Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

17.4.2009 22:00

CylinderHead kirjoitti:Mikä kaasarissa sillon kusee, jos esim. ajaa kutosella täysiä ja siit kaasukahvan käännöstä jää iso osa hyödyttömäks. Siis kulkee saman verran vähemmälläkin kaasulla. Eikä kyllä kuljekkaan kun jonku 105- 110km/h sigmaan. Kierroksia toi ei myöskään ota oikeen millään vaihteella enempää kuin 9k.
300 ja 340 suuttimilla aika samanlainen. Ei muuta eroa kun, että 340 röpöttää ennen tehoaluetta.
Kaasari siis 34 mikuni tmx ja pipercross suodatin+ athenan tehari.

Vai voisko nois läpissä olla jotai vikkaa kun alkuperäset ovat.. Ei oikee vakiokaasarillakaa koskaan toiminu hyvin tää.

jaa'a saattaa olla sylinterissä ohi puhallusta, eli mitenkä on tuon männän kunto jos ei vanhallakaan kaasarilla pelittänyt ?? ja katot että läpissä ei ole mitään halkeamia ja ei ole rakoa yhtään kiinni ollessa, yleensä kyllä haittaa käynnistystä jos läpät huonot..ja alkuperäiset on ihan hyvät ;)

17.4.2009 23:08

ripetsu kirjoitti:
CylinderHead kirjoitti:Mikä kaasarissa sillon kusee, jos esim. ajaa kutosella täysiä ja siit kaasukahvan käännöstä jää iso osa hyödyttömäks. Siis kulkee saman verran vähemmälläkin kaasulla. Eikä kyllä kuljekkaan kun jonku 105- 110km/h sigmaan. Kierroksia toi ei myöskään ota oikeen millään vaihteella enempää kuin 9k.
300 ja 340 suuttimilla aika samanlainen. Ei muuta eroa kun, että 340 röpöttää ennen tehoaluetta.
Kaasari siis 34 mikuni tmx ja pipercross suodatin+ athenan tehari.

Vai voisko nois läpissä olla jotai vikkaa kun alkuperäset ovat.. Ei oikee vakiokaasarillakaa koskaan toiminu hyvin tää.

jaa'a saattaa olla sylinterissä ohi puhallusta, eli mitenkä on tuon männän kunto jos ei vanhallakaan kaasarilla pelittänyt ?? ja katot että läpissä ei ole mitään halkeamia ja ei ole rakoa yhtään kiinni ollessa, yleensä kyllä haittaa käynnistystä jos läpät huonot..ja alkuperäiset on ihan hyvät ;)
Männällä ei ole vielä paljoa ajettu, kun loppukesästä laitoin uuden. Pakoaukosta näkys et hiuka olis ohi jo puhaltanut silti. En silloin mäntää laittaessa pistänyt sitä alemman männänrenkaan alle tulevaa rengasta kiinni, kun en tiennyt mikä se on. Olen kuullut, että sillä ei olisi mitään merkitystä, mutta tiedä sitten.. Jostain läpästä tais olla kulma lohjennu jonnekin pois, mutta ei ole niin paljoa, että olisi reiän kohalla. Ei myöskään raottaneet ja pyörä lähee yleensä ykkösellä käyntiin.

Täytyy huomenna taas purkaa vähän. Kattoo tota YPVS:ääki taas.
Toi siis toimii tosi hyvin ala ja keskikierroksilla eli johonki 6-7k asti. Siinähän pitäis sit tehoalueen alkaa mut tosa ei edes huomaa mitään tehopiikkiä nykyään. Jos vaikka koittas kummonen toi on jos säätimen lukitsee yläasentoon.

Alkaa kyl menee jo vähä ohi aiheen nää jutut kun kaasari keskustelu kyseessä.

röpöttää??

