Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.8.2012 18:18

onko vika tyhjäkäynti suuttimessa? tällä hetkellä kokoa 17.5 kun kaasun laittaa pohjaan niin booaa. Pääsuutin on kokoa 270,ypvs käytössä, giannelin tehari.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.8.2012 19:14

Clutch kirjoitti:Tää piikkinen Dt topick tarkottaa 88-07 mallisia.

Oman käsitykseni mukaan tämä Dt-topic kattaa kaikki Dt:t, myös esimerkiksi 1987 vuosimallin pelit.
Tosin jonkun kysyessä jotakin kysymystä tässä topikissa käsitetään usein, että kysessä joko R, RE tai X malli.

Sen sijaan mallikohtaisen alueen Dt-topikit kattavat vain otsikkonsa mukaiset (vuosi)mallit. :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.8.2012 21:02

Mut mitä järkee kysyä niin vanhasta mallista topickissa joka käsittelee huomattavasti uudempia ja tekniikaltaan täysin erilaisia ja muutenkin varmaan löydy yhtään identtistä osaa?
Se on sama ku menisin kysymää 50cc Derbi topickiin mun vuoden nakki Dt:st.. vastaukset yhtä tasokkaita koska kukaan tiedä koko pyörää.

Ontopick: Jos Dt kastelee tulppia muutaman kilometrin ajon jälkeen ellei sitten heti mistä tämä voisi johtua...? Ittel loppunu ideat keske..

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.8.2012 21:38

Clutch kirjoitti:Jossain määrin ihmettelen miten kaks viimestä heppua kirjottelee Dt topickiin


Jossain määrin ihmettelen mitä tulet huutelemaan jos pärräni rekisteriotteessa lukee Yamaha Dt niin taidan olla oikealla alueella kirjoittelemassa? Vai mikä pyörä tuo sitten on jos ei ole Dt?

Clutch kirjoitti:Tää piikkinen Dt topick tarkottaa 88-07 mallisia.


Ja mistä muka tuollaista olet saanut päähäsi että tämä topic käsittää vain 88-07 mallisia Deeteitä?

Clutch kirjoitti:Mut mitä järkee kysyä niin vanhasta mallista topickissa joka käsittelee huomattavasti uudempia ja tekniikaltaan täysin erilaisia ja muutenkin varmaan löydy yhtään identtistä osaa?


Haluaisin edelleenkin tietää mistä sait päähäsi että tämä topic käsittelee vain "huomattavasti uudempia ja tekniikaltaan täysin erilaisia" pyöriä?(:

Clutch kirjoitti:Mut mitä järkee kysyä niin vanhasta mallista


Mikä merkitys sillä mallilla on? Olkoot vaikka kivikaudelta asti. Jos tulee vika kysyn sitä, mikä voisi olla vialla jos itseltä loppuu ymmärrys.

Clutch kirjoitti:Jos Dt kastelee tulppia muutaman kilometrin ajon jälkeen ellei sitten heti mistä tämä voisi johtua...? Ittel loppunu ideat keske..


Oletko suuttimia vaihdellut/neulaa nostanut?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.8.2012 21:49

No ihan järkeä käyttämällä voi päätellä että tässä topickissa jutellaan 88-07 malleista.. :D Niinkuin se on ollut ja tulee olemaan. Ihan järkeä voi käyttää hermanni hyvä koska oot varmaan ainut kuka ajaa -88 aikasemmalla mallilla ja vielä kyselee täällä sitä koskevia kysymyksiä.
Meinaan 88-07 mallit ovat tekniikaltaan samoja ja 88-03 on myös muilta osiltaankin pitkälti samoja joten miks kysyt vuoden -82 dt:stä joka on niiiiin vanhaa tekniikkaa et ainut asia mikä yhdistää sitä ja tätä topickia on merkki ja malli joka on valitettavasti Dt:n esi-isä.
Edelleenkin.. asia on sama että kysyisitkö täällä vaiko derbi topickissa koska suurella todennäkösyydellä kukaan ei osaa vastata koska eivät ole kajonneet niin vanhaan lotjaan.
Valitettavasti noin vanhoissa laitteissa saat itse selvittää viat taikka mieluiten perustaa oma topick noin vanhoille detseille ja toivoa että joku omistaisi yhtä vanhan laitoksen. En halua tai ole töykeä mutta tämä on valitettavaa faktaa. Murr!

