Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
12.6.2009 23:34
JP_89 kirjoitti:Johani kirjoitti:taat kirjoitti:samppa91 kirjoitti:Turbokit92 kirjoitti:Saisko DT 2-tahtikoneeseen jotenkin taiteiltua seosmittarin? Olis kätevä kun vois aina ajaessa tutkailla seoksia.
Mullahan on tetsarissa lamda ja hyvin toimii.
Kerrohan tästä jutusta lissää. Meinaan vaa ku ois kiva saada kerranki seokset kohillee..
yleismallin 2 johtonen lambda anturi ja siihen mutteri kaupasta, putkeen reikä, siihen hitsataan mutteri ja laitetaan tulpan tavoin anturi siihen, esim yleismittariin piuhat, sitte ku näyttää tasan 1 volttia niin seokset on kohillaan. näin halvin ja yksinkertaisin keino.
Niin sitten on afr stoikiometrinen? Mutta onko se paras mahdollinen seos?
Riippuu mitä halutaan.
16.6.2009 19:44
Mistäköhän mahtaa johtua sellainen oireilu, joka keskeytti kauan suunnitellun reissun: olin ajamassa maantietä noin 25 km matkavauhtina 100-110 km/h, kunnes risteykseen tultaessa iskin kytkimen päälle tuosta vauhdista ja aloin jarruttamaan ja vaihdetta laskemaan yksi kerrallaan.
Tuolloin alkoi kuulumaan helvetin kova kohiseva särinä koneen sisältä, joka muuttui vaihdetta vaihdettaessa pienemmälle. Samalla kytkimen toiminta muuttui siten ettei se päästänyt kunnolla irti, eli vaihteet löytyivät kutakuinkin epäluontevasti, ja vapaalla ollessa kytkimen päästäessä ylös pyrki pyörä lähtemään liikkeelle kuin ykkösellä kytkintä kevyesti luistattaessa.
Avasin kytkimenpuolen kopan eikä siellä näy mikään olevan vikana. Välystä ei tunnu olevan missään ja muutenkin näkyvät rattaat ovat kunnossa. Säädin kytkimen keskiruuvista kytkimen "avautumista" isommalle jolloin sen käyttö luonnistui ja vaihteet löytyvät nyt hyvin kun työntää. Käyntiin en ole laittanut kun työnnettäessäkin vaihde päällä ja välillä vapaallakin kuuluu tuo sama kahina.
Ääni on esim. ykkösellä työnnettäessä kuin hammasratas hankaisi johonkin, ja sitä epäilenkin. Vaan missä ja mikä? Onko muille sattunut vastaavaa? Jotenkin kytkimeen liittyvä juttu...
17.6.2009 1:43
Mikä mahtaa olla vm. 93 crm:ssä vikana kun lähtee huonosti käymään ja tyhjäkäyntiä ei tahdo löytyä, ei sitten millään. Ryypyllä kaikki toimii kuten pitää paitsi yläkiekoilla röpöttää mikä on ihan ymmärrettävää.
Ilman ryyppyä ei sitten lainkaan ja matalilla kierroksilla booaa. Neulaa on säädetty ja imuvuotoja ei pitäisi olla. Tk suutin 45 ja pääsuutin 142. Läpät raotti jonkin verran, auttaako kääntäminen (onko haittaa,ei katkea jne)? Neulaa, seosruuvia ja tyhjäkäyntiruuvia koitettu mutta ei auta.
17.6.2009 10:04
tyhjäkäyntisuutin tukossa ?
17.6.2009 14:42
Voi olla. Pikkuveli putsasi kyllä kaasarin mutta kai itse täytyy tehdä kunnolla.
Sitten vielä että mitä kuristuksia CRM:n putkessa oikein on? Alkukäyrä on kummallinen sellainen reiitetty, se tasapaksu osa. Imukaulasta ei löytynyt mitään.
18.6.2009 17:01
tietääkö kukaan mistä voisi johtua tehokuoppa 5 ja 6 vaihteilla, joka on alkanu tässä yhtäkkiä vaivaamaan tossa 6000-7000rpm välillä. Ennen toimi ihan moitteettomasti kaikilla vaihteilla. Kaikki säädöt pitaisi olla kohallaan ja rave2 olen yrittäny naksautella joka suuntaan mutta ei ole lähteny pois. Putki,kaasari, ilmanputsari, rave2 on puhistettu mutta ei vieläkään toimi.
Pelinä siis aprilia rs vm.97 ja vireinä 34 kaasari,154cc pytty, rave2 ja tehoputki.
21.6.2009 11:28
japezki2 kirjoitti:tietääkö kukaan mistä voisi johtua tehokuoppa 5 ja 6 vaihteilla, joka on alkanu tässä yhtäkkiä vaivaamaan tossa 6000-7000rpm välillä. Ennen toimi ihan moitteettomasti kaikilla vaihteilla. Kaikki säädöt pitaisi olla kohallaan ja rave2 olen yrittäny naksautella joka suuntaan mutta ei ole lähteny pois. Putki,kaasari, ilmanputsari, rave2 on puhistettu mutta ei vieläkään toimi.
