Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

19.2.2012 16:00

dump3 kirjoitti:Onkos sillä mitä vaikutusta tehoihin ja kiinnileikkausmahollisuuteen et laitoin tohon nasseen proxin 53.97 ku ois varmaa pitäny ostaa tuo 53.98? Uutta mäntää ny on paha lähtee ostelee ku lähes viimeet rahat meni toho. pytyllä siis ajettu jo ''kevyet'' 37 tkm



tuossa 53.97 ja 53.98 välillä on nii pieni ero että se ei kyllä pahemmi vaikuta. Itellä kanssa n.60 tkm ajetussa näsäris proxin mäntä ja ihan hyvin pelannut ;)

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

31.3.2012 0:37

Niqooo kirjoitti:http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-NSR125-NSR-125-Jolly-Moto-Racing-Anlage-neu-/160698075791
Onko kellään mitään tätä vastaan? Käyköhän tuo 1998 nsrrään kun näyttää olevan jousikiinnityksellä ja mulla ois pulteilla? Onko turvallista tiltata? Saa ehdottaa muualtakin Jollymotoja, kun on tuo oma hommasa ehtiä tilauspaikkoja.!

Putkessa on alkukäyrässä koukut, josta tulee kiinnityslaippaan kiinni jousilla ja laippa pultataan (tai kiristetään muttereilla pinnapultteihin) sylinteriin, jollon jouset kiristyy ja vetää putkea kohti pakoaukkoa, ja pysyy tiiviisti kiinni (tiiviste tietty välissä). Eli joo käy vakion tilalle, vakiossa ei vaan oo noita jousia ylimääräsenä.

Soiva kampe, oli ihan kiva lisä muuten täystehoseen. Enimmäkseen kasvattaa virtuaalipippeliä ja on siistin näkönen, mut muistelisin, että alaväännöt oli samanmoiset ku vakioputkella ja ylös tuli n. muutama sata lisää tehollisia kierroksia. Itellä oli 140 pääsuutin ton kanssa ja muuten melko lailla vakiosäädöt, seosruuvia voi joutua vähän kääntelemään. Äänet ihan okei, kuvattiin tämä meikäläisen putken myyntivideoksi.

Tossa kun oli viime sivuilla keskustelua noista isommista kaasareista, ni ite oon hirrrrveen skeptinen ton 32mm kaasarin kanssa vakiokuntosella. Nuo sylinterikanavat (varsinkin G2) näyttää semmoselta, ettei kyllä vakiosylinterillä hirveesti oteta hyötyä irti vakiota isommalla kaasarilla. Tehoalue on vakiosylinterillä niin alhaalla, et ei sillä isolla kaasarilla saa muuta ku alaväännöt katoamaan. :P

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

3.4.2012 20:58

Paljon heppoja on tt näsärissä? Vuosmallia 99. Ja about paljon saa kulkemaan? :D Välejä en muista .

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

4.4.2012 13:45

Kutakuinkin 28hp on se teho mitä voit verrata muiden valmistajien ilmoittamaan. Saa kulkemaan 140-150 ilman kuristuksia. Välit kannattaa pitää 13/36 tai vastaavat, vakiovälit on aika pitkät kutosvaihteelle ja loppuu herkästi vääntö kesken jos painat edes normaalin ihmisen verran.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

6.4.2012 13:30

kuis paljon öljyä menee tommosen vuoden -01 nsr:än etupumppuihin?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

7.4.2012 22:11

dump3 kirjoitti:kuis paljon öljyä menee tommosen vuoden -01 nsr:än etupumppuihin?


Vissiinki 2,3-2,5dl per putki

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

16.4.2012 9:06

Onkos tuo tulpanjohto vaihdettava vai valettu puolaan? Näyttäis vaihdettavalta, mutta tiukassa tuntuu olevan...

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

16.4.2012 19:57

Se on siinä kierteellä kiinni.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

18.4.2012 21:35

Onkos muilla tällasta ilmenny: Ajon jälkeen öljypinta on helvetisti alempana, kun enne ajoa tai jonkun aikaa ajon jälkeen? Semmone kysymys tähän liittyen,et kummasta tilasta se öljypinta tulis kattoa joku muutama minuutti ajon jälkee vai paljon ajon jälkee tai ennen ajoa, et sais luotettavimman tuloksen?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

19.4.2012 12:26

Moottori pyörii ni öljyt heittelee ympäriinsä siellä koneen sisällä. Ku katot heti ajon jälkeen öljypintaa ni ne öljyt valuu siellä seinämillä alaspäin vielä, ni näyttää tyhjältä siitä silmästä. Kyl siinä kannattaa ainaki puolisen tuntia odotella ajon jälkeen ennen ku saat varman mittauksen. Eli öljypinta tarkistetaan joko ennen ajoa tai paljon ajon jälkeen, pyörä suorassa (ei siis jalalla).

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

19.4.2012 23:33

Ajattelin sellaista teiltä viisailta ihmisiltä kysellä, että mikä voi mättää kun jouduin vaihtamaan pakoaukonsäätimen akselin ja tuntuu ettei se liikahda käsivoimin sitten millään? Ilmeisesti sen pitäisi nimittäin herkästi liikkua? Mitään likaa yms tuskin tiellä on, sillä vanha pyöri hyvin. Voiko tuo kumilussukka joka tulee tuon ympärille olla liian tiukassa..? Vai onko tuossa jokin juju, että jos sen tunkee liian syvälle/jättää liian ulos niin ei pyörähdäkään?

Myös jos joku viitsisi kertoa, miten tuo säädetään niin olisin kiitollinen!

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

25.4.2012 0:07

Kellään tietoa, kun ei irrota kunnolla nsr:n kytkin. Uudet öljyt on ja jäykemmät jouset laitettu. Voiko johtua, kun unohdin uittaa levyt öljyssä? :S :D Tosin ne ovat vanhat levyt, jotka ovat olleet irti n. 6kk..

Onkohan kytkinkruunu voinut mennä liian tiukalle, ja ei sen takia irrota? :| Mielestäni kaiken tein oikein, enkä kiritänyt liian tiukalle, mutta en sitten tiedä.

Kahva painuu pohjaan, ja irrottaa todella vähän. Juuri ja juuri huomaa, että irrottaa. :S

.

25.4.2012 11:19

Itsellä -99 nsr vakioputkella , kulkee omaan mittariin 140. Mitä kureja ton vuotisissa pyörissä on ? Saako mitenkään lisätehoja ilman isompaa kaasaria tai teharia?

Re: .

25.4.2012 21:17

ablindmonkey kirjoitti:Itsellä -99 nsr vakioputkella , kulkee omaan mittariin 140. Mitä kureja ton vuotisissa pyörissä on ? Saako mitenkään lisätehoja ilman isompaa kaasaria tai teharia?


Imupuolella ja putkessa on kurit. Jossain sähkösesti kierrokset 8000rpm rajotettu?

Pakoaukossäädin säädetty oikein?
Mitkä välitykset? Itselläni meni omaan mittariin 145 kiihdytysväleillä. :p

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

26.4.2012 12:38

Onkos näissä magneetossa mitään aluslevyä josta voisi ajoitusta säätää?