17.4.2009 22:00
CylinderHead kirjoitti:Mikä kaasarissa sillon kusee, jos esim. ajaa kutosella täysiä ja siit kaasukahvan käännöstä jää iso osa hyödyttömäks. Siis kulkee saman verran vähemmälläkin kaasulla. Eikä kyllä kuljekkaan kun jonku 105- 110km/h sigmaan. Kierroksia toi ei myöskään ota oikeen millään vaihteella enempää kuin 9k.
300 ja 340 suuttimilla aika samanlainen. Ei muuta eroa kun, että 340 röpöttää ennen tehoaluetta.
Kaasari siis 34 mikuni tmx ja pipercross suodatin+ athenan tehari.
Vai voisko nois läpissä olla jotai vikkaa kun alkuperäset ovat.. Ei oikee vakiokaasarillakaa koskaan toiminu hyvin tää.
17.4.2009 23:08
Männällä ei ole vielä paljoa ajettu, kun loppukesästä laitoin uuden. Pakoaukosta näkys et hiuka olis ohi jo puhaltanut silti. En silloin mäntää laittaessa pistänyt sitä alemman männänrenkaan alle tulevaa rengasta kiinni, kun en tiennyt mikä se on. Olen kuullut, että sillä ei olisi mitään merkitystä, mutta tiedä sitten.. Jostain läpästä tais olla kulma lohjennu jonnekin pois, mutta ei ole niin paljoa, että olisi reiän kohalla. Ei myöskään raottaneet ja pyörä lähee yleensä ykkösellä käyntiin.ripetsu kirjoitti:CylinderHead kirjoitti:Mikä kaasarissa sillon kusee, jos esim. ajaa kutosella täysiä ja siit kaasukahvan käännöstä jää iso osa hyödyttömäks. Siis kulkee saman verran vähemmälläkin kaasulla. Eikä kyllä kuljekkaan kun jonku 105- 110km/h sigmaan. Kierroksia toi ei myöskään ota oikeen millään vaihteella enempää kuin 9k.
300 ja 340 suuttimilla aika samanlainen. Ei muuta eroa kun, että 340 röpöttää ennen tehoaluetta.
Kaasari siis 34 mikuni tmx ja pipercross suodatin+ athenan tehari.
Vai voisko nois läpissä olla jotai vikkaa kun alkuperäset ovat.. Ei oikee vakiokaasarillakaa koskaan toiminu hyvin tää.
jaa'a saattaa olla sylinterissä ohi puhallusta, eli mitenkä on tuon männän kunto jos ei vanhallakaan kaasarilla pelittänyt ?? ja katot että läpissä ei ole mitään halkeamia ja ei ole rakoa yhtään kiinni ollessa, yleensä kyllä haittaa käynnistystä jos läpät huonot..ja alkuperäiset on ihan hyvät
18.4.2009 11:40
18.4.2009 13:03
Alph4 kirjoitti:Eilen laitoin tessuun piperin vakio suodattimen tilalle ja nostin samalla neulaa yhellä pykälällä eli laitoin prikkaa yhen loven alas päin ja kun koittamaan pyörää alkoi se röpöttää jossain 5000-7000rpm kohdalla eikä kiertänyt enempää ja huomasin kans semmosen jutun ettei pysy päällä tyhjäkäynnillä.. tukehtuu kai..? ni missä vika? käy liian rikkaalla? :o
18.4.2009 13:41
18.4.2009 18:15
Alph4 kirjoitti:eli vakio putsari kiinni siks aikaa et löydän uuden kaasarin? :o
21.4.2009 16:29
21.4.2009 20:30
S.V.S kirjoitti:Osaisko teistä joku sanoo missä olis vika ku kierrokset leijuu ku pysää vaikka valoihin? mutta seosruuvist ei mitää hyötyy eikä löydy imu vuotoo mistään. pyörä on tt ja tk suutin on 45 niinkuin tietopankissa lukee tt rs kohdassa?
22.4.2009 16:58
22.4.2009 18:40
Danny- kirjoitti:Onkohan tämä merkki raskaasti liian isosta suuttimesta?: Käyntiin lähtee ihan hyvin, eikä siinä ole ongelmaa. Mutta kun painaa kaasua, niin kuuluu paljon terävää paukahtelua, randomisti myös hieman kovempi paukahdus. (onko tämä sitä "röpötystä"). Yleensä kun kierrokset nostaa n. 7000:een kone ei jaksa enää kiertää ja meinaa sammua. (Välillä kierrokset saa kuitenkin nostettua tämän ylikin, mutta ei pitkäksi aikaa.)
Jos kaasua kuitenkin pitää auki, niin kone sammuu ja ei lähde käyntiin ennen tulpan kuivaamista ja/tai pientä odottelua.
22.4.2009 20:19
6.5.2009 21:02
6.5.2009 21:19
TDN kirjoitti:Rupee menee hermot ton kaasarin(keihin pj 36) säätämisen kanssa. Ongelmana on, että tyhjäkäynniltä kun kääntää kaasun pohjaan, niin booaa ja lopulta sammuu, jos pitää kaasua pohjassa. Kierrokset jää myös leijumaan 3-4trpm paikkeille. Seosruuvin kääntäminen rikkaammalle, käytännössä lähes kokokaan kiinni, autto vähäsen. Epäilin aluks liian pientä tk-suutinta, mutta vaikka kokeilin kahella isommallakin , niin käytännössä sillä ei ollu minkäänlaista vaikutusta. Neulakin on käyny joka lovessa, sekä pääsuuttimia kokeiltu 3 erillaista, mutta ei, niin ei.
Jos jollain kokemusta ko. ongelmasta, niin jeesatkaa ihmeessä.
6.5.2009 21:31
Johani kirjoitti:TDN kirjoitti:Rupee menee hermot ton kaasarin(keihin pj 36) säätämisen kanssa. Ongelmana on, että tyhjäkäynniltä kun kääntää kaasun pohjaan, niin booaa ja lopulta sammuu, jos pitää kaasua pohjassa. Kierrokset jää myös leijumaan 3-4trpm paikkeille. Seosruuvin kääntäminen rikkaammalle, käytännössä lähes kokokaan kiinni, autto vähäsen. Epäilin aluks liian pientä tk-suutinta, mutta vaikka kokeilin kahella isommallakin , niin käytännössä sillä ei ollu minkäänlaista vaikutusta. Neulakin on käyny joka lovessa, sekä pääsuuttimia kokeiltu 3 erillaista, mutta ei, niin ei.
Jos jollain kokemusta ko. ongelmasta, niin jeesatkaa ihmeessä.
Millä suuttimilla oot kokeillu ?
ite jouduin aika reilusti suurentamaan suuttimia ku siirryin isompaan kaasariin. vakiokaasarilla 28mm ja vakioputsarilla mikunin asteikolla oli 25 ja 250 suuttimet, 35mm mikunilla ja piperillä joutu laittaa 55 ja 340 suuttimet.
8.5.2009 18:55