Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

24.3.2009 0:39

Rigellion kirjoitti:Pystyykö kaasarista ottaa ryyppyä ja laittaa toiseen kaasuttimeen?
Esim 28 mikunista 32:seen jos muuten on samanmalliset?
Mikä estää jos vaan sattuu oleen mitoiltaan sopiva?

24.3.2009 15:49

Juu.. Sitä itsekkin ajattelin :D

5.4.2009 20:37

jos jollain pyörii nurkis ylimääräst 32-34mm hyväkuntost kaasarii ni yv:tä vaan tänne päin.

9.4.2009 15:58

Euro3 normien myötä joihinkin pyöriin tuli osittain sähköisesti toimiva kaasari (räsä, mito ja husse sms/wre). Haluaisin tietää miten se on liitetty sähköihin. Ja toimiiko Dellorton VHSB-kaasari miton tai vastaavan euro3 systeemin kanssa?
Jos jollain faktaa löytyy niin yv:eet vaa tänne.
Katsoisin omasta pyörästä jos olisi jo tallissa (tulee 18.4 :D )

Tessu.

12.4.2009 20:10

Mikä vikana kun alkaa pätkimään siinä 13000rpm kohdalla? suuttimena on nyt 170mm ja prikka ylimmässä.. putkena toimii hgs.

12.4.2009 20:21

Mikä peli sulla on kun 13k kietää ja viel enemmän tarvis?

12.4.2009 21:28

Alph4 kirjoitti:Mikä vikana kun alkaa pätkimään siinä 13000rpm kohdalla? suuttimena on nyt 170mm ja prikka ylimmässä.. putkena toimii hgs.

varmaan rupee jo rajotin naputtamaan vastaan, eihän krossitkaan kierrä ainaskaan yhtään enempää

13.4.2009 3:32

170 millinen suutinkin ;)

Suzuki ts..

13.4.2009 12:34

Eli pärrä toimii suzuki ts125 vm. 93.. edellinen omistaja sano että kiertää joku n.17000rpm mutta eihän tuo tessu kyllä mikään formula olekkaan. :o no kertokaas mimmosia välejä teillä on noissa piikkisissä enskoissa ja smotoissa? :o ja mitä siit 170mm suuttimest?

13.4.2009 12:41

Krossitkaa ei kierrä 17 000 ja suutinten koot ilmotetaan vaan numerona, niihin ei tuu mitää yksikköä perään. Eli puhu vaan 170 suuttimesta. Ja vielä, itellä on deeteessä 13-50 välit.

15.4.2009 20:44

joo elikkäs husse pätkii/röpöttää juuri ennen piikkiä ja vapaalla kierrättäessä varsinki pätkii ylhäällä , käykö liian rikkaalla?

16.4.2009 0:22

maxii- kirjoitti:joo elikkäs husse pätkii/röpöttää juuri ennen piikkiä ja vapaalla kierrättäessä varsinki pätkii ylhäällä , käykö liian rikkaalla?


kokeiles leulaa lovi alaspäin, jos ei auta, neula takas normi astentoon ja pykälän pienempi pääsuutin.

16.4.2009 18:05

Mikä kaasarissa sillon kusee, jos esim. ajaa kutosella täysiä ja siit kaasukahvan käännöstä jää iso osa hyödyttömäks. Siis kulkee saman verran vähemmälläkin kaasulla. Eikä kyllä kuljekkaan kun jonku 105- 110km/h sigmaan. Kierroksia toi ei myöskään ota oikeen millään vaihteella enempää kuin 9k.
300 ja 340 suuttimilla aika samanlainen. Ei muuta eroa kun, että 340 röpöttää ennen tehoaluetta.
Kaasari siis 34 mikuni tmx ja pipercross suodatin+ athenan tehari.

Vai voisko nois läpissä olla jotai vikkaa kun alkuperäset ovat.. Ei oikee vakiokaasarillakaa koskaan toiminu hyvin tää.

16.4.2009 19:46

Tarkista pa-säätimet.

16.4.2009 20:09

Ne on ollu auki jo moneen otteeseen ja säädetty.