Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

9.8.2008 9:45

Kysyn täälläkin kun ei dtn topikis näyttäny tietävän.Mulla olis ongelma uuden tuplavalomaskin kans deeteessä.Ku rupesin piuhoja katteleen nii pyörästä lähtee lyhyet, pitkät ja parkki. Maskissa 2lampusta lähtee vain 2johtoa. Kuinkakoha ne kuuluis liittää että oikein pelais.. Kun kokeilin jo nii hetken paloi valot mutta pitkät ei toiminu ja ku ajamas kävin nii paloi polttimot :s Olis kiva saada ne kuntoon.

14.8.2008 20:47

daltsu kirjoitti:Kysyn täälläkin kun ei dtn topikis näyttäny tietävän.Mulla olis ongelma uuden tuplavalomaskin kans deeteessä.Ku rupesin piuhoja katteleen nii pyörästä lähtee lyhyet, pitkät ja parkki. Maskissa 2lampusta lähtee vain 2johtoa. Kuinkakoha ne kuuluis liittää että oikein pelais.. Kun kokeilin jo nii hetken paloi valot mutta pitkät ei toiminu ja ku ajamas kävin nii paloi polttimot :s Olis kiva saada ne kuntoon.


olis kyllä kiva jos joku osais sanoa kuinka tuon sais pelaamaan. ite ku en mikää sähköhommien ihmelapsi oo :D

15.8.2008 21:54

Mustat maihin ja värilliset lyhyiden (värillisiä johtoja nää kaks) liittimeen ja pitkien liittimeen. Veikkaan, että parkkeja ei ehkä löydy. ja veikkaisin, että palaminen johtuu jännitteentasaajaan puutteellisesta toiminnasta. Kokeile monitoimi mittarilla mitata jännitettä kierrättäessä konetta. Pitäisi olla arvot siinä 12-16 välissä. Kaikilla kierrosluvuilla.

Sitten. Mulla on todellakin ongelma.Nimeltä Xenonvalot. Cbr:ään onnistui asennus, mutta ongelmia tuottaa TZR. No:

Laitoimme pallastin ja polttimon kiinni.
Ja virrat--- Ei toimi.
Polttimo CBR:ään vieressä kiinni --> toimii. Mutta Pallasti ei.
Kokeiltiin akulla ja aggregaatilla -> Ei.
CBR:ään kiinni. ---> Ei toimi.

Otettiin sitten CBR:stä toimiva sarja irti ja TZR:ään. Ei toimi.
Sitten takaisin. Ei toimi.

Kaksi pallastia nyt paskaksi meni- eikä syystä Tietoakaan. Takuuseen sain ihme kyllä puhumalla uudet, mutta silti!

Millä sen pallastin saa rikki?
Jännitteellä? (kestää 9-16V) 11-13V irtoaa pyörästä
Virralla? Ei.
Väärällä napaisuudella? Ei ole mahdollista.Akulta piuhat lähestulkoon suoraan.
Fyysisellä hajottamisella? Ei ole harrastettu.

Miten hitossa ne voi toimia CBR:ssä täydellisesti, mutta kun ne TZR.ään laitetaan niin heti on paskana.

Auttakkee ny ees joku!!! (Yv:llä jos joku voi vastailla, niin voidaan pitemmältikin jutella...)

(Mielestäni tiedän aika paljon, mutta silti tuohon ei oo tullut keksittyä ratkaisua. Jos joku tosissaan tietää, niin ehkä voisi auttaa? Hitsi.)

16.8.2008 13:30

Onko tetsari vanha? Jos olis mahdollista ettei siinä ole akkua, niin saattaa sähköt toimia vaihtovirralla. Siitähän ballasti ilahtuu.

17.8.2008 12:26

Vanha joo, mutta akku löytyy. Ja kyllä tasavirtaa tulee.

Saattaa olla, että ne liittimet pallastiin on joku ::::::: onnistunut kytkemään väärinpäin... :nolo: :nolo: :nolo:

23.8.2008 16:30

semmonen ongelma ilmeni kun vaihdoin uuden akun ja käytin hetken tyhjäkäynnillä ja lähin ajelee mut pääsin joku 500m ja kaikki valot ja mittarit simmahti. Nyt ei mene virrat päälle ollenkaan. Pyörä on Derdi Gpr 125. Mikäköhän voisi olla?