Ja en ole suuttimia tai neulaa vaihdellut.
Ittel herää päällimmäisenä mieleen kannen vuotaminen tai koho jumis? Kaveria tässä auttelen ja oma 2t huoltopää niin jumis et tää vianhaku niin hidasta nykyään :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.8.2012 22:07

Clutch kirjoitti:Meinaan 88-07 mallit ovat tekniikaltaan samoja ja 88-03 on myös muilta osiltaankin pitkälti samoja joten miks kysyt vuoden -82 dt:stä


Olkoot vain tekniikaltaan samoja, mutta tuskimpa tuo vedenkiertojärjestelmä on näistä vanhoista deeteistä paljoa muuttunut :D Tai no.. Eihän sitä tiedä vaikka noissa uudemmissa Deeteissä sielä vesipumpun paikalla olisi joku pikku-ukko joka polkee sitä vettä eteenpäin :lol:

Clutch kirjoitti:suurella todennäkösyydellä kukaan ei osaa vastata koska eivät ole kajonneet niin vanhaan lotjaan.


No mikä ongelma sinulla sitten on jos kukaan ei osaa vastata minun kysymykseeni?:)

Clutch kirjoitti:saat itse selvittää viat


Motot.net on se viimeinen oljenkorsi jos omasta päästä loppuu ideat ja ne ovat jo loppuneet.

Clutch kirjoitti:taikka mieluiten perustaa oma topick


Miksi, kun tässä on tälle mallille perustettu topic?

Clutch kirjoitti:En halua tai ole töykeä


En minäkään:p

Ja kannattaa katsoa se koho^^

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.8.2012 22:14

Miks teet niin jumalattoman isoja viestejä.
Sylinteri on muistaakseni noissa vanhemmissa malleissa aivan erilainen.
Ei se mulle mikään ongelma vaan lähinnä neuvoin sinua olematta kysymättä turhia. Tuossa on 2t viritys ja tekniikka taikka koneremontti topickkin stickynä ylimpänä topick listassa.

Ei ollut kohossa vika. Nyt haetaan pahinta mahdollista. Mistä vois johtua?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.8.2012 22:18

Clutch kirjoitti:Miks teet niin jumalattoman isoja viestejä.


No niillä ei nyt ole mitään merkitystä :D Ja tietääkseni en ole kysynyt mitään turhaa ;)

Clutch kirjoitti:Ei ollut kohossa vika. Nyt haetaan pahinta mahdollista. Mistä vois johtua?


Onko tehnyt tuota ennen?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.8.2012 22:21

Ja minäkin vaan neuvoin sinua ohjaamaan kysymykses muualle koska saat 2t viritys/tekniikka topickista paremmat vastaukset.

Alkanut nyt tekemään tuota et kastaa tulpan muutaman kilometrin ajon jälkeen.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.8.2012 22:23

Voitais pitää tämä topic ihan puhtaana tuosta keskustelusta ; "Mitä tämä topic käsittelee?".
Mielenkiintoista lukea tekniikasta ja teidän ongelmienratkomisista mutta offtopic on mautonta :(

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.8.2012 22:25

Clutch kirjoitti:Alkanut nyt tekemään tuota et kastaa tulpan muutaman kilometrin ajon jälkeen.


Onko tuorevoitelu käytössä? Voi saada liian härskiä seosta..

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.8.2012 22:27

Soossit kunnossa.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.8.2012 22:30

Clutch kirjoitti:Jossain määrin ihmettelen miten kaks viimestä heppua kirjottelee Dt topickiin kun molempien pyörässä taida olla yhtää samaa osaa? Eikä tekniikaltaankaan samoja
Tää piikkinen Dt topick tarkottaa 88-07 mallisia.

no mitä vittua? yz:tan imukaula on mulla 07 dt 125x:ssä kiinni, niin kyselin sitä kun jää etukenoon. :P Tiiäksää onko haittaa?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.8.2012 22:32

Clutch kirjoitti:Soossit kunnossa.


Onko kaasaria puhistettu mitenkään? Voi olla jotain sontaa sielä ja sen seurauksena ryyppy jumissa tms.. Tai sitten ilmanputsarissa jotain ettei päästä tarpeeksi ilmaa läpi?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.8.2012 10:10

Minäpä vielä senverran jatkan tuosta äsköisestä "väittelystä", että toki tänne saa tulla kysymään vanhemmistakin detseistä, mutta ei kannata välttämättä odottaa (oikeaa) vastausta. Kytkinkin ottaa ihan rauhassa ja ollaan kaikki ystäviä :) :lol:

Ja kun näin OT;n makuun päästiin niin; kiinnostaiskos ketään ostaa Detsiin (tai johonkin muuhunkin) uudenverosia nastarenkaita, joista ei puutu yhtään nastaa, ei ole pykineet, eikä kuluneetkaan juuri ollenkaan? Takanen luonnollisesti 18" ja etunen 21", YV;tä vaan, tarkemmat mitat voin kattoo jos kiinnostaa. Oiskohan olli ihan takana 4.10 ja edessä 2.75..? Ei käyttöä.

Ja sitten ontopicciin, että miten ilmenee jos CDI vaikuttaa negatiivisesti pyörän toimintaan, itselläni kun lienee vaihdettu "kiertävämpään"... Aiheutuuko pätkiminen tästä vaiko 1 numeron pienemmästä sytytystulpasta?