Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
3.3.2015 0:30
Pulttipyssy
4.3.2015 9:59
Kannattaa myös laittaa pulttipyssyllä kiinni, tai ainakin kääntää ne lärpäkkeet, jotka estää pulttia pyörimästä auki.
Kokemuksesta voin kertoa, ettei ole lainkaan hauskaa huomata kesken matkan, että rattaan mutteri on irronnut ja tippunut ja ~50km matkaa jäljellä. Joka kerta kun jätti vedon pois nii hyppäs irti.. 60-70kmh köröttelin pientareella, että pääsin kotiin.
8.3.2015 20:18
Dt kiinnostaisi kevariksi.. Onko hyvä ajettavuus jne. Paljon vie bensaa 100 km täystehoisena?
8.3.2015 23:00
Itsellä ollut nyt 4 detsiä ja ei oo kyllä pahaa sanottavaa ! Ajettavuus on kyllä omaan käyttöön ihan hyvä tosin vakiokeula on melkoinen pomppukeppi. Tähän olen itse keksinyt sellaisen ratkaisun että pumppu yläpäästä auki ja metalliputkesta about 15-20cm pitunen holkki + jäykät öljyt
Ajettavuus paranee heti tosi paljon !
Kulutus täysitehoisena vakiokaasarilla(28mm), Ps300 ja tk27.5 ja arrowin tehoputki, Johtokikka + Ilmanputsaria avarrettu niin 9 litralla ajoi noin 150km
Eli ei paha kulutus. Matkaajossa saa helposti alle 5l/100km
9.3.2015 22:30
Kyllä tuo Detsi on vaan vallan mainio kompromissi.
Kilpapelit (EXC, WR jne.) tuppaa olemaan kalliita ja niitä saa oikeasti huoltaa ihan urakalla. Kulutuskin on paljon kovempaa, kun Detsillä. Jos paljon ajaa, niin käyttökulut alkaa nousta aika kohtuuttomiksi. Lootaöljyt saa vaihtaa ainakin viisi kertaa useammin kun Detsiin, ja männän vähintään kolmesti, kun Detsiin vaihtaa kerran.
Nelariin verrattuna taas tehoa on huomattavasti enemmän, eikä sitä ole kevareissa ikinä liikaa katukäyttöä ajatellen..
Kulutus on joo tuota luokkaa, omalla ajelin vakio-TT-setupilla 200km tankillisella (10l) ihan reipasta matka-ajoa, jossa oli hieman taajamaa ja kaupunkiakin joukossa. Ei kovin paha kulutus.
Huippuja kelasi 125-130km/h kaikissa olosuhteissa ja vääntöä oli ihan kivasti.
10.3.2015 16:48
Juu itekki kyllä kuullu detsistä aikalailla pelkkää hyvää
pelkään vaa sitä "leipomista". Eihän ne 2 tahditkaan leivo jos ei aja ku pelle ja huoltaa kunnolla
10.3.2015 16:52
Itsellä ei ole koskaan leiponut detsi. Loistopeli ollut ja koko kesän toiminut moitteetta
Kunhan lämmittää kylmän koneen hyvin ja ei lähde kylmällä koneella revittelemään niin kestää kyllä. Myös jälkilämmitys kannattaa tehdä esim pari min tyhjäkäyntiä pitkän ajon jälkeen ja varsinkin jos on takomäntä
10.3.2015 19:48
jälkikäynniksi riittää ku kengittelyn jälkeen ajaa pari viimestä kilsaa rauhallisesti.
vaikka kuin ruoskis niin se tärkein sen lisätyn 2t öljyn jälkeen on Ilma/bensiini Seossuhde, keräsin joskus täältä mototnet detsi "mäntäkokoelmaa" ja sain ~30 leiponeen männän kuvaa vuoden sisään ja kolmasosassa tais olla reikä ja 90% niistä varmuudella leiponut koska laihalla käynyt.
voit ajaa vaikka 10.000km puolikaasulla leipomatta jos se on sillä seosalueella kunnossa, neula säädöissään vaan yks pitempi täyskaasuveto ja liian pieni pääsuutin ja leipoo...
ilmavuodot kuriin ja kaasari säätöihin ensarvosen tärkeää.
11.3.2015 0:37
Juu eli mulla ilmeisesti kannentiiviste mennyt, mutta johtuuko siitä sateella ajossa ilmenevä pätkiminen? Eilen kun ajoin kuivalla kelillä pyörä toimi moitteettomasti. Tänään ajossa alkoi pätkiä ja röpöttää niinkuin viime syksynäkin sateella. Kutosella tasakaasulla alkaa pätkiä ja lisää kaasua vääntäessä loppuu. Kiihdyttäessä on "tukossa" eikä tahdo lähteä piikille. Myös kaasua höllätessä pätkii. Kyseessä imuvuoto? Mistä lähtisitte vikaa etsimään kun ilmenee vain kostealla kelillä. Tulpanhattukin vaihdettu juuri.
Päivitystä: Tänään kuivalla kelillä pätkiminen jatkui. Viime Syksynä teki samaa. Talven aikana ei ollut ongelmaa eikä nyt ensimmäisellä ajokerralla.
13.3.2015 21:41
Pitäs vissii detsii vaihtaa isompi tk suutin? ku tyhjäkäynniltä ku laittaa kaasuu nopeesti ni booaa. Toimii kyl ryypyllä ja korkeilla kierroksilla. Voisko joku linkkaa sen oikeen mallin? Ja minkä kokonen olis hyvä ku nyt on perus tt eli isompi pääsuutin, ypvs käytössä, gianellin putki ja boysenin läpät. Olisko 25?
14.3.2015 0:26
Jep selvästi tk suuttimesta kiikastaa. Joku 25-30 kii ni rupee toimii
14.3.2015 12:16
Mutta tosiaan mikä noista suuttimista on oikee?
http://www.mpt.fi/index.php?categoryID=5185 en viittis huviksee tilailla montaa kertaa ku postikulut maksaa tuplasti osan verran
14.3.2015 14:49
Hyvin vaikeaa kaasarin purkaminen ja asian tarkistaminen...
Päätin nyt kuitenkin ystävällisesti käydä hakemassa oman detsin kaasarista suuttimet kun kone on pöydällä
Oma tk näyttää tuolta:
http://www.mpt.fi/index.php?ukey=produc ... ctID=27256Pitääkin tässä jossain vaiheessa pistää suuttimet tilaukseen kun tuo 25 tk ja 250 ps ovat liian pienet...
Pääsuutin näyttäisi olevan tuon mallinen:
http://www.mpt.fi/index.php?ukey=produc ... ctID=27261
14.3.2015 17:50
Tosiaan ne imukaulan ja ilmanputsarin klemmarit oli jääny sillee että pitää ottaa tankki pois et mahtuu avaamaan. Ni en sitte jaksanu ruveta purkaa detsiä ku piti ajotuntejaki ajaa sillä tänää. Mutta kiitos tästä