arsori kirjoitti:...KAIKKIEN MIELIPITEITÄ DETSEISTÄ LUKISIN MIELELLÄÄN!
HYvä pyörä, soveltuu kadulle ja maastoon. Oma on vienyt opetuskäytössä (A1 kortti opetusluvilla) n. 5l / 100km sekalaisessa ajossa eli maantietä ja kupunkia+hiekkateitä ja vakioputki, 28mm tt-kaasari, sekä yvps käytössä. Ns. "normaalissa" kovemmassa ajossa vie jotain 6-7l/100km.
Huolloksi riittää vuosittain/hieman useammin; öljynvaihto, pakoaukon ja -säätimen puhdistus, suodattimen pesu ja öljyäminen, ketjujen pesu ja rasvailu sekä jarrunesteiden vaihto. Eipä näissä kummempia vikoja ole ja täältä saa apuja, jos jotain vikaa tulee
Mäntä vaihdetaan normaaliajossa siinä 15-17tkm kohdalla, itse sain vanhan ja vaihdetun jotain 18tkm ajetun männän mukaan, kun DT;n ostin ja mäntähän oli muutamia pikku tummumia lukuunottamatta lähes kuin uusi!
Tehoa kai koneelta n. 25hp riippuen pelaako kaikki. Omassa kiihtyvyys 0-100 siinä 9-10 sek tuntumassa vakiovälityksillä ja huippuja arvelisin että 125-130km/h (?) Kiertää jottain 12-13k vakiona ja ypvs kunnossa vetää jo hyvin sieltä neljästä tonnista ja ottaa pikku piikin seittemän tonnin kohalla/jälkeen. Siitä tehoa riittää vielä hieman yli punarajankin.
Jarruista vielä sen verran, että omassa deeteessä jarrutsydeemit ilmeisesti vakiot, mutta tuntuu pysähtyvän aika hyvin näilläkin (? tiedä sitten mistä johtuu??). Ainut mikä eniten "hirvittää" on löysä jousitus ( varsinkin jollei keulaa ole jäykennetty, tai se päästää paineita/öljyä pihalle, mutta tämän kanssa on pärjätty maastossakin ja tiellehän se sopii, ei nyt ihan täydellisen hyvin, mutta hyvin ainakin.