Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 4-t tekniikka ja viritys

30.3.2012 14:58

Onko linkkiä föönistä? Paljonko puhallin tuottaa ilmaa 2 barilla? Pelkkä paine ei kerro mitään, bilteman 12v kompurallakin saa 5 barin paineen mutta ilman tuotto on kuin lehmän henkäys keväisellä niityllä...

Re: 4-t tekniikka ja viritys

30.3.2012 15:23

Tämmöisen se mulle linkkas. Tiedä sitten mistä se tuon paineen repäsi, kun en itse sitä tuosta löytänyt. Mielenkiintoinenhan kapistus tuo on, pakko myöntää, mutta toimivuudesta en sano mitään. :lol:

Re: 4-t tekniikka ja viritys

30.3.2012 16:09

Kehtaatteko tosissanne edes miettiä tuollaisen toimimista?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

30.3.2012 16:23

Epäilen kanssa, että ei tule toimimaan ja koitan vaan säästää kaverilta rahat vielä kun voin.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

30.3.2012 17:15

Voi helvetin leekopalikka sanon mä! Älkää uskoko noihin humpuuki juttuihin. Tommosella saa vaan lompakosta rahat pois ja vastineeksi koristeen.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

30.3.2012 20:14

Aivan puhdasta kusetusta tollaset viritelmät, mutta anna kaverisi ostaa jos välttämättä haluaa niin pääsen kirjoittamaan ne kuuluisat sanat: mitä mä sanoin...

Re: 4-t tekniikka ja viritys

2.4.2012 21:47

Pieni kysymys joka ei omaa topickia tarvi: Miten venojen säätämisen aika ilmenee? :D
ts. Mistä käy ilmi että ne kaipaa säätämistä?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

3.4.2012 14:03

Purei kirjoitti:Pieni kysymys joka ei omaa topickia tarvi: Miten venojen säätämisen aika ilmenee? :D
ts. Mistä käy ilmi että ne kaipaa säätämistä?


Huoltomanuaalissa lukee venttiilien tarkistusväli ja säädetään tarvittaessa. Kannattaa tarkistaa ennemmin kuin alkaa odottelee et jotain vikaa ilmenee. Selviää helpommalla ja halvemmalla.

Yleisimmät ongelmat on puristuksien häviäminen, käynnistyy huonosti, tehot laskee... Riippuu tietysti kantaako venttiili vai onko väljystä liikaa.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

3.4.2012 19:03

Ihasproblem kirjoitti:Tämmöisen se mulle linkkas. Tiedä sitten mistä se tuon paineen repäsi, kun en itse sitä tuosta löytänyt. Mielenkiintoinenhan kapistus tuo on, pakko myöntää, mutta toimivuudesta en sano mitään. :lol:

Joo. Ei toimi. Tää on käyty läpi ennenkin.

viewtopic.php?f=99&t=52244&start=870

Re: 4-t tekniikka ja viritys

3.4.2012 20:19

Alkoi vielä hymyilyttämään tuo 2 barin paine, ettäkö tollasella tunnelittomalla peltiropelilla saisi painetta niin paljon aikaiseksi että sillä pystyy täyttämään auton tai mopon renkaan :lol:

Re: 4-t tekniikka ja viritys

6.4.2012 19:19

Jos haluais hifistellä niin tuon vois ostaa tietokoneen tuulettimeksi. Muuhun käyttöön siitä ei oikein ole.

Kaasari pitäisi tosiaan myös paineistaa. Jos kaasariin lykätään ylipainetta niin bensa rupeaa virtaamaan väärään suuntaan, meinaan kaasarista kohti tankkia. Sitä se ei kyllä ehdi tehdä kun bensan meno moottoriin loppuu ja kone sammuu.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

12.4.2012 15:06

Miten vaikuttaa, jos ostan tarvike änkän ja pidennän putkistoa? Kyseessä KTM 125 Duke. Kun siinä jää vakio änkkä renkaan taakse, täytyisi pidentää putkistoa parikymmentä senttiä, jotta tulee änkkä renkaan rinnalle. Eli käykö tämän jälkeen kone laihalla, tai muuta vastaavaa, kun putkea pidentää (samalla paksuudella)? :)

Kiitos kaikille vastaajille! ;)

Re: 4-t tekniikka ja viritys

12.4.2012 17:05

Kellään myynnissä arrowin/gianellin teharia weeraan? :|
kokoputkisto hakusessa, mut sliparitkin käy ;)

Re: 4-t tekniikka ja viritys

15.4.2012 22:10

Morjens! Kyselin aikaisemmin tuosta sytytyksen katkosta. Eli voiko sytytyspuolan kiinnityskohtien alle laittaa esim maadoitusjohtoja? Tuli vaan mieleen että sehän on samalla tavalla toimiva kuin kela, ja kelassa on rautasydän. Minulla tuollainen sytytyspuola: http://www.moto-hame.fi/images/11-680.jpg
ja siinähä nuo kiinnikkeet ovat se "rautasydän" eli johtuukohan siitä pätkiminen kun mulla on maadoitusjohtoja siinä alla. ? :idea:

Re: 4-t tekniikka ja viritys

16.4.2012 14:05

Pyörä yamaha xt 125 ongelmana jaon kohdilleen saaminen. Nokkarattaassa ajoitusmerkkinä on piste, mutta vauhtipyörässä kolme pientä viivaa. Jokaisen olen kokeillut eikä edes lupaa käyntiin. Alunperin piti purkaa koska sylinterin alatiiviste vuoti.