Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

3.8.2008 10:47

astr0 kirjoitti:
-Hussekuski- kirjoitti:Noni nyt kävi näin. Hussen öljyletkuun oli päässy jostain ilmakupla, ja loput voitte päätellä. Sylinteri ja mäntä aivan paskana. Kansi onneksi ehjä. Sitä lähinnä, että onko kukaan lähettäny powerseal.nl:ään pinnotettavaks pyttyä ja millä tuloksella? Vituttaa ku uudella männällä ajettu vasta 1600km.

Myös Geiwiz.de pinnottaa pyttyjä, kannattaa punnita vaihtoehtoja. Tuo Geiwiz on ainaki luotettava, monet on sieltä tilanneet. Powersealista en oo kuullukaan.

Ok. Mutta kestääkö tuo pinnoitus mtn?

3.8.2008 13:41

Mikäli putkitetaan niin kyllähän se kestää, mutta se miten tarkasti työ tehdään onkin toinen juttu. Jos sylkkaputki sattuu istahtamaan vähänkin vinoon tulee kanaviin porrasta ja sehän laskee tehoa.

Koittas kattoa käytettyä pyttyä?

3.8.2008 13:42

Sen verran kuin alkuperäinen, ellei paremmin.

5.8.2008 0:21

WPWW kirjoitti:Sen verran kuin alkuperäinen, ellei paremmin.

Ei vaan kun eihän alkuperäinenkään ole kestänyt niin ei se korjattu parempi ole.. muistakaa tämä kun valitatte ihmisille jotka korjaavat teidän puolestanne asioita.. :p (voihan se kestääkkin paremmin mutta tuo on vain yleissääntö niille jotka valittaa kun ei kestä vaikka korjattu..)

5.8.2008 16:35

Ei se vika pinnoteessa ollu. Vaan ilmakupla öljyletkussa. Melko pinnote jos öljyttömänä kestää ajella :D

Montako mitäki

13.8.2008 22:02

Terve! talvel tarkotus tehä koneremppa dt:see niin kysyisin että montako laakeria kaiken kaikkiaan koneeseen tulee? mopoja oon rassannu omastamielestä tarpeeks mut kevaris on kuitenki enempi koneessa tavaraa.

runkolaakerit 2kpl
Kiertokankeen ylös ja alas
Vetoakselin laakeri montako?
kytkinakselin laakeri montako?
tasapainoakselin laakeri montako?
onko ypvs:ssä laakeria montako?
ja sit et mitä muita siel on?

tarkotus ostaa uus mäntä,kiertari,KAIKKI laakerit,kytkin levyt ja jouset
mitä mäntä ehdotuksia ois? ite oon käyttäny wiseconia ja todennu hyväks mut muita hyviä?

Remppa tarkotus toteuttaa et hommaan kaikki osat valmiiks ja puran lohkot,pesen ne,maalaan pytyn ja kopat kansi myös.ELI ensin ostan osat niin kiinnostaisi tietää,kiitos jo etukäteen :)

15.8.2008 16:47

Orkkismäntä on aina orkkismäntä 8)

Kiertokangen laakereita et erikseen sitten ostettua saa, joudut ostamaan koko veivisetin, missä tulee mukana ylä sekä alalaakerit.

Dt:n koneen laakerit

15.8.2008 23:46

juu kyl mä sen tiiän mut mä sitä lähinnä tarkotan et tuleeko detukan koneesee noihin paikkoihin vai lisää/vähemmän

16.8.2008 12:45

-Hussekuski- kirjoitti:
astr0 kirjoitti:
-Hussekuski- kirjoitti:Noni nyt kävi näin. Hussen öljyletkuun oli päässy jostain ilmakupla, ja loput voitte päätellä. Sylinteri ja mäntä aivan paskana. Kansi onneksi ehjä. Sitä lähinnä, että onko kukaan lähettäny powerseal.nl:ään pinnotettavaks pyttyä ja millä tuloksella? Vituttaa ku uudella männällä ajettu vasta 1600km.

Myös Geiwiz.de pinnottaa pyttyjä, kannattaa punnita vaihtoehtoja. Tuo Geiwiz on ainaki luotettava, monet on sieltä tilanneet. Powersealista en oo kuullukaan.

Ok. Mutta kestääkö tuo pinnoitus mtn?
Itse pinnotin räsän pytyn pjme.co.uk liikkeessä englannissa ja jälki näytti paremmalta kuin uudessa.. Pinnote näytti olevan hieman paksumpi kun alkuperäsessä sylkässä, luulisi kestävän paremmin.. Hintaa tuli posteineen 220e ja sen jälkeen tullu ajettua n. 4tkm nyt.. Suosittelen!

17.8.2008 13:19

Pitäisi nytten Mitoon väkertää jotenkin uusi tiiviste sylinterin alle, koska 1,8mm paksua ei valmiina löydy.
Edellinen omistaja oli päätynyt 3 tiivisteen taktiikkaan ja itsekin kokeilin, mutta ei tällä kertaa kestänyt.
Eli mistä saisi 1,8mm tiivistepaperia? Löytyykö semmoista edes? :P

17.8.2008 13:45

Rocafella kirjoitti:Pitäisi nytten Mitoon väkertää jotenkin uusi tiiviste sylinterin alle, koska 1,8mm paksua ei valmiina löydy.
Edellinen omistaja oli päätynyt 3 tiivisteen taktiikkaan ja itsekin kokeilin, mutta ei tällä kertaa kestänyt.
Eli mistä saisi 1,8mm tiivistepaperia? Löytyykö semmoista edes? :P

Leikkaa pellistä tiivisteen muotonen läpyskä ja siihen molemmille puolille tiivisteet. Näin tein ite dt:seen.

19.8.2008 23:41

Autovaraosaliikkeistä saat. 5-10e per arkki. Muista että tiiviste painuu kasaan, ~2mm vahvuinen paperi vois olla passeli.

20.8.2008 1:02

En ainakaan huomannu missään edellisissä viesteissä asiaa.. Mutta jos/kun avaatte koneen, ja ette pahemmin ole ennen koneita availleet, SUOSITTELEN että ENNEN kun avaatte konetta niin haette/hommaatte jostain räjähdyskuvat. Koska jos vaikka tarvitsee vaihtaa kampi-akseli (kuten itse jouduin) niin sitten katsoo vain osat mitä tarvitsee irroittaa ( itse menin tekemään sen virheen että en katsonut ja huomasin että kytkintä ei olisi edes tarvinnut avata.. .. Mutta samalla sitten vaihdoin muutamat laakeritkin ja stefat.. Että ei se ihan turha homma ollut :) ) Ja jos sattuu käymään niin että vaihderattaat pääsee lähtemään irti etkä muista miten ne meni.. SilloinKIN on hyvä apu ne räjähdyskuvat.

20.8.2008 6:59

Yleensä, jos kakstahdin alakertaan menee väkertämään, ni kannattaa stefat ja laakerit vaihtaa.. Aina se pidentää ajoaikaa. ;)

Ja itse kysymys! Millasiin momentteihin olette kansia kiristänyt? Itellä on toi ProjuKMX ja ei ollut varmaa tietoa millaseen kireyteen kansi kuuluisi vetää.. Soon tällä hetkellä n. 20Nm kireydessä..

20.8.2008 7:51

Paljon maksaisi yamaha dt:eesee täydellinnen koneremppa?Nii ja 2 vaihteen ratas..Mäntä on kyllä vaihdettu 5tkm sitte..