Pelinä siis aprilia rs vm.97 ja vireinä 34 kaasari,154cc pytty, rave2 ja tehoputki.
onko raven jousi varmasti hyvin siellä? koita naksautella kiinnippäin vaan, tuntus et laippa pyrkii liian aikasee ylös ja vääntö loppuu...
29.6.2009 12:49
Kertokaas tehoalueet athenan ja arrowin tehoputkista.
Kyseinen piikki dt 125re -07. KIIRE
edit. rpm määrät tehoalueesta!!!
29.6.2009 17:25
Oisko kellään hajua mikä on vikana apriliassani, vuosimallia 1997 rorax123 koneella, joka on yht äkkiä lopettaut ketjujen kirimisen jälkeen kierrosten nostamisen yli 5 tuhannen 3,4,5,6 vaihteilla ja 1,2 vaihteilla rätisee kone ja ei nosta yli 6 tuhannen niin että ei pääse piikkiin. Voiko liian kireät ketjut vaikuttaa asiaan vai onko jokin tiiviste tai stefa mennyt kun kummastuttaa asia.
Vireinä polinin 154cc, tehoputki, 34mm kaasutin, rave2, avarrettu ilmanputsari.
Putki on tyhjennetty, rave, kaasari ja putsari puhistettu, tulppa vaihettu. Alkaa neuvot loppua.
21.7.2009 19:15
Kysympä tässä:
Jos otan Aprilia rs:stä tuorevoitelun pois käytöstä,sekotan ite binsat ja öljyt niin tuleeko tässä mitään ongelmia kun sekottamisen vaiva?
Itellä tuohon on 2 syytä: lyhensin perää,säiliö tulee turhaan tielle ja vie muutenkin tilaa enkä oikein osaa luottaa toho.
21.7.2009 19:57
Se öljypumppu pitää sitten ottaa kokonaan irti tai vaihtoehtoisesti pitää huolta ettei se pyöri siellä kuivana ja rikkoudu. Muita ongelmia on lähinnä mahdollinen kaasuttimen säätötarve. Sekoittamisen vaiva lienee isoin ongelma pitkällä tähtäimellä.
22.7.2009 3:57
Semmosta ongelmaa, että tuntuu ettei sytkä anna tarpeeksi kierroksia. Oon kokeillu tässä molemmilla putkilla, Jolly std. ja Jolly sp. Std:llä alkaa vetää kunnolla jo 8trpm kohilta aina 12trpm asti. Sp:llä kunnon veto alkaa vasta 9trpm jälkeen niinikään 12trpm:ään. Tuntuu vaan ettei kipinä oo enään tarpeeks vahva 12k:oon jälkeen, vaikka muut osat vois antaa vielä myöten.
Kellään ideoita mitä asialle vois tehä näin kotikonstein?
22.7.2009 11:30
TDN kirjoitti:Semmosta ongelmaa, että tuntuu ettei sytkä anna tarpeeksi kierroksia. Oon kokeillu tässä molemmilla putkilla, Jolly std. ja Jolly sp. Std:llä alkaa vetää kunnolla jo 8trpm kohilta aina 12trpm asti. Sp:llä kunnon veto alkaa vasta 9trpm jälkeen niinikään 12trpm:ään. Tuntuu vaan ettei kipinä oo enään tarpeeks vahva 12k:oon jälkeen, vaikka muut osat vois antaa vielä myöten.
Kellään ideoita mitä asialle vois tehä näin kotikonstein?
Jos sulla on B9ES tulppa niin vaihda se B9EG tulppaan.
Itse luulen että sytytys ei tuu vastaan vaan sylinterin aukot, sylinteri kun on suunniteltu antamaan huipputehot jossain 9k-10k rpm, niin se ei vaan virtaa tarpeeksi suuremilla kierroksilla.
22.7.2009 12:48
Nojaa ton sp pytys isommat aukot kuin CR, jos kuvista oikein katoin...
22.7.2009 17:22
Aramid kirjoitti:TDN kirjoitti:Semmosta ongelmaa, että tuntuu ettei sytkä anna tarpeeksi kierroksia. Oon kokeillu tässä molemmilla putkilla, Jolly std. ja Jolly sp. Std:llä alkaa vetää kunnolla jo 8trpm kohilta aina 12trpm asti. Sp:llä kunnon veto alkaa vasta 9trpm jälkeen niinikään 12trpm:ään. Tuntuu vaan ettei kipinä oo enään tarpeeks vahva 12k:oon jälkeen, vaikka muut osat vois antaa vielä myöten.
Kellään ideoita mitä asialle vois tehä näin kotikonstein?
Jos sulla on B9ES tulppa niin vaihda se B9EG tulppaan.
Itse luulen että sytytys ei tuu vastaan vaan sylinterin aukot, sylinteri kun on suunniteltu antamaan huipputehot jossain 9k-10k rpm, niin se ei vaan virtaa tarpeeksi suuremilla kierroksilla.
Tulppana mulla on BR9ECS, eli näsärin vakio. Ja tosiaan ei oo vakionässyn pannu. Aukot on tosiaan kooltaan lähellä Honda RS:n mittoja. Portmappi löytyy galleriasta.