23.8.2008 20:31

nyt selvis se oliki vaan kärähtäny sulake. Mut nyt ilmeni ettei käynnisty kunnolla, muutenku mäki startilla. Ja sittenkin ottaa vaan max 3500 kierrosta ja sammuu.. Mikäkööhän mahtas olla vikana? Tänään asensin uuden akun. Kaikki vastaukset ja apu tervettulleita.

25.8.2008 15:06

Hmm, oiskohan täällä kukaan törmänny vastaavaan ongelmaan?

Eli hankkimassani projektissa ei sähköt pelitä. Tarkemmin tarkasteltuna virta jää regulaattorille. Magneetolta tulee 3 valkoista piuhaa, kahden parin välillä jännite näyttää tyhjäkäynnillä 27V ja kolmannen 18V, jännite nousee tietysti kaasua antaessa. Ongelmat alkaa, kun regulaattori kytketään kiinni. Kun johtojen päässä on pelkkä regu, jännite putoaa nollaan kaikkien piuhojen välillä. Kokeiltu useammalla regulla ja myös niin, että jätetty kukin piuhoista irti vuorollaan. Yhden piuhan kun irrottaa, saadaan taas virtaa, riippumatta minkä piuhan irroittaa. Kokeiltu myös regulla, johon menee vain 2 piuhaa--> ei vaikutusta. Nyt joku heittämään villejä veikkauksia, onko käyny niin paska tuuri että regut mitä on kokeiltu on kaikki paskana vai magneeton jokainen piiri paskana? :s

Edittiä: pyörä siis RD125 -84

27.8.2008 16:18

Elikkä mikä mahtais olla vikana vm.-93 NÄSÄRISSÄ ku tein remontin ylä kertaan ja vaihdoin cdi boxin kun meni rikki edellinen nii sain sit vaan juuri käyntiin vai sitten katosi taas kipinä.. tulppia on kokoeiltu erejä ja aivan uusi puola on......

27.8.2008 23:14

Mikäs vois olla vikana että -07 mito polttaa takaa parkkivaloja kokoajan? tänäänki kärähtäny jo 3 lamppuu :s

2.9.2008 0:03

helppikääs!

Pyörä tyhjentää akun, tai sitten akulle ei tule virtaa. Staattori paskana? Mistä lähteä vikaa ettimään? Akku vaihdettu ja ladattu täyteen ja parin päivän päästä ei lähe sähköllä käyntiin.

Joku viisaampi valaiskoon?! Pyörä on Hyosung comet 125. kts :)

4.9.2008 16:05

theibeen kirjoitti:helppikääs!

Pyörä tyhjentää akun, tai sitten akulle ei tule virtaa. Staattori paskana? Mistä lähteä vikaa ettimään? Akku vaihdettu ja ladattu täyteen ja parin päivän päästä ei lähe sähköllä käyntiin.

Joku viisaampi valaiskoon?! Pyörä on Hyosung comet 125. kts :)
Kannattaa mitata paljonko akulle tulee virtaa kun pyörä on käynnissä ja akku paikoillaan. Pitäisi siis täydellä akulla näyttää yli 12 volttia, n. 13-14V.. Vastaavasti, tuleeko yhtään virtaa jos akku on irti?

honda nsr 125 -92

4.9.2008 20:04

mikähän mahtaa olla kun kipinää ei anna??? on kokeiltu sun toisen laista mut ei silti mitään tapahdu?? :/

4.9.2008 20:49

tommiu kirjoitti:mikähän mahtaa olla kun kipinää ei anna??? on kokeiltu sun toisen laista mut ei silti mitään tapahdu?? :/

lähet vaa reilusti ettii testikynällä tulpan hatusta cdi poksille ja siitä eteenpäin että mihin asti tulee virtaa.

Derbin mittari sekoilee.

10.9.2008 17:40

Siis kyseessä on GPR:än mittari joka on sekoillut jo pidemmän aikaa. Vikoja on että mittari näyttää nopeutta vaikka ei ole liikkeessä ja ajossa näyttää paljon enemmän kuin oikeasti. Sen voi todeta ottamalla mittarin pyörittäjän johdon irti, koska mittari näyttää silloinkin ylim. km/h. Toinen vika on että kierrosluku mittari heiluu kuin tuulilasin pyyhkijä mittaristossa ja välillän se on vain pohjassa eikä näytä ollenkaan oikeita kierroksia. Kaikki apu olisi tarpeen, koska pyörä pitäisi saada kohta myytyä eikä sitä tuollaisena kehtaa kenelläkkään antaa!