5.9.2008 16:54
Aramid kirjoitti:Kyllä vaan menee, kokemusta on. Liian vapaasti virtaava äänenvaimennin vähentää huippukierroksia, sekä vähentää tehoa ja tuo sitä alemmille kierroksille.
Mulla tippus huippukierrokset 11000:sta 10000 kierrokseen, kun vaihdoin kammiovaimentimen tilalle vapaavirtausvaimentimen.
5.9.2008 17:21
5.9.2008 18:48
johani kirjoitti:Aramid kirjoitti:Kyllä vaan menee, kokemusta on. Liian vapaasti virtaava äänenvaimennin vähentää huippukierroksia, sekä vähentää tehoa ja tuo sitä alemmille kierroksille.
Mulla tippus huippukierrokset 11000:sta 10000 kierrokseen, kun vaihdoin kammiovaimentimen tilalle vapaavirtausvaimentimen.
mut taitaa olla se 11.000rpm jo siellä piikin yläpuolella hukkakierroksilla.
5.9.2008 19:17
poppana kirjoitti:...Niin ja miten toi squish clearance mitataan? Tiedän että se on kannen ja männän välinen väli kun mäntä YKK mutta jos joku vois selittää tarkemmin...
6.9.2008 0:20
-Zone- kirjoitti:poppana kirjoitti:...Niin ja miten toi squish clearance mitataan? Tiedän että se on kannen ja männän välinen väli kun mäntä YKK mutta jos joku vois selittää tarkemmin...
Yksi hyvä konsti on pujottaa L-kirjaimen muotoinen juotostina-lanka tulpanreijästä. Sitten pyörität vauhtipyörästä männän YKK:n yli ja lanka pois pytystä. Lopuksi mittaat mikrometrillä taikka tönärillä langan paksuuden. Simppeliä.
http://img205.imageshack.us/my.php?image=xaxacb1.jpg
6.9.2008 11:27
poppana kirjoitti:-Zone- kirjoitti:poppana kirjoitti:...Niin ja miten toi squish clearance mitataan? Tiedän että se on kannen ja männän välinen väli kun mäntä YKK mutta jos joku vois selittää tarkemmin...
Yksi hyvä konsti on pujottaa L-kirjaimen muotoinen juotostina-lanka tulpanreijästä. Sitten pyörität vauhtipyörästä männän YKK:n yli ja lanka pois pytystä. Lopuksi mittaat mikrometrillä taikka tönärillä langan paksuuden. Simppeliä.
http://img205.imageshack.us/my.php?image=xaxacb1.jpg
Kiitti vinkistä.
Miten kannattaa tehä noi urat o-rengastiivisteille jos laskee kantta ja ne menee siinä samas? Tekeekö esim. hiomot tollasia?
e: ainii, ei husses ookkaa kannes niitä uria, pelkästään pytys mut kannattaako ottaa pytystä tavaraa pois vai kannesta? Luulisin et kannesta ku on halvempi si uusii ku menee vituiks...
6.9.2008 15:00
TDN kirjoitti:poppana kirjoitti:-Zone- kirjoitti:poppana kirjoitti:...Niin ja miten toi squish clearance mitataan? Tiedän että se on kannen ja männän välinen väli kun mäntä YKK mutta jos joku vois selittää tarkemmin...
Yksi hyvä konsti on pujottaa L-kirjaimen muotoinen juotostina-lanka tulpanreijästä. Sitten pyörität vauhtipyörästä männän YKK:n yli ja lanka pois pytystä. Lopuksi mittaat mikrometrillä taikka tönärillä langan paksuuden. Simppeliä.
http://img205.imageshack.us/my.php?image=xaxacb1.jpg
Kiitti vinkistä.
Miten kannattaa tehä noi urat o-rengastiivisteille jos laskee kantta ja ne menee siinä samas? Tekeekö esim. hiomot tollasia?
e: ainii, ei husses ookkaa kannes niitä uria, pelkästään pytys mut kannattaako ottaa pytystä tavaraa pois vai kannesta? Luulisin et kannesta ku on halvempi si uusii ku menee vituiks...
Oletko nostamassa puristuksia vai, kun kannesta oot ottamassa tavaraa? Yleensä squish clearance säädetään oikeanlaiseksi sopivan paksuisella alatiivisteellä.
7.9.2008 0:58
7.9.2008 9:55
7.9.2008 15:19
7.9.2008 17:42
9.9.2008 21:07
9.9.2008 22:14
10.9.2008 15:35
10.9.2008 18:46