Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

8.1.2012 20:45

Hmm joo voi olla et toi 34mm ehkä pikkasen iso ton vakio pytyn kanssa mut en oo varma mut tohon kaveriksi jottain malossin 180cc

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

18.1.2012 21:48

Juuh. Nyt pitäis tehä remonttia koneeseen, kun tulevaksi kevääks piristystä tulossa sen verran, että epäilyttää tuon alakerran kesto. Kun kuitenkin on -99 pyörä. Runkolaakerit + stefat ja kampiakselin laakeri.
Kokemuksia liikkeistä, hintaa kertynyt paljonki? (Alkuperäis osilla olen laittamassa, proxia en laita.) Kerran olen vaihtanut kampiakselin ja laakerit, tosin mopoon. Ongelmia ei ole vaihtaa itsekkään, mutta kumpaako suosittelette. :P
Räjäytyskuvat löysin jostain, mutta ovat aika pieniä. Eikä niistä saa selvää, niin tietääkö kukaan löytyykö mistään kunnollisia? :d

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

19.1.2012 17:29

Vaiha ite, liikkeessä maksaa ainaki muihi pyöriin niin helvetisti, eikä honda ny varmaa oo poikkeus :D

Iha helvetin helppo kone avata, sujuu ku tanssi, ainaki jos se mopo minkä avasit ol joku minarellipaska, sellane oli yhtä helvettiä nassen koneen avaamisen jälkeen :lol: Räjäytyskuvaa ei oikeastaan tartti, ite en oo yhessäkää rempassa tarttinu, iha vaa loogista järkeä ja vaik pari kuvaa kamerakännyl. Ainut vittumoine on kaapia se saatanan lohkojen väline tiiviste veke jollaki mikä ei naarmuta lohkoja.

Mut hondaoriginalparts kirjotat googlee ni siel on iha hyvät räjäytyskuvat, ite sielt jotai osien numeroita joskus kattelin.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

19.1.2012 18:03

LaneKit kirjoitti:Vaiha ite, liikkeessä maksaa ainaki muihi pyöriin niin helvetisti, eikä honda ny varmaa oo poikkeus :D

Iha helvetin helppo kone avata, sujuu ku tanssi, ainaki jos se mopo minkä avasit ol joku minarellipaska, sellane oli yhtä helvettiä nassen koneen avaamisen jälkeen :lol: Räjäytyskuvaa ei oikeastaan tartti, ite en oo yhessäkää rempassa tarttinu, iha vaa loogista järkeä ja vaik pari kuvaa kamerakännyl. Ainut vittumoine on kaapia se saatanan lohkojen väline tiiviste veke jollaki mikä ei naarmuta lohkoja.

Mut hondaoriginalparts kirjotat googlee ni siel on iha hyvät räjäytyskuvat, ite sielt jotai osien numeroita joskus kattelin.


jees.. Itekki Am6 oon laittanu, ja oli mielenkiintoista. :D Kumpaako puolta suositellaan avaamaan, magneeton, vai kytkimen? Ainakin magneeton puolelta oli avauskuvia, mutta pitää vielä kysyä. :P

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

19.1.2012 18:34

Ei oo seksuaalista merkitystä ku kumpiki tietysti tyhjätään kamasta että saadaan lohkot auki :D Mg puolella ei oo mitään minkä voisit kusta että auki vaan. magneetto on vitun tiukassa, kehittele joku ulosvetäjä siihe kierteesee tai amista :lol: Tuo kytkinpuoliki on helppo, vähä vaatii logiikkaa kasattaessa, mutta sellane alle puole tunnin homma helpoti jos tietää miten asiat loogisesti liikkuvat siellä.

Kytkinpuolella ongelma ovat nuo pari erikoismutteria, ite tein hylsystä sopivan hiomalla vähä dremelillä ja hitsaamalla sinne 4 raitaa, tuolla mun kuopatussa projutopicissa on kuvia, eksy ihmeessä ;) Ja sit tarttit jalkaulosvetäjän ensiörattaaseen.

Ja sellai on helpointa että kytkinpuolen lohko alaspäin, silloin vaiheloota ei tule syliin. Sit laatikko kiinni vaikka rautalangalla, jos et sinne vaiha mitään.

Tärkeetä on että laitat nuo eri paikkojen osat eri rasioihin varmaan talteen, itellä katos vitun pien prikka vaihteensiiräjän päästä ni piti ostaa varaosakone :lol:

Jos tulee jotai juttua ni kysy ihmeessä vaikka yv:llä :) Aika monta asiaa muistan vielä, vaihelaatikkoa en tosin irroittanut, mutta ei sen pitäisi paha homma olla, siitä ei tosin löydy faktaa iteltä.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

19.1.2012 23:08

LaneKit kirjoitti:Ei oo seksuaalista merkitystä ku kumpiki tietysti tyhjätään kamasta että saadaan lohkot auki :D Mg puolella ei oo mitään minkä voisit kusta että auki vaan. magneetto on vitun tiukassa, kehittele joku ulosvetäjä siihe kierteesee tai amista :lol: Tuo kytkinpuoliki on helppo, vähä vaatii logiikkaa kasattaessa, mutta sellane alle puole tunnin homma helpoti jos tietää miten asiat loogisesti liikkuvat siellä.

