Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

8.2.2015 17:34

Ei tarpeeksi.. :lol:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

8.2.2015 21:34

Kaikki on suhteellista, kuten itse herra Einsteinkin on sanonut.

Katukäyttöön (maantie, moottoritie, mutkapätkät) toki kaipaisi enemmän tehoa, mutta jos pyörällä on tarkoitus ajella kaupungissa/poluilla/pienillä hiekkateillä, niin tehoa on varmaan ihan kivasti ja riittävästi.

Kyllä siitä varmasti reilun 30 kaakkia luulisi koneelta irtoavan, kunhan kaikki on tikissään.

Miksi muuten noin iso kaasari? Vaikkapa 32mm kaasarilla irronnee lähestulkoon saman verran tehoa, polttoaineenkulutus saadaan keskimäärin paremmin optimoitua ja kaasari pitäisi toimia muutenkin optimaalisemmin.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

9.2.2015 0:07

Mäkistation kirjoitti:Vissiin nyky "rakentelijoille" kaiken tosiaan pitäisi olla bolttiskamaa? :eek:


No se riippuu vähän "rakentajasta". Kuvan perusteella ei näyttänyt sopivan mihinkään detsiin suoraan, vaikka näin sanoit, mutta kuulemma kuva oli toisesta putkestä ja tuossa kyseisessä putkessa on oikeasti laippakiinnitys(?)

Mitä itse olen detsiä "rakennellut", niin mikään ei vielä toistaiseksi ole ollut ns. bolt-on kamaa.. :) Sama oli edellisessäkin pärrässä.


patesieni kirjoitti:36tmx mikuni

Kuulostaa kyllä minustakin hieman isolta tuo kaasari, mutta mikäs siinä jos ei kulutuksella niin väliä ole :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

9.2.2015 12:33

Nyt tähän teidän putkiväittelyn väliin heitän semmoisen kysymyksen elikkäs kone tuntuu käyvän raskaasti. Eli siis kakkosella erittäin raskas työntää käyntiin, hyvä että takarengasta saa edes pyörimään niin kolmosella joutunu pökkäsee (ei johdu siitä että siellä on liukasta, tämä tapahtui jo aikasemmin syksystä) ja sammuu heti kun päästää kaasun. Tämä siis alkoi loskapaskassa leikkimisen jälkeen eli voisiko olla että johonkin väärään paikkaan on mennyt vettä??

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

11.2.2015 17:39

Tohon koneen jäykkyyteen taisi löytyä syy elikkä pytty on täynnä 2-t öljyä. Tossa kun työnneltiin tulppa ja putki irti niin pakoaukosta tuli ihan kunnolla öljyä sekä tulpanreijästä lensi ympäri konetta. Miten tämä on edes mahdollista? Öljypumppu rikki tai jotaa muuta???

E: Öljy siis yhä sinistä ja normaalin ploplotuksen ohella kuuluu myös ns. litinää eli sitä on siellä jossain vielä ja paljon

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

12.2.2015 18:24

Onko normaalia että detsissä on aivan prkleen jäykkä kytkin(vaijeri rasvattu).kaikissa muissa ajamissani pyörissä ollut paljon löysempi(mukavampi)kytkin.Onko "ongelmaan" ratkaisua? onko teillä kokemusta kiinan nestekytkimistä tai tälläisestä https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/8906

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

12.2.2015 19:37

Kuullut huonoa niistä halppiskytkimistä, joten en suosittele..

Jos kytkin on niin jäykkä, ettei jaksa painaa, niin kyllä sille jotain kannattaa tehdä.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

12.2.2015 21:28

Vaihahan lootaöljyt ;) Itselläkin oli ostaessa ihan vitun jäykkä ja vaihdoin heti lootaöljyt + rasvasin vaijerin hyvin niin melkein yhtä löysä kun nestekytkin :lol:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

12.2.2015 21:55

Monesti laitettu uudet mtx 10w-40 sisään eikä ole auttanut :eek: Oisko joku toinen öljy parempaa? Kaapista löytyisi mtx 75w-140, kannattaako kokeilla?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

12.2.2015 22:07

Repsol 80W90 ja Mobile Delvac MX 15W50 öljyt oon todennut toimiviksi..
Delvaccia kannattaa vaihdella useammin - 20-30h jälkeen alkaa toimimaan laatikko nihkeästi.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

12.2.2015 22:10

Kyllä mä luulen että se kytkimen jäykkyys johtuu jostain muusta kuin öljyistä. Joko sinne on vaihdettu/prikoitettu jousia taikka vaijeri vain oikeasti alkaa olla heikossa kunnossa. Vaijeri irti ja roikkumaan jostain vapaana ja sitten kunnon rasvaus ja antaa sen vaikuttaa vaikkapa yön yli. WD-40 on ainakin hyvää moiseen hommaan.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

20.2.2015 21:54

vaijeri irti roikkumaan, ylhäältä esm:WD-40 öljyä, nitkuttele ees taas kunnes huilaa kevyesti ja paikallee laittaes katot että ei tee tiukkoja kurveja se vaijeri, ei tarvi ku yhen tiukan mutkan nii äkkiä tuplasti jäykempi

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.3.2015 20:51

Saiskos jostain detsiin pelkän vesipumpun stefan kun en viitsisi turhaan koko satsia ostaa.?. :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.3.2015 20:59

Yamahan tiskiltä / jälleenmyyjältä. Ei vaan ole ihan ilmainen, reilu kolme kymppiä muistaakseni.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.3.2015 22:38

Kiitti vastauksesta! :) Kaveri tosin kertoi, että niitä saa pjme:ltä ja siellä maksaa n. 17€ kpl.