Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
7.4.2005 20:07
Ihme vaijjereita näyttää löytyvän!
8.4.2005 10:07
Mihin sen vaijerin kuuluu mennä mikä siihen raveen tulee?
8.4.2005 10:19
Toisen pään pitäs olla kiinni raven solenoidissa ja toisen ite laipassa...
8.4.2005 13:28
Variouksella on pegaso, ja niissä on käytetty tuota rave 2:ta. En ole itse avannut koskaan pegason ravea, mutta muistaakseni tuo vaijeri nostaa laipan siitä vedettäessä. Tarkoitusta en kyllä tiedä.
8.4.2005 15:14
Joo vaijeri nostaa laippaa vedättäessä,mutta se hiukan ihmetyttää että miksi se vaijeri jarrupolkimeen menee!? Ihmeteltiin sitä eilen,että mitä järkeä siinä on? Vai kuuluisko sen vaijerin mennä jonnekkin muualle?
8.4.2005 16:03
tossa pieni ongelma kun koitan tota kuristuslaippaa ottaa pois.. ensinnäkin, onhan se kuristuslaippa se missä se ensimmäinen kuusiokoloruuvi on kiinni? ja mitenköhän ihmeessä sen saa siitä pois? koitin kovasti sitä siitä väännellä mutta ei se vaan suostu irtoomaan.. ku eihän sinne väliin ees oikeen mahdu mitään työkälua... anteeksi offtopiccia!
8.4.2005 17:48
taitaapi olla joo.. siinä laipan kannassa on kolme kuusiokoloruuvia.. keskimmäiseen ei tartte koskea irrottaessa laisinkaan. Otat irti ne kaks laijinmaista. ja sen jälkeen yrität vaan vetää siitä kannasta irti sitä. Pieni vitkutus voi auttaa, mutta sitäkin harrasta varoen. Apuna voi tietenkin varovasti käyttää tasakärki ruuvaria!
9.4.2005 14:45
CoR3L kirjoitti:niin olis sellane kysymys että.. kun tolla aprilialla on hetken ajanu ja sitte pysähtyy ja pistää kytkime pohjaa ja kierrokset nousee sitte siihe 3000 (normaalisti 2000 tyhjäkäynnillä) ni voiko se johtua ravesta ja sen säädöistä?
Niin mulla on sama juttu kun CoR3l kertoi.. eli pitäskö neulan asentoo säätää vai mitä säätämällä pitäs asian hävitä? juu ja sori rupee menee jo hieman offtopickiks....
9.4.2005 16:32
oisko kellää myytävänä ravea tai 34mm kaasaria -02 räsää-
10.4.2005 15:31
onkos näsärin CDI boxissa tuollanen hyppylanka systeemi?? vai pelkästään räsässä?
10.4.2005 22:09
Pelkästään RS:ässä.
16.4.2005 22:09
laitoin tänää raven kiinni, mut ei tunnu toimivan, tuntuu ihan samalta ku ennenki (tt, jollymoto, laippa pois), sit nostin tankkii ja katoin ku se oli käynnis, se vaijeri ei oikee liikkunu ku joku 0.5 cm...
se ei laske se laippa.
miten säädän sitä vai pitääks ostaa uus jousi?
16.4.2005 23:00
Vaijerin pitäis liikkua 8mm
. Otappa irti ja putsaa jos ei liiku, ei jousessa ole vikaa ellei sitä ole katkottu.
16.4.2005 23:08
Zell kirjoitti:Vaijerin pitäis liikkua 8mm
. Otappa irti ja putsaa jos ei liiku, ei jousessa ole vikaa ellei sitä ole katkottu.
juu kiitos
oisko sulla jotain säätö ohjeita suomeks? katoin noit englannin kielisii, mut ymmäris vaa osittain
17.4.2005 10:27
Minä säädöin eilen raven sillai, että otin pakoputken pois ja myös sen pakoputken kiinnitysholkin. Sitten painoin solenoidin sitä liikkuvaa osaa pohjaan ja sormella tunnustelin samaan aikaan pakoaukosta milloin laippa on noussut ylös asti. Ja tolleen säädin sitä säätömutteria siinä solenoidin kyljessä. Mulla se liikkuu jonkun 1cm.
Joudun vaan prkl ostaa uuden palautusjousen, kun alussa laitoin sitä jousta väärin sinne eli en sitä stopparia vasten vaan laippaan asti, ja se tuntu liian löysältä joten venytin jousta ja sitten myöhemmin älysin että jousen pitää olla stopparia vasten niin sehän oli silloin aivan liian jäykkä ja sitten jouduin lyhentää jousesta about puolet pois... Nyt toimii jotenkin, pröpötyskohtaa ei enää ole, mutta tuntuisi aivan kuin raven laippa ei nousisi ylös ollenkaan 7800 kohdilla koska kun 6. vaihteella motarilla ajoin niin kierrokset ei noussut yli 9000rpm. Eikä muutenkaan ole yhtä tykki kuin ilman laippaa kokonaan...