Kytkinpuolella ongelma ovat nuo pari erikoismutteria, ite tein hylsystä sopivan hiomalla vähä dremelillä ja hitsaamalla sinne 4 raitaa, tuolla mun kuopatussa projutopicissa on kuvia, eksy ihmeessä ;) Ja sit tarttit jalkaulosvetäjän ensiörattaaseen.

Ja sellai on helpointa että kytkinpuolen lohko alaspäin, silloin vaiheloota ei tule syliin. Sit laatikko kiinni vaikka rautalangalla, jos et sinne vaiha mitään.

Tärkeetä on että laitat nuo eri paikkojen osat eri rasioihin varmaan talteen, itellä katos vitun pien prikka vaihteensiiräjän päästä ni piti ostaa varaosakone :lol:



Jos tulee jotai juttua ni kysy ihmeessä vaikka yv:llä :) Aika monta asiaa muistan vielä, vaihelaatikkoa en tosin irroittanut, mutta ei sen pitäisi paha homma olla, siitä ei tosin löydy faktaa iteltä.


Magneetto ei minusta ole edes kovin tiukassa, kerran olen irrottanu.. Tosin aika isolla ulosvetäjällä. :D
Vaihdelaatikko uusittu liikkeessä entisen omistajan toimesta, n. 8tkm :P ja samalla kytkin, niin ei tarvetta avata.
Joten pitää magneeton puolelta avata, ja pitää laittaa TDN:ltä ostamani kevennetty vauhtipyörä. En tiedä paljonko keveämpi, tuskin paljoa. Pitää punnita alkuperäinen ja kevennetty. :P Kiitän ja poistun tuhoamaan koneen. :d

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

21.1.2012 10:54

Oon nyt ostamassa http://www.geiwiz.de/en/cylinder-honda- ... 44822.html tollasta sylinterii. Kun tossa tulee tollane mäntä mukana jossa ei oo männänrenkaita mukana nii sopiiko http://www.geiwiz.de/product_info.php?c ... id=1948501 tommoset männänrenkaat siihen? Vai pitääkö ostaa vaan vakio männänrenkaat? Ei kauheesti kummiskaan huvittas ostaa niitä ku hintaa niil on 20€ enemmän

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

21.1.2012 16:45

^^ Joo hyvä et sulla ei oo magneetto tiukas, itellä oli kuulemma iha vitu tiukka, ukon työkaveri otti sen veke, en tiiä mitä teki :D Sama juttu minarelleis, oma lenti lopulta autotallin seinää ku oli nii paljo voimaa käytössä ja kaverilta tippu kätee ku otin irti, vaik oli kumpiki suoraa tehtaalta :lol:

dumpe: Ite en lähtis kokeilemaa, omassa tarvikeessa oli ainaki erilaiset renkaat ku vakiossa. http://www.mc-scatter.com/alle-125cc-ns ... tml?page=3 ostasin noi, vaikka hinta onki suolane. On muute yllättävän halpa sylkkä, ku tuol scatteril melkee tuplat :D

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

22.1.2012 20:30

http://www.pjme.co.uk/acatalog/Honda_NS ... m_End.html

Onkohan tuo kiertokanki minkälainen laadultaan, kun ei lue varsinaista merkkiä tuossa. :S
Ei vaan oikein innostaisi tilata hondan merkkiliikkelle, kun tulee hintaa puolet lisää. :D

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

22.1.2012 20:37

Osta pois vaa, kyl se sun ajelut kestää, siihe saakka ku vaihat isompaan :D Eiks tähä tehä proxiakin?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

23.1.2012 17:35

LaneKit kirjoitti:Osta pois vaa, kyl se sun ajelut kestää, siihe saakka ku vaihat isompaan :D Eiks tähä tehä proxiakin?


Niin. Kyllä tehdään. Mietin, että pitää varmaan ostaa tuo. www.mc-scatter.com/kiertokankisarja-hon ... -8668.html + ne alkuperäset runkolaakerit. Ja kun on kuitenkin alkuperäisosat, niin luulisi kestävän. :P

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

6.2.2012 20:13

itelläki olis yks kysymys että auttaako toi piper mitää jos on vakio 28mm kaasari nassessa? ottaa vaa nii päähä ku kattoo tankin alle nii sellane musta saatanan avaruus sukkula joka ottaa tilaa aiva helvetisti :D

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

7.2.2012 10:58

Huomattavaa tehonlisäystä sillä ei saa. Imuäänet alkaa kuulua selvemmin ja vapaavirtausputsarin kaveriksi pitää säätää kaasari uudestaan, koska muuten pyörä alkaa käydä helposti laihalla ja leipasee, mäntään sulaa reikä tai vastaavaa. Eli jos osaat säätää kaasarin, niin vaiha ihmeessä.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

9.2.2012 20:10

Onkos sillä mitä vaikutusta tehoihin ja kiinnileikkausmahollisuuteen et laitoin tohon nasseen proxin 53.97 ku ois varmaa pitäny ostaa tuo 53.98? Uutta mäntää ny on paha lähtee ostelee ku lähes viimeet rahat meni toho. pytyllä siis ajettu jo ''kevyet'' 37 tkm

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

13.2.2012 22:22

http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-NSR125- ... 0698075791
Onko kellään mitään tätä vastaan? Käyköhän tuo 1998 nsrrään kun näyttää olevan jousikiinnityksellä ja mulla ois pulteilla? Onko turvallista tiltata? Saa ehdottaa muualtakin Jollymotoja, kun on tuo oma hommasa ehtiä tilauspaikkoja.!