinä lukee suomeks käännettynä tuning sylinteri rotax 122 & 123 koneisiin.


Mistä se sit ottaa kiinni, että ei mene ?

juu, ei onnistu tiedoksi vaan ja etu kiinnikkeet on ne jotka eivät osu kohdilleen ja ei todellakaan mene millään reikien porailulla.

3.3.2010 11:05

polinissä on reijät tällaset ?
http://media.photobucket.com/image/rota ... 1203-1.jpg

Ja niiden kuuluis olla tällaset ?
http://img43.imageshack.us/img43/2876/2605071227.jpg

Väittäsin näiden perusteella että menee poraamalla.

3.3.2010 13:30

Mototallista löyty myös tälläne: http://www.motot.net/talli/osat/id5765/
Tukee kyllä tota että pelkillä porauksilla.. :roll: