Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

14.9.2010 20:33

Mitakan pyttykitin männän koko? Ei tunnu mistään löytyvän.

14.9.2010 20:40

En mee sanoo 100 varmaks, mut muistaakseni omassa tuli mukana 53.98mm wiseco. Kannattaa suosiolla laittaa S-postia PJME:lle ja varmistaa. ;)

14.9.2010 21:02

Baw33 kirjoitti:En mee sanoo 100 varmaks, mut muistaakseni omassa tuli mukana 53.98mm wiseco. Kannattaa suosiolla laittaa S-postia PJME:lle ja varmistaa. ;)

Tilasin pannusarjan joskus keväällä nakkilasta. Pitääpi sinne varmaan (taas) kilauttaa. :D

15.9.2010 7:46

mistä johtunee että rave nakuttaa ISOSTI, ajossa alkaa kyrpimään se ääni ja jos toinen ajaa niin selvästi kuulee sen jo kaukaa :roll: tyhjäkäynnillä ei kuulu, täyskaasulla kiihyttäessä ei kuulu ja jos ajaa vähä matkaa @60 niin saattaa loppua se sirinä, sitte taas alkaa ku pysähtyy tai kierrättää pikkusen.. eilen kokeilin puhistaa laipan ja öljysin sen 2t öljyllä niin pääsi jotain 700m ettei kilissy ollenkaan, sitte taas alko kuuluun pikkusen ja parin kilsan jälkeen nakutti isosti niinku ennenkin :|

16.9.2010 16:04

Baw33 kirjoitti:
KesämiesS kirjoitti:Pitääkö jäähdytysnesteet laskea pois ennen kuin avaa kytkinpuolen? Vanhan mallin RS on. :roll:


Juu mielellään, muuten ne laskaeuttuu ittestään.. :)


Eikai ne sieltä tuu?

16.9.2010 21:51

No kyllä, vesipumppu saa vedon öljypumpun rattaalta joka taas saa vedon kampiakselilta, se vesipumppu on kytkinkopassa kiinni. Kun otat kytkinkopan irti, vedet ja öljyt valuu maahan. Siellä on stefat vesipumpussa, joka estää veden ja öljyn menemistä sekasin.

17.9.2010 14:05

No ei todellakaan tule jäähdytysnesteet ulos jos avaat kytkinkopan :eek: . Ei ainakaan itellä -05 räsässä. :|

17.9.2010 15:20

Eiku helvetti nyt puhuin ihan täyttä paskaa, ei tuukkaan. Sekotin ihan täysin kotarin DT:n ja mäxän koneet mielessäni. Mäxänki varmaan kymmenenkertaa käyttäny kytkinkopan auki enkä koskaa oon päästäny nesteitä pois.. :roll:

29.9.2010 17:07

Kertokaas mitä seuraavaks ostais räsään. Tällä hetkellä on Arrowin tehari, 34mm lortto, sytytyksen aikastaja sekä rave1. Oisko järkevintä ostaa nyt V-force 3 läpät ja sen(ehkä) jälkeen kansi. Vai säästää ne rahat suoraan isompaan mopoon joskus vuoden-puolentoista päästä. :s
Ennen kaasaria tuli penkistä(ihan oikean korjausmestan penkistä eikä mikää hemmopäivä) 29,9hv takapallolle joten oisko 34mm kanssa tullut 2 heppaa lisää.

29.9.2010 19:54

Soppanestori kirjoitti:Kertokaas mitä seuraavaks ostais räsään. Tällä hetkellä on Arrowin tehari, 34mm lortto, sytytyksen aikastaja sekä rave1. Oisko järkevintä ostaa nyt V-force 3 läpät ja sen(ehkä) jälkeen kansi. Vai säästää ne rahat suoraan isompaan mopoon joskus vuoden-puolentoista päästä. :s
Ennen kaasaria tuli penkistä(ihan oikean korjausmestan penkistä eikä mikää hemmopäivä) 29,9hv takapallolle joten oisko 34mm kanssa tullut 2 heppaa lisää.

ite ostaisin tasapäämännän ja kannen. ja kylkiäiseks boyesen.

Kerroppa vähä tosta sytytyksen aikaistajasta?

29.9.2010 20:19

Täytyy kyllä sanoa että ei ole hirveemmin kokemusta sen asennukesta tai mitään sillä se laitettiin kiinni penkityksen yhteydessä, sillä itse en varmaan olisi oikein tiennyt mitä sille tehdä(kyllä perus konerempat onnaa mutta toi oli sellasta hifistelyy). :D Kuitenkin sellane pieni "kiila", joka tulee magneettoon ja sillä siis säädetään sytytystä aikasemmaks. Korjaamon mukaan vaikutus voi olla hepan-puolentoista luokkaa.
Vähän laihanlaista tietoa, en oo itekää kuullu että kelläi ois sellasta. :nolo:

Ja miten paljon on eroa boyseneilla ja V-forceilla??

29.9.2010 20:24

Soppanestori kirjoitti:Täytyy kyllä sanoa että ei ole hirveemmin kokemusta sen asennukesta tai mitään sillä se laitettiin kiinni penkityksen yhteydessä, sillä itse en varmaan olisi oikein tiennyt mitä sille tehdä(kyllä perus konerempat onnaa mutta toi oli sellasta hifistelyy). :D Kuitenkin sellane pieni "kiila", joka tulee magneettoon ja sillä siis säädetään sytytystä aikasemmaks. Korjaamon mukaan vaikutus voi olla hepan-puolentoista luokkaa.
Vähän laihanlaista tietoa, en oo itekää kuullu että kelläi ois sellasta. :nolo:

Ja miten paljon on eroa boyseneilla ja V-forceilla??

Kuitenki ne o kusettanu sua = D

V-forcen ja boyesen ero on varmaa aika huomattava mut itellä boyesen ni voin sanoo et iha riittävän herkästi vastaa kaasuun silläki.

29.9.2010 20:29

Kyllä se osa mulla oli kun sain sen kylkäisenä putken mukana. :D

Aprilia MX125 männän vaihto

2.10.2010 13:56

Kun vaihtaa mäntää aprilia MX:ään niin pitääkö sylinterille tehdä mitään? Tarvitseeko hoonata tai hienolla hiomapaperilla hiota?

2.10.2010 14:00

Patrees kirjoitti:Kun vaihtaa mäntää aprilia MX:ään niin pitääkö sylinterille tehdä mitään? Tarvitseeko hoonata tai hienolla hiomapaperilla hiota?

Yleensä ei, mutta jos hyvin pientä naarmua niin hoonaukseen. Porata voi suht isotkin jäljet pois, mutta pytty pitää pinnottaa uudestaan ja se maksaa muutaman satasen ulkomailla, eli siihen en lähtisi. Hiomapaperilla ei kannata kajota pyttyyn. :)