Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
21.3.2012 12:01
Missä kohtaa kyseiset anturit/mittarit on?
21.3.2012 16:26
lämpötila-anturista en osaa mennä sanomaan mutta maalaisjärjellä ku miettii ni se virtausmittari ainaki luulis olevan ilmanputsarilta ruiskulle menevässä muoviputkessa tai sitten ruiskurungossa ennen ruiskutussuutinta
21.3.2012 16:32
Onko näyttää varaosakirjasta missä nämä osat sijaitsee? Maalaisjärki, arvailu ja todellisuus ei aina kohtaa toisiaan.
http://www.yamahascooterspares.co.uk/sp ... 0024&uID=0
21.3.2012 16:53
Service manuaalin mukaan ne on kaasuläppä rungossa, AJ suttonin räjäytys kuvista ei nää niitä.
25.3.2012 11:10
Moi, aattelin ostaa tommosen loncin nestejäähy 250cc koneen mun mikilon projektii nii minkä kokonen kaasari olis sopiva semmoseen? ja miten noi kiina koneet muuten toiminu teillä?
26.3.2012 1:37
Moi! Miten sais nostettua bensapumpun antamaa bensanpainetta? Kuinka "iso" on virtaukseltaan yzf-r125 vakio ruiskusuutin? Miten pakoputkesta saa sen änkässä olevan "mehupillin" pois ja onko poistamisesta mitään hyötyä? Onko sen ilmanputsarilta pakoputkeen menevän letkun tukkimisesta mitään hyötyä? Muita virityksiä? Pyörä on siis yamaha yzf-r125 -08
26.3.2012 23:43
ellen väärin muista niin eipä pysty paineita nostaa kunon alipainehana, korjatkaa jos muistin väärin, ja siitä mehupillin irrotuksesta et hyödy mitään, mutta rälläkkää tms tarvitset, ja se letkun tukkiminenkin on turhaa, ei minkäänlaista eroa.
27.3.2012 15:58
Kun tuota öljyn ylilaittoa niin pelotellaan kaikissa huoltokirjoissa yms niin mitä siitä seuraa jos on liikaa öljyä? Sen ymmärrän että jos on liian vähän niin kaikkia osia ei välttämättä saada voideltua koneessa.
27.3.2012 19:42
Öljynkierto häiriöityy => virtaus voi mennä sekaisin jolloin voitelu ei enää pelaa.
Toki jos sitä öljyä on sitten ihan ylettömässä määrin kone täynnä niin kampikammion paine voi kasvaa liian suureksi jolloin kampikoneisto joutuu kohtuuttomalle rasitukselle.
27.3.2012 20:18
Jatkoa tuohon aikasempaan aiheeseen, että miten voi varmistaa että öljypumppu toimii, kun kone on levällään?
Vai pitääkö vasta käynnissä todeta, kannesta jokin öljykanavan pultti auki ja kahtoo tuleeko?
28.3.2012 19:41
Tume34 kirjoitti:Öljynkierto häiriöityy => virtaus voi mennä sekaisin jolloin voitelu ei enää pelaa.
Toki jos sitä öljyä on sitten ihan ylettömässä määrin kone täynnä niin kampikammion paine voi kasvaa liian suureksi jolloin kampikoneisto joutuu kohtuuttomalle rasitukselle.
Onko tarkempaa tietoa miten kierto häiriytyy?
Taitaa riippua hyvin paljon voitelujärjestelämän toimintaperiaatteesta millainen vaikutus liialla öljymäärällä on. Kaikkein tarkimpia liialle öljylle taitaa olla roiskevoitelulliset koneet kuten pienet Briggs&Strattonit. Jos niissä on taso liian korkealla niin viskuri nakkaa öljyä heikommin ja väärään suuntaan.
Näissä pumpullisissa koneissa ei tasolla minun järjen mukaan ole niin isoa merkitystä. Vaakakoneissa öljy voi tietysti hurjimmillaan nousta sylinteriin asti ja aiheuttaa kaikkea jännää.
Ilmeisesti osa kaikkien moottorien voitelusta perustuu aina tuohon öljyn roiskumiseen. Sitä en kyllä keksi miten liian korkea öljytaso pumpun kierrättämän öljyn kulkuun vaikuttaisi.
30.3.2012 10:52
Sanokaapas miltä vaikuttaa.
Kaveri suunnittelee laittavansa omaan Cebariinsa ns. sähköturbon. Erona normaaliin on, että pakoputkeen ei tule minkäänlaista systeemiä vaan ahdin saa virran akulta ja se asetetaan ilmanputsarin jälkeen imukanavaan (ennen kaasaria).
Onko siis jotakin, mitä tulisi ottaa huomioon? Lähinnä itse mietin kuinkakohan nuo seokset oikein menevät kun ahtimen pyörimisnopeutta/ahtopainetta säädellään ilmeisesti jonkinlaisella säätimellä, eli välillä se ahtaa liikkeelle paljon ilmaa ja välillä vähän. Miten kaasaripeli siis toimii tuollaisen kanssa kun ei ole ruiskuista tuttua lambda-anturia putkessa ja ruiskua säätämässä seoksia reaaliajassa.
Mäntä, kansi ja venttiilit ovat kovilla se tiedetään kyllä. Mutta olisiko jotain mitä pyörälle pitäisi tehdä. että kyseinen härveli toimisi edes jotenkin vai onko suunnitelma tuhoon tuomittu?
Pahoittelen identtistä postausta tähän ja CBR tekniikka topicciin, mutta kaikki eivät lue tuota CBR topiccia ollenkaan, mutta täällä käyvät kylläkin
30.3.2012 13:30
Ihasproblem kirjoitti:Sanokaapas miltä vaikuttaa.
Rahan tuhlaukselta. Noilla sähköpuhaltimilla tuskin saadaan riittävää ilmatuottoa ja ahtopainetta sekä luotettavuutta aikaiseksi. Noi puhaltimet toimii lähinnä ram-airina, ja silloinkin välttävästi.
30.3.2012 13:33
Luulen, että sellasesta nelarista saa sillä turbolla korkeintaan 2hp lisää ja se turbo vie omaan käyttöönsä sen toisen. Lisäksi akkua täytyy ladata joka päivä, koska laturi ei riitä.
On turbo saatava niin
http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... cts_id=768
30.3.2012 14:41
Murska Arska kirjoitti:Ihasproblem kirjoitti:Sanokaapas miltä vaikuttaa.
Rahan tuhlaukselta. Noilla sähköpuhaltimilla tuskin saadaan riittävää ilmatuottoa ja ahtopainetta sekä luotettavuutta aikaiseksi. Noi puhaltimet toimii lähinnä ram-airina, ja silloinkin välttävästi.
Kyselin kaverilta tuosta juuri, että kuinka paljon tuollainen ahtaa niin taisi sanoa, että kahteen bariin päästään, en ota kantaa sen mahdollisuuteen. Kaveri on sen verran itsepäinen kuitenkin, että ei sitä järkipuheella käännytetä.
Joten mitäs onglemia tuossa tulee? Kaasari lähinnä mietityttää, eikös se pitäisi jotenkin "paineistaa", jotta tuo toimisi edes jotenkin. Oma tietotaito loppuu tässä kohtaa, että jos joku osaisi hieman avata käsitettä.
Edelleen, jos jollakulla tulee jotakin teknisiä esteitä mieleen niin sanokoon nyt, niin niihin voidaan osata varautua sitten kun aletaan värkkäämään, jos aletaan.