Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
2.10.2014 22:36
Niin, lähinnä tarkotin, että tuo nro 210 pääsuutin on kyllä aivan liian pieni
Hyvä jos nyt pelaa.
Lämmöt ainakin mittariin samaa luokkaa kun mulla, sillon kun se toimi..
2.10.2014 22:57
Sopivan suuttimen koko tai säädöt yleensäkin ei ole suoraan riippuvaisia kuutioista tai pytystä x.
Kaasarista menee ilmaa läpi ja se vetää bensan mukaansa, selvä juttu kaikille. Miten vetää, riippuu niin monesta, mm. imusignaalin terävyydestä, joka periaatteessa on isolla pytyllä äkäisempi.
Seoksen (seossuhteen) tarve riippuu melkeen kaikesta moottorissa ilmanputsarin ja pakoputken pään välillä, joten suoraa nyrkkisääntöä ei ole.
Paras nyrkkisääntö on, että lähtee turvallisen rikkaasta (=röpöttää) liikkeelle. Lähtökohdan arvioimiseen voi ja kannattaa ottaa suuntaa aiemmin toimineista säädöistä, tai muiden vastaavissa käyttämistä.
Ja tietysti ensikokeilut aina hiton varovasti ja tarkkaan haistellen, kuten on näköjään ylläolevassa tehtykin.
2.10.2014 23:16
Tänään teki detsi ihmetempun (taas
)
Koulun jälkeen kävin tankilla ja tankkasin sen 5 litraa johon karvan yli desi nesteen synteettistä öljyä (kuten aina). Öljyt tietenkin kaadoin ennen bensojen lorauttamista jotta sekottuisi helpommin, jonka jälkeen kuitenkin vielä heilutterin pärrää hiukan.
Sitten polkasin käyntiin ja lähdin liikkeelle enkä 100 metriä kauemmas kerennyt kun hyytyi, eikä antanut kääntää kaasua kun justiinsa sen verran että vähän kierrokset nousee. Epäilin aluksi että heitti laihalle koska oireet samanlaiset, joten kokeilin ryyppyä ja sehän meinasi sammua heti, eli ei laihalla käynyt. Sitten huomasin että takana oli helvetillinen savupilvi, mutta ei se öljyäkään voinut liikaa saada. Aina sekoitan bensat samalla tavalla ja koskaan ei ole tuota tehnyt..
Vähän aikaa varovasti kaasuteltuani ongelma hävisi (savuttamista lukuunottamatta), joten lähdin varovasti ajelemaan. Muutaman kilsan savutti tuollein, jonka jälkeen loppui yhtäkkiä.
Sitten toinen kysymys. Minkäs kokosia suuttimia kannattaisi näille keleille laittaa kun tällä hetkellä taitaa olla 240 tai 250ps ja 25tk joka oli kesälläkin liian pieni..
Edellisen yön oli seisonut pihalla ja aamulla lähti vasta kolmannella käyntiin, mutta sammui heti kun koski kaasuun. Sitten sai polkea pari kertaa että lähti uudestaan käyntiin.
2.10.2014 23:40
Itellä kävi hussessa samallai ku yritin eka laittaa öljyt ja sitte bensat ja oli hana auki nii valu sitä öljyä kaasarii ja sinne pääs vaa vähä bensaa joten sai jonku aikaa polkea ja hivutella että rupes toimiaa
3.10.2014 8:17
Voihan se olla että osittain samasta syystä johtui. Tänä aamuna teki saman kun olin pihasta lähdössä. Kaasua tosin sai antaa enemmän. Pari kertaa kun kaasuttelin niin taas meni ohi muuten paitsi savutus jatkui sen muutaman kilsan.
3.10.2014 19:10
Joo o niin mullaki tekee taas temppuja,Revin sen ilmanputsarikopan vieressä olevan putelin helvettiin joka on kiinni siinä Ilmanputsarin kaulassa,Ja vaihdoin eteen 15p rattaan.Alkuu pelas ihan hyvin mut nyt tuntuu siltä ku tehariderbiä ajais,Toi ei kiihdy yhtään mihinkään,Kierrokset huutaa lähes 9-10 tonnissa.Aikasemmin lähti ku homo pillun päältä ja yhtäkkiä vaan loppu vedot,Puristuksia on pa säädin tekee tarkastusliikkeen ja alavääntöä löytyy muttei ylhäällä ole taas mitään eloa.
Tuossa on muutenkin ollu sellasta ongelmaa ettei suostu oikein kiertämään jos alakierroksilla antaa kunnolla kaasua,Ja esim kakkosella kun antaa kaasua paljon ni hyytyy ja alkaa nykimään.Kohta tekis oikeesti mieli työntää toi jolleki laitettavaksi.Kaasaria on putsattu kahteen otteeseen,Tulpan väri maitokahvin ruskee. Ja suutin 240,neula alimmassa lovessa, vireinä ei nyt muuta ole kuin tyhjätty putki.
3.10.2014 19:21
Mulla sama. epäilivät kannentiivisteen menoa. Millaset öljyt siitä jarrukahvan takaa kattoessa? Koita kattoa näkyykö pintaa syylärissä.
3.10.2014 19:45
Neula keskimmäisen loveen ja jos tarvetta, niin isompaa suutinta. Meillä loppu nykimiset tuolla kunnes kansipahvi antoi taas periksi. Nyt kiinni PS260 ja sama viritysaste.
3.10.2014 20:17
Nestettä oli syyläri täynnä,Ei toi kyllä nesteitä hävitä.Pakokaasu ihan normaalia sinertävää.Voiskohan olla noin.Neulaa oon nostanu mutta heittää heti laihalle.
3.10.2014 20:24
Onkos muuten normaalia jos öljyt on kinuskin/toffeen väriset kun siitä silmästä katsoo? Kyseessä siis motulin 10w30 öljy. Viimeeksikin kun öljyt vaihdoin niin tuon väristä tavaraa sieltä tuli. Eikä tuolla tarvitse uusilla öljyillä kauaa ajaa että on tuon väriset.
3.10.2014 20:53
Öljyn kuuluu olla lähes saman väristä kun kolmosolutpulloa katsot valoa vasten ja neste kirkasta - ei sameaa. Jos öljyt menee sameaksi, ettei läpi näy niin nestettä pääsee sekaan. Vanha öljy voi olla mustaa.
3.10.2014 20:57
Meillä oli neula alimmassa ja ps240. Oudosti nyyki/prötäsi tasakaasulla vaihteesta riippumatta kierrosalueella 4500-5000. Kun laitoin neulan keskimmäiseen ja isomman suuttimen, niin oli ihan eri pyörä. En kyllä tiedä miksi.
3.10.2014 21:07
jeronen72 kirjoitti:Jos öljyt menee sameaksi, ettei läpi näy niin nestettä pääsee sekaan. Vanha öljy voi olla mustaa.
selkis. Mistähän tuonne nestettä pääsee sekaan..
4.10.2014 0:21
Vesipumpun stefa.
4.10.2014 8:33
Vesi pääsee yleensä kannesta tai vesipumpun stefasta. Stormilta löysin -98 DT:n stefasarjan jossa sama vesipumpun stefa. Muistaakseni kokoