Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
5.9.2013 7:32
Jep, en oo itekkää saanu nostettua kakkosella viimeks ku koitin ni katkes ketjut ja löi palaa lohkosta irti
Ykkösellä saan menemään vaikka kuinka pitkään eteenpäin mutta kakkonen on taas niin pitkä ettei sillä saa pidettyä ylhäällä ku muutaman metrin, kai se vaan vaatis enemmän sitä "taitoa"
5.9.2013 14:42
0meGa kirjoitti:Jep, en oo itekkää saanu nostettua kakkosella viimeks ku koitin ni katkes ketjut ja löi palaa lohkosta irti
Ykkösellä saan menemään vaikka kuinka pitkään eteenpäin mutta kakkonen on taas niin pitkä ettei sillä saa pidettyä ylhäällä ku muutaman metrin, kai se vaan vaatis enemmän sitä "taitoa"
Menee vähä ot mutta itellä on just toisipäi ykkösellän en osaa kun ehkä 10 m sitte nousee kierrokset tappii ellei vaiha 2 taas menee ehkä 500metriä mutta vauti siinäki kiihtyy nii ei voi jatkaa
vastaa vaikka yv:nä kun menee nii ot, jarrua varmaa käytät tolla ykkösellä et vauhti ei kiihy liikaa? ootko ceparilla opetellua alusta asti?
5.9.2013 14:57
Sama täällä.. ykkösellä sai rykästyä ylös mutta ei sillä mihinkää päässy.. 2 vaihteella pysty pitää jo vauhin samana ja pitempää matkaa.. Takajarrullahan noita nopeuksia hallitaan.
7.9.2013 11:37
Elikkä nyt ois hankinnas cbr ja ajattelin että heti jos sais sen vääntää ja kulkee enemmän olisiko arrowin kokoputkisto,k&n ilmmansuodatin, dynojet suutinsarja ja kannen pieni avartaminen hyvä? Kuulin kaverilta tommosta ja kannattaa pyttyy viilata mitenkää ja pitäisikö jotainsäätää ja tehä aerodynaamisia muutoksia? Kiitos vastauksissa olen vielä näissä asioissa aika tietämätön nii kysyn viisaammilta
7.9.2013 12:10
No kyllähän noilla vireillä jotain saa.
Mulla on arrowin putkisto ja vapari, niillä meni vakiomittariin about 130 sillon ku oli katteet kiinni.
Nykyään ku ei oo katteita menee jotain 110 sigmaan.
Kannen avarruksellahan saat tietysti lisää tehoa, mutta jos rahaa löytyy ja alat kantta laittaa ni samalla hommaat 166 kitin ja työstät vakiokannen sille sopivaks. 166 kitillähän ei hintaa oo ku joku 250e saksasta
7.9.2013 23:30
Minkänlaista hyötyy tosta virinokasta on ja onko se hyöty isokin ja mistä saa tilattuu ja paljon maksaisi?
8.9.2013 0:28
ponne98 kirjoitti:Minkänlaista hyötyy tosta virinokasta on ja onko se hyöty isokin ja mistä saa tilattuu ja paljon maksaisi?
Sen hyöty on niin pieni että en ainakaan ite tuhlais rahaa siihe yhtää.. kyllä tolla 2 vuotta kituu sitte sitä oikeesti VETOSAMPAA
12.9.2013 19:38
Mikäs on cebon vakioeturatas? Aattelin (piikkiä?) pienempää ratasta eteen, 100kg+varusteet kuskin alla on vähä hyytyvää meno
12.9.2013 23:38
Itellä olis n.2000km ajetut vakio rattaat cbr:ään, eli 15-42 välitykset. 15e ne saa hakea Espoosta pois kuleksimasta. Irrotettu -07vm. ceparista. Viestiä joonas.latva(ät)hotmail.com jos rattaat kiinnostaa. Tuossa samalla vastaus edelliseen viestiin
3.10.2013 17:00
Ajattelin heittää omaan 09 seppoon hondan 600cc koneen kii. Teen samalla vähä faitterimodauksia (esim polisportin maski eteen, enskan tanko yms.) ja väännän ruostumattomasta pellistä ite koko moottoritilan peittävät katteet silleen, että syyläri jää ulkopuolelle ja paska ei lennä suoraan koneeseen niinku vakio katteissa. Enää vaa puuttu se kolmesatkua siihe koneeseen. Se kone ois nelipyttyne ja tekisin siihe ite kaks pollttoaineruiskua ja moottorinohjausyksikön, (kun on tuota mikrokontrollereiden ohjelmointia tullut harrasteltua
) ja biltemasta happianturi aika halvalla putkeen kiinni ja moottorinohjausyksikköön. Sytysennakon ajattelin kanssa laittaa automaattiseksi säätyväksi (tietokoneohjattu sytytys
) sekä siihen voi yhistellä muutakivaakin samaan pakettiin kun koodille kuitenkin niistä löytyy ihan tarpeeksi tilaa
3.10.2013 18:43
Tulisi halvemmaksi rakentaa suoraa 600 cebaria kun alkaa modailemaan..
Etenkin sanktiot ovat huomattavasti pienemmät kun pysäytetään..
3.10.2013 19:47
Mutta mitä jos polliisisetä ei huomaa mitää?
3.10.2013 20:09
Hondabroz kirjoitti:Mutta mitä jos polliisisetä ei huomaa mitää?
Toivot vaan ettei pysäytä.
3.10.2013 20:17
Onneks olkoon vaan, mites aattelit toteuttaa? Kone _pikkasen_ leveämpi, menee rungon levittämiseksi, ketjulinja AIVAN PÄIN honkia (takahaarukan ulkopuolella), kone pidempi ja korkeampi eli maavara loppuu kesken, takavanne ei varmasti kestä uusia tehoja, kone on paljon raskaampi eli alusta ei riitä jnejnejne.
Onks tää joku trolli vai etkö oo yhtään miettiny asiaa ennenku postasit tänne?
Meikäläisellä meni just käpy poikittain perseessä
3.10.2013 21:08
Kuule oon oottanu moottorin mitat ja tänään tossa mittailin runkoo niin maavara riittää varsinki kun mulla oli tarkotus korottaa perää ja ketjulinja siirtyy jonkinverran, mutta mulla olikin tarkotuksen hommaa jonku isomman pärrän haarukka ja vanne taakse
Runkoo ei tarvitte levitää, kun pytyt menee just sopivasti moottoria muutaman asteen kallistamalla ja kustom kiinnikket tekemällä rakoseen.
PS: se kone on vaan 54cm leveä