Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
7.2.2015 17:28
Mä olen suuttimet ostanut Stormilta, helitä löytyy aika hyvin Keihinin suuttimia. Mikunin pääsuutin taisi sopia kierteeltään mutta oli vähän nahkea kiertää paikalleen, tippa vaseliinia ja vähän nitkutusta niin sai sopimaan. Jälkimmäisiä löytyy Mopo-Sportilta.
8.2.2015 12:26
Onko nuo EBCn kytkinjouset hyvät? Jostain lukenut että jollain on ollu vakiojouset jäykemmät ku nuo...
Saako mistään mitään kunnon kisajousia jotka varmasti pitää?
Vai pitääkö suosiolla tilata 6-jousinen kytkin? Mites ootte muut saanu kytkimen pitämään 180ccn kanssa?
8.2.2015 20:01
gilcu07 kirjoitti:mistä ostit nuo suuttimet ja millä kierteellä ne on ??
Stormilta niinkuin Murska Arskakin. Kierrettä en muista kun vuosi sitten nuo ostin ja husseakaan ei ole ollut enään puoleen vuoteen
8.2.2015 22:18
Löytyykös näihin vahvempia startteja mistään? Ja mistä sais keihin cvk 30mm sitä ryypyn muovi osaa?
8.2.2015 23:16
rasse92 kirjoitti:Tuo kolina on jatkunut melko pitkään
Oliko kolina siis jatkuvasti (hiljaisempana) kuultavissa, vaiko vaan moottorijarrutuksessa? Ylilöysä nokkaketju (kiristinfeelu) vois tietysti piiskata ja kalkattaa, tai kytkin, tai... hmm. Joka tapauksessa jotain on nyt epäkunnossa ja työn tarpeessa.
9.2.2015 21:35
Ettei vaan olisi se löysä nokkaketju mikä siellä kolisee..
Koita nyt ensiksi häviääkö kolina kun painat kytkimen pohjaan kesken moottorijarrutuksen.
Mulla ei kolinasta ole kokemusta, mutta EX 125 Senda (yamahan tekniikalla) kahisi moottorijarrutuksessa sen verran kovin että ajaessa kuuli. Kytkintä painaessa kahina hävisi, joten kytkimessä ilmeisesti joku häikkä(?)
10.2.2015 20:00
Jos käynnistäessä kuuluu niin on startin osiin kulunut urat. Siinä tapauksessa vauhtipyörää irti ja starttikytkin vaihtoon. Itse jouduin tuon operaation tekemään.
11.2.2015 8:18
Mulla on semmonen ongelma että ei rieju kierrä 180cc kanssa rajottimelle. Kellään mitään neuvoja millä sais kiertämään loppuun asti vai ajellaanko tommosenaan sitten
11.2.2015 8:48
Millä tavalla ei kierrä rajoittimelle? Paikallaan vai ajossa? Mistä tiedät ettei mene rajoittimelle, onko kierroslukumittaria? 180 pytyn kanssa rajoitin kuulostaa ihan erilaiselta kuin 125 pytyn kanssa.
11.2.2015 8:50
https://m.youtube.com/watch?v=W-I3SFP7Ix4Ei tuo minun mielestä kierrä loppuun asti, tiiä sitten
11.2.2015 9:53
Kaasarin puolelta lähtisin vikaa etsimään, imuvuoto, viallinen kalvo, viallinen EGR, tai väärät suuttimet.
Onko venttiilit säädöissään? Kone kuulostaa tikittävältä.
11.2.2015 11:55
Imuvuotoo ei pitäs olla, pitänee silti tarkistaa. Tuo kalvo pitää tarkistaa! Egrrää ei oo ees
ja nyt on 140ps ja tuolla kiertää parhaiten mitä oon kokeillu. Joo, venttiilit taitaa olla pikkusen löysällä, vois melkein tänään säätää
11.2.2015 12:51
Yksi mikä tuli mieleen, jos ryypyn kotelo on ollut auki niin onhan siellä se tiiviste/O-rengas paikallaan? Jos se puuttuu niin ryyppy vuotaa ja kone saa liikaa bensaa. 142.5 tai 145 pääsuutin voisi ehkä olla parempi vaihtoehto, suuttimet kannattaa testata ajamalla, paikallaan vinguttaminen ei kerro koko totuutta, edes rajoittimen mukaan tulosta.
11.2.2015 19:56
Semmosen huomion tein, että kiertää korkeemmalle, kun kaasu ei oo ihan pohjassa.
11.2.2015 19:59
Liian pieni pääsuutin tai kaasarin kalvo viallinen, myös se ryypyn kannen tiivisteen puuttuminen tekee tota.