18.4.2009 11:40

Eilen laitoin tessuun piperin vakio suodattimen tilalle ja nostin samalla neulaa yhellä pykälällä eli laitoin prikkaa yhen loven alas päin ja kun koittamaan pyörää alkoi se röpöttää jossain 5000-7000rpm kohdalla eikä kiertänyt enempää ja huomasin kans semmosen jutun ettei pysy päällä tyhjäkäynnillä.. tukehtuu kai..? ni missä vika? käy liian rikkaalla? :o

18.4.2009 13:03

Alph4 kirjoitti:Eilen laitoin tessuun piperin vakio suodattimen tilalle ja nostin samalla neulaa yhellä pykälällä eli laitoin prikkaa yhen loven alas päin ja kun koittamaan pyörää alkoi se röpöttää jossain 5000-7000rpm kohdalla eikä kiertänyt enempää ja huomasin kans semmosen jutun ettei pysy päällä tyhjäkäynnillä.. tukehtuu kai..? ni missä vika? käy liian rikkaalla? :o


ei kaasari säädy jos vakiosuodattimen vaihat piperiin ja vähä neulaa liikutat. ilmansaanti lisääntyy nii rajusti. itellä dt:ssä oli täystehosuuttimet 250 ja 25, piperiin ku vaihoin nii joutu vaihtamaan 300 pääsuuttimen. tyhjäkäyntisuutinki ois ollu hyvä vaihtaa paljo isompaan 35 ? koska alaväännöt meni tyystin mutta vaihoin jo isompaan kaasariin nii en kerenny sit.

hmm..?

18.4.2009 13:41

eli vakio putsari kiinni siks aikaa et löydän uuden kaasarin? :o

18.4.2009 18:15

Alph4 kirjoitti:eli vakio putsari kiinni siks aikaa et löydän uuden kaasarin? :o


siksiaikaa et saat tilattua järeemmät suuttimet. eikä perstuntumalla voi heittää juuri sopivia eli nipun suuttimia joutuu ostaa ja testaamaan parhaan.

itellä parhaaksi todetut

a1: 220, 22,5
tt: 250, 25,0
tt, läpät, piper, vaparivaimennin 300, 35 ??
35mm kassu, läpät, vaparivaimennin, piper, korotettu sylkkä 340, 55.

tzr:stä en tiiä kuin virtaava siinä on vakioputsari, kuinka paljo virtausta piper lisää, mutta 26mm taitaa olla vakiokaasari ja samalla kannalla suuttimet ku dt:ssä, täystehosuuttimet 180 ja 25 ?

21.4.2009 16:29

Osaisko teistä joku sanoo missä olis vika ku kierrokset leijuu ku pysää vaikka valoihin? mutta seosruuvist ei mitää hyötyy eikä löydy imu vuotoo mistään. pyörä on tt ja tk suutin on 45 niinkuin tietopankissa lukee tt rs kohdassa?

21.4.2009 20:30

S.V.S kirjoitti:Osaisko teistä joku sanoo missä olis vika ku kierrokset leijuu ku pysää vaikka valoihin? mutta seosruuvist ei mitää hyötyy eikä löydy imu vuotoo mistään. pyörä on tt ja tk suutin on 45 niinkuin tietopankissa lukee tt rs kohdassa?


hörppii jostain imukaulan välistä ilmaa ? toiseksi kylmillä keleillä vaatii isomman tk suuttimen ?

22.4.2009 16:58

Onkohan tämä merkki raskaasti liian isosta suuttimesta?: Käyntiin lähtee ihan hyvin, eikä siinä ole ongelmaa. Mutta kun painaa kaasua, niin kuuluu paljon terävää paukahtelua, randomisti myös hieman kovempi paukahdus. (onko tämä sitä "röpötystä"). Yleensä kun kierrokset nostaa n. 7000:een kone ei jaksa enää kiertää ja meinaa sammua. (Välillä kierrokset saa kuitenkin nostettua tämän ylikin, mutta ei pitkäksi aikaa.)
Jos kaasua kuitenkin pitää auki, niin kone sammuu ja ei lähde käyntiin ennen tulpan kuivaamista ja/tai pientä odottelua.

22.4.2009 18:40

Danny- kirjoitti:Onkohan tämä merkki raskaasti liian isosta suuttimesta?: Käyntiin lähtee ihan hyvin, eikä siinä ole ongelmaa. Mutta kun painaa kaasua, niin kuuluu paljon terävää paukahtelua, randomisti myös hieman kovempi paukahdus. (onko tämä sitä "röpötystä"). Yleensä kun kierrokset nostaa n. 7000:een kone ei jaksa enää kiertää ja meinaa sammua. (Välillä kierrokset saa kuitenkin nostettua tämän ylikin, mutta ei pitkäksi aikaa.)
Jos kaasua kuitenkin pitää auki, niin kone sammuu ja ei lähde käyntiin ennen tulpan kuivaamista ja/tai pientä odottelua.


kannattaa vaihtaa tulppa ensin. viittais enemmän tulpan vikaan jos paukuttelee.

