Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
12.8.2016 23:50
Vähä veikkaan että vain vaijerit väärinpäin, en ainakaan muuta järkevää keksi siihen. Pariin liikkeen "säätämään" YPVS:ään olen törmännyt jossa vaijerit ovat olleet ristissä ja säädin on pelannut väärinpäin. Paras oli kun koko säätimen akselikin oli 1/2 kierrosta väärässä asennossa, vähä heikosti kone hengitti kun se yritti alle 5mm raosta pakokaasuja ulos.
Näinhän sen ihan oikeasti tulisi liikkua:
https://www.youtube.com/watch?v=M8Hzs9HUxOY
13.8.2016 11:03
Vaijerit eivät ole väärinpäin ja tekee sen tarkistusliikkeen samanlaitse kuin tuosa videossa, mutta kun mopon käynnistää niin se avaudu sitten millään. Huudatin mopoa ihan huolella kaasupohjassa mutta oli vain kiinni. Tyhjäkäynnillä YPVS on puolivälissä.
13.8.2016 13:50
Ootko kattonu servolta tulevan yksinäisen liittimen? Jos se on huonostikii tai ei oo ollenkaa niin silloin pakoaukonsäädin jää ala-asentoo
13.8.2016 16:50
Voipi olla kyllä että se servo on nyt jotenki viallinen, saa kyllä kierrossignaalin jos osaa käynnistymisen jälkeen mennä kiinni. Lienee se piirilevy servon sisällä jotenkin ottanut itseensä. Potentiometri eli asentotunnistin se tuskin lienee hajonnut, silloin servo pelaa täysin holtittomasti.
14.8.2016 21:22
En tiiä kuuluuko tänne, mut haluisko joku neuvoo tai linkata jonkun ohjeen miten käynnistyspolkimen hilppeet asennetaan detsiin? Itsellä ei tosiaan mitään hajua kun uusi pyörä minulle ja mahdollisimman äkkiä täytyisi saada poljin kiinni. Kiitos jo etukäteen!
19.8.2016 12:23
Sopiiko Derbi GPR:n staattori detsiin? KIIRE
19.8.2016 12:49
Fin_JalmiZ kirjoitti:Sopiiko Derbi GPR:n staattori detsiin? KIIRE
No eiköhä se sovi, kun on kerta sama myllykin
19.8.2016 16:03
Joo kyllä se RE/X koneisiin menee ihan heittämällä.
24.8.2016 14:09
Yamaha DT 125 LC 1985
Kertokaas joku mikä on DT:ssä vikana ku pätskää ja paukkuu eikä kule. Ottaa kierroksia vapaalla vähän liian hitaasti ja kun lähtee ajamaan kierrokset nousee hitaasti 7000 ja siitä yli pääseminen mahdotonta. Yli 80 ei saa kulkemaan edes alamäkeen.
YPVS on oikein. Cdi boxi vaihdettu varmasti toimivaan. Koneremppa tehtiin ennen tätä ilmiötä. Stefat ei vuoda. Paljonhan pitäis olla puristuksia nii tietäs mittailla, jos ovat toheloineet poratessa turhan isoksi..? Tulppa suht tumma, käy vielä vähän liian rikkaalla, tosin ennen remppaa samoilla säädöillä oli täydellisen värinen. Putki alkuperäinen, eli kaiketi kuri paikallaan (jos näin vanhassa oli edes). 102 suutin paikallaan nyt ja ennen remppaa, jolloin toimi vielä moitteetta. Kokeiltu 100-150 suuttimilla, ei auttanut, vai pitäskö laittaa ihan yli iso 200 tjsp? Kaasutin on puhdistettu ainakin tarpeeksi monta kertaa ja ilmanputsarikin uusittu. Imuvuotoja ei minun tutkimani perusteella ole. Voiko läpät vaikuttaa tuollalailla kulkemiseen, vaikkakin näyttävät ehjiltä? Pytty porautettiin 1mm ylikokoon, syvien jälkien takia. Magneetossa oleva kierrosten lukia sädetty 0.3mm etäisyydelle, ja kaiken magneeton allakin pitäisi olla kohdillaan.
Itseltä alkaa ideat loppumaan...
31.8.2016 16:28
Sain tuon mun YPVS vian korjattua detsistä. avasin servon ja putsasin rattaat ja laitoin uudet vaseliinit sinne ja suihkutin crctä hapettuneisiin liittimiin. Nyt mopo toimii hyvin.
6.9.2016 14:40
Mikä menny rempan yhteydessä vituiks? Vaihdoin kytkimenjouset ja vesipumpun stefat. Huomasin nytten tosiaan, että vaihde päällä ja kytkinpohjassa ei voi työntää eteenpäi niinkuin olisi vaihdekoko ajan päällä, mutta kytkin kyllä pitää ja ei luista. Vapaalla pystyy työntämään normaalisti.
6.9.2016 14:44
Kytkimen tanko säädetty kunnolla? Haynesistä löytyy ohjeet, säätämiseen joutuu kytkinkopan avaamaan.
12.9.2016 18:10
Noniin eli ongelmasta seuraavaan. Elikkäs laitoin vakioputken katsastusta varten kinni ja kuin otin vanha putken pois nii pakoaukosta tuli vähän jäähärinestettä. No laitoin kuiteski vakioputken kiinni ja tietenki vakiosuuttimet. Sitten onnistuin hävittämään kaasarin neulasta sellaisen muovisen prikan se joka menee päällimäiseksi hävisi. Voisiko sillä olla jotain vaikutusta siihen, että dt ei suostu käynnistymään? Kipinä kylläkin tulee.
kyseessä siis re dt
E:Ongelma ratkaistu. Jäähärin nesteet oli valunu rikkinäisestä kaasarin lämmitimen letkusta ja vauhtipyörä ei ollut kunnolla kiinni, koska kampurasta puuttu sellainen pikku palane siihen lovee niin vauhtipyörä ei istunu kunnolla ja sytytys meni perseilleen.
19.9.2016 16:24
Säädin tuon kytkimen silleen, että kytkintapissa oleva nuoli osoittaa lohkossa olevaa merkkii ja silti ei pysty kytkin pohjassa vaihde päällä. Voisiko kytkinlevyt olla jotenki väärin kasattu? Ja kuuluuko kytkinkruunun vähän heilua?
Ei pysty työntää myöskään käyntii. takarengas menee lukkoon
25.9.2016 21:56
Totanoinnii mikäs olis ongelmana ku dt 125 lc ei kierrä 5000rpm enempää ja sinnekki asti hitaasti? Sen jälkee vaa röpöttää ja paukkuu. Ypvs se ei oo ku sitä väsäsin jotai kolme tuntii eikä vaikuttanu. Olisko sytytys? Tai kaasari tukos ymsyms? Käyntii lähtee kyl nätisti ekast polkasust.