Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

20.8.2008 9:40

^^Isomäki^^ kirjoitti:Paljon maksaisi yamaha dt:eesee täydellinnen koneremppa?Nii ja 2 vaihteen ratas..Mäntä on kyllä vaihdettu 5tkm sitte..


Riippuu paikasta.. Yleensä tuntiveloituksen mukaan noi menee.. Itse tein pientä kartoitusta noista hinnoista kun KMX:n koneremppaa ajattelin (tein sit loppuenlopuks ite)

Bikeworldissä annettiin hinnaksi vaan se 60€/tunti.. Eivät suostuneet vaihtamaan laakereita, vaan tuo olisi ollut pelkästään sylkän ja männän asennus..
Yhdessä yksityisessä "kojussa" annettiin tuntihinnaksi 35€.. Hän olisi suostunut tekemään kaikki alakerran laakeriremontit yms. ja hinnaksi arvio n. 300€ + osat..
Multa en ees kysynyt, ko päätin tehdä tuon rempan ite..

21.8.2008 17:27

Tossa on käynnissä ittelä koneremppa ja semmosta kyselisin et miks kampura ja kiertokanki ei pyöri täyttä ympyrää vaikka kun kone oli pöydällä ne pyöri ihan normisti mut kun laiton sylinterin kiinni ja koneen pyörään niin huomasin ettei pyöriny enää. Jotenka otin taas syliterin irti eikä silti pyöri enää. Olisko kenelläkään mitään hajua että mikä vois mahdollisesti olla?? Ja pyörä on Derbi Gpr 125 jossa yamaha dt:n kone. Kiitokset jo etukäteen.

22.8.2008 17:16

deltaxx kirjoitti:Tossa on käynnissä ittelä koneremppa ja semmosta kyselisin et miks kampura ja kiertokanki ei pyöri täyttä ympyrää vaikka kun kone oli pöydällä ne pyöri ihan normisti mut kun laiton sylinterin kiinni ja koneen pyörään niin huomasin ettei pyöriny enää. Jotenka otin taas syliterin irti eikä silti pyöri enää. Olisko kenelläkään mitään hajua että mikä vois mahdollisesti olla?? Ja pyörä on Derbi Gpr 125 jossa yamaha dt:n kone. Kiitokset jo etukäteen.

Siis ei pyöri täysin ympäri vai ei pyöri kunnolla ollenkaan?

22.8.2008 23:01

Turun seudulla firmoja jotka hoitais sylinterin putkituksen kunnialla?

23.8.2008 8:16

nonii saatin wörkkimään sekin.

23.8.2008 10:11

Oliko limput kierossa.

24.8.2008 15:47

Osaako joku pikasesti kertoa miten päin männänrenkaat menee?? Ostin DT:seen proksin männän ja männänrenkaat on ilmeisesti riken -merkkiset (tai paketissa ainankin lukee riken). Toisessa renkaassa lukee r 50 ja toisesa rn 50, kumpi näista tulee yläpuolelle ja kumpi alapuolelle. Rengas jossa lukee r 50 on hieman kapeampi ja toinen taas vastaavasti leveämpi?????????

24.8.2008 20:23

H.kuja kirjoitti:Osaako joku pikasesti kertoa miten päin männänrenkaat menee?? Ostin DT:seen proksin männän ja männänrenkaat on ilmeisesti riken -merkkiset (tai paketissa ainankin lukee riken). Toisessa renkaassa lukee r 50 ja toisesa rn 50, kumpi näista tulee yläpuolelle ja kumpi alapuolelle. Rengas jossa lukee r 50 on hieman kapeampi ja toinen taas vastaavasti leveämpi?????????


Luultavasti se leveämpi rengas ei mene kuin toiseen uraan. Tarkemmin ko. mäntää tuntematta uskaltaisin veikata että tekstit tulevat ylöspäin, ainakin kaikissa proxeissa mitä miul on ollu on menny tuollee. Ja oikeestaa muiden merkkisissäkii männissä.

27.8.2008 15:14

Valitettavasti RIKE:n sivuillakaan ei ollut selkeämpää ohjetta renkaiden merkinnöistä.
Pääsääntöisesti renkaissa on joko T tai R merkintä. T=Top , R= Running face, eli merkintä kantta kohden. Ainoa "merkintätaulukko"mitä RIKE:n sivuilta löysin, oli: http://www.riken.co.jp/e/piston/c/c_3.html

27.8.2008 18:30

Milläs momenteilla ootte kannen pultit pistäny?

27.8.2008 18:41

Raiden- kirjoitti:Milläs momenteilla ootte kannen pultit pistäny?


rannemonentilla kireälle

1.9.2008 17:42

Raiden- kirjoitti:Milläs momenteilla ootte kannen pultit pistäny?

räsän kannen pistin n. 22-25 nm. et jotain tota luokkaa kai luulis olevan

2.9.2008 16:00

Siten perinteinen kysymys.Elikkä paljon ajaa männällä suunnilleen kilometrejä ja paljon hoonautus ja uus mäntä suunnillee maksaa? mopeti on suzuki tsr :|

6.9.2008 20:17

Juba93 kirjoitti:Siten perinteinen kysymys.Elikkä paljon ajaa männällä suunnilleen kilometrejä ja paljon hoonautus ja uus mäntä suunnillee maksaa? mopeti on suzuki tsr :|

12000 kilsaa ainakin hussella on männänvaihto väli. hoonautus olis jotai >20e ja mäntä n. 50- reilu100e

31.12.2008 15:10

astr0 kirjoitti:
-Hussekuski- kirjoitti:Noni nyt kävi näin. Hussen öljyletkuun oli päässy jostain ilmakupla, ja loput voitte päätellä. Sylinteri ja mäntä aivan paskana. Kansi onneksi ehjä. Sitä lähinnä, että onko kukaan lähettäny powerseal.nl:ään pinnotettavaks pyttyä ja millä tuloksella? Vituttaa ku uudella männällä ajettu vasta 1600km.

Myös Geiwiz.de pinnottaa pyttyjä, kannattaa punnita vaihtoehtoja. Tuo Geiwiz on ainaki luotettava, monet on sieltä tilanneet. Powersealista en oo kuullukaan.

Kyllä voi powersealiin luottaa.