22.4.2009 20:19

Kiitä ja kumarran, sehän se olikin. Aina oppii uutta. Nooh, tulipa ainakin kaasari puhdistettua oikeen kunnolla. :)

6.5.2009 21:02

Rupee menee hermot ton kaasarin(keihin pj 36) säätämisen kanssa. :seko: Ongelmana on, että tyhjäkäynniltä kun kääntää kaasun pohjaan, niin booaa ja lopulta sammuu, jos pitää kaasua pohjassa. Kierrokset jää myös leijumaan 3-4trpm paikkeille. Seosruuvin kääntäminen rikkaammalle, käytännössä lähes kokokaan kiinni, autto vähäsen. Epäilin aluks liian pientä tk-suutinta, mutta vaikka kokeilin kahella isommallakin , niin käytännössä sillä ei ollu minkäänlaista vaikutusta. Neulakin on käyny joka lovessa, sekä pääsuuttimia kokeiltu 3 erillaista, mutta ei, niin ei.

Jos jollain kokemusta ko. ongelmasta, niin jeesatkaa ihmeessä.

6.5.2009 21:19

TDN kirjoitti:Rupee menee hermot ton kaasarin(keihin pj 36) säätämisen kanssa. :seko: Ongelmana on, että tyhjäkäynniltä kun kääntää kaasun pohjaan, niin booaa ja lopulta sammuu, jos pitää kaasua pohjassa. Kierrokset jää myös leijumaan 3-4trpm paikkeille. Seosruuvin kääntäminen rikkaammalle, käytännössä lähes kokokaan kiinni, autto vähäsen. Epäilin aluks liian pientä tk-suutinta, mutta vaikka kokeilin kahella isommallakin , niin käytännössä sillä ei ollu minkäänlaista vaikutusta. Neulakin on käyny joka lovessa, sekä pääsuuttimia kokeiltu 3 erillaista, mutta ei, niin ei.

Jos jollain kokemusta ko. ongelmasta, niin jeesatkaa ihmeessä.


Millä suuttimilla oot kokeillu ?

ite jouduin aika reilusti suurentamaan suuttimia ku siirryin isompaan kaasariin. vakiokaasarilla 28mm ja vakioputsarilla mikunin asteikolla oli 25 ja 250 suuttimet, 35mm mikunilla ja piperillä joutu laittaa 55 ja 340 suuttimet.

6.5.2009 21:31

Johani kirjoitti:
TDN kirjoitti:Rupee menee hermot ton kaasarin(keihin pj 36) säätämisen kanssa. :seko: Ongelmana on, että tyhjäkäynniltä kun kääntää kaasun pohjaan, niin booaa ja lopulta sammuu, jos pitää kaasua pohjassa. Kierrokset jää myös leijumaan 3-4trpm paikkeille. Seosruuvin kääntäminen rikkaammalle, käytännössä lähes kokokaan kiinni, autto vähäsen. Epäilin aluks liian pientä tk-suutinta, mutta vaikka kokeilin kahella isommallakin , niin käytännössä sillä ei ollu minkäänlaista vaikutusta. Neulakin on käyny joka lovessa, sekä pääsuuttimia kokeiltu 3 erillaista, mutta ei, niin ei.

Jos jollain kokemusta ko. ongelmasta, niin jeesatkaa ihmeessä.


Millä suuttimilla oot kokeillu ?

ite jouduin aika reilusti suurentamaan suuttimia ku siirryin isompaan kaasariin. vakiokaasarilla 28mm ja vakioputsarilla mikunin asteikolla oli 25 ja 250 suuttimet, 35mm mikunilla ja piperillä joutu laittaa 55 ja 340 suuttimet.


Vakiona tossa Keihinissä oli tk-55, pää-172, kaasari siis -96 CR 125:sta. Oon kokeillu 58 ja 60tk-suutinta ja 170 ja 175pääsuutinta. Kovilla kierroksilla toimi kyllä ihan ok. Mulla on siis vakiokotelossa piperi. Jos kotelon kansi paikoillaan, niin ei juuri booaa kaasua avatessa, mutta ei hengitä kunnolla kovilla kierroksilla. Rupee pätkimään 10,5trpm jälkeen. Jos kansi poissa, niin menee päin vastoin.

8.5.2009 18:55

Osaako joku sanoa, miksi ihmeessä Varaderon kaasuttimissa kiertää jäähdytysneste?