Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
14.1.2007 1:28
http://www.peugeot-motocycles.fi/jetfor ... essor.html
Valmis paketti,hurjasti tehoo nelaripiikiks.Mut ehkä liian kallis,tai nojaa ohan siin compressori(ahdin) ja on se ihan käytännöllinenki ei kuluta paljon mitää jo on silti pirtee.
14.1.2007 1:41
drifteri90 kirjoitti:http://www.peugeot-motocycles.fi/jetforce_125cc_compressor.html
Valmis paketti,hurjasti tehoo nelaripiikiks.Mut ehkä liian kallis,tai nojaa ohan siin compressori(ahdin) ja on se ihan käytännöllinenki ei kuluta paljon mitää jo on silti pirtee.
Siinä on vaan yks vika. Variaattori
14.1.2007 9:58
Yks iso vika... ahdin on valettu osaksi variaattorirunkoa, eli ei irtonainen, ei voi ottaa sitä muihin laitteisiin.
15.1.2007 23:11
Likvidi kirjoitti:Niin no kun järkeviä ollaan niin kyl kannataakin laittaa vain se yksi turbo. ja nuista lämmöistä sen verran että mulle on tulos välijäähytin tuohon syllärin alle tai päälle.. en ole vielä tarkemmin paikkaa hakenu.. ja pieni kirjoitus virhe siis kone on täl hetkellä kokonaisuudessaan vain 170cc eli tuo 85cc/per pytty. Puristukset lasken vain laittamalla alapään tiivisteitä lisää. tai jos ei ala vuotamaan niin 2 kannen tiivistettä jos ei mistään saa teetettyä paksumpaa.
Mites on pojjaat.. mitä mieltä jos Sorvaisi männän päältä inan pois? Mahtaisiko toimia? Tuli mieleen tosta tiivisteiden lisäämisestä..
Mulla on (Uskokaa tai älkää) 2 Tahtinen Yamaha TZR Turbo projektin alla.. Saas nähä mitä tulee tullessaan... Tuntuu perin utopistiselta siinä mielessä että paine karkaa pakoputkesta uuden seoksen tullessa männän päälle, mutta käytännössä mahdollinen idea sillä karkaahan sitä seosta muutenkin putkeen... ja kerkeääkö ahtopaineet laskea sylinterissä niin suurilla kierroksilla joilla nämä pikkuset Kubotan turbot alkavat vinkuman??? Seoksen syötön kannalta tuo ei olisi mahdotonta paineistetulla kaasarilla, Mutta tuo pakoaukosta karkaaminen on mahdollista tai oikeastaan todennäköistä.. Netistä kun aikani tutkiskelin, löysin 2 tahtisen moposkootterin turbolla (50cc) Ja vähän isomman 450cc 2 tahti pyörän. oli muistaakseni kawasakin pyörä tuo isompi, Skootterista ei tietoa. 0,6 ahdot kumminkin olivat saaneet aikaseksi skootteriin.. Aika jäykkä alakerta / Laakerointi pakkoa ainakin olla.. 50cc On sen verran pieni tehoinen kapistus että luulisi kuulien lentelevän 0,6 ahdoilla.... siitä oikeastaan idea lähti kun ladaa turbotettiin.. ja tuli tuollainen vanhempi Tzr vastaan.. Mikäs siinä? EIKUN YRITTÄMÄÄN!!
Toivottakaa joku edes onnea typerälle yritykselleni?
Kiitos ja hei hei
Lupaan laittaa kuvia / Videoita jos saan edes pienen hönkäyksen yammusta ulos turbon kera, ja toki niin että se toimisi.
15.1.2007 23:49
kyllähän sen nyt luulis toimivan, en ite 2t tekniikasta kauheesti tiiä, mutta eräästä kaaviosta kävi ilmi että paisarin tehtävänä antaa paineaalto takaisin pytylle joka työntää pakoputkeen mennen bensan takaisin pyttyyn, joten ehkä joutuisi tekemään uuden putken?
onhan noita dieselkoneita esim laivoissa 2tahtisina ja turbotettuina, eikä mitään ongelmaa. kyl se siitä, onnee projektiin ja pistä toki kuvia ja videoo, itteeki kiinnostaa nähä!
16.1.2007 0:03
Tosta 2t turbotuksesta on ollu juttua tuolla mopopuolen pro-viri topikissa, ja siellä on tultu tulokseen että turbo nostaa paineita koko mooottorissa->paine erot pysyvät samoina->ei pitäisi olla juurikaan vaikutusta, esim. seoksen putkeen karkaamisen muodossa.
16.1.2007 1:03
turbovespa
Laivojen 2t turbokoneet ei toimi samalla tavalla kuin mopojen koneet joten niitä ei voi verrata. Laivoissa pakoaukko suljetaan kokonaan kunnes paluuta ei ole, eli paluu impulssia ei ole ja pakokaasut poistuu ulkoisella puhaltimella. Samoten monissa 2t ruiskukoneissa suljetaan pakoaukko kokonaan.
ruiskukoneissa, pdf. Tuon takia niitä on moottorikelkoissa ym.
24.1.2007 23:15
mmm... OOn mäki nähny youtubes Vespan ahtimella siin oli kyll ruisku aika varmaa,niih sellanen kannattaa hankkii joss haluu saada jotain aikaa,viel videost et siin oli tehty se moka et Turbo oli liian iso..Ja Vespathan on kai 250cc.Pikkeihin ei kyll tarvii melkee turboo ollenkaa,pitää vain saada ilma kiihtymään putsariin nii se auttaa jo tarpeeks,tai sitt joku remmi ahdin,sekin liikaa...Mielummin koittais värkätä ruiskuja
24.1.2007 23:19
drifteri90 kirjoitti:mmm... OOn mäki nähny youtubes Vespan ahtimella siin oli kyll ruisku aika varmaa,niih sellanen kannattaa hankkii joss haluu saada jotain aikaa,viel videost et siin oli tehty se moka et Turbo oli liian iso..Ja Vespathan on kai 250cc.Pikkeihin ei kyll tarvii melkee turboo ollenkaa,pitää vain saada ilma kiihtymään putsariin nii se auttaa jo tarpeeks,tai sitt joku remmi ahdin,sekin liikaa...Mielummin koittais värkätä ruiskuja
Mitä oikein pädet?
1.Se vespa kyllä oli ihan 125cc, ja taitaapa olla ihan kaasutinmoottorikin.
2.Ilmeisesti oli haluttu ottaa ihan niitä tehojakin, ja toisekseen aika hankalahan löytää pienempääkään ahdinta.
3.Ilma kiihtymään putsarissa?
Niinno kyllähän sinne pitäisi painettakin saada.
4.Remmiahdinta en itse henkilökohtaisesti käyttäisi missään koneessa, korkeintaan hemmetin isotilavuuksisessa autossa.
5.Ruisku, jonka jälkeen ei turboa vaikea olisikaan asentaa enää.
25.1.2007 8:15
Honda CX500 orginaali turbo, 290¤ @ Spinnin' wheel 200000+ rpm, 2,4bar.
Jep, toi on Piikki. Yleisimmät Vespat on 90, 125 ja 150cc 2t. Siinä on kaasari. Turbo ei liene liian iso jos 125cc koneesta jossa vakiona on vajaa 10hp (6,66kw
), otetaan ulos yli 40hp. Tee ite parempi ja tuu sit selittää
25.1.2007 12:05
suurin homma taitaa koko touhussa olla että rakentaa oman öljynkierron ja öljynjäähdytyksen sille turbolle.
25.1.2007 18:53
Olen samaa mieltä. Se taitaa olla pienkoneissa se suurin ongelma projektista riippumatta.
1.2.2007 0:11
Jaahas,nyt olisi viimeinkin minicrosissa turbo. Itse päädyin ahdin-kaasari-sylinteri ratkaisuun,koska turbo on sen verta suurehko, että pienillä kiekoilla ei ole juurikaan imua eli kaasari ennen turboa ei oikeen onnistu.
Nyt pitäisi lähteä etsimään uuteen 24mm kaasariin säätöjä ja en ole kovin hyvä kaasarin säätelijä eli mistä kannattaisi lähteä aloittamaan?. Nytten mopo lähtee käyntiin, mutta tukehtuu vähän kun antaa kierroksia,ryyppy päällä mopo käy paremmin...Kuinkahan suureksi sitä suutinta kannattaisi lähteä kokeilemaan? nytten on 56 suutin ja tarvitseeko vaihtaa myös se suutinputki jossa on niitä pieniä reikiä ympäriinsä?
1.2.2007 0:20
...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:43, muokattu yhteensä 1 kerran
1.2.2007 0:22
Joo Sori tuli muisti virhe eli suutin oli 95.
Ja kaasarin merkki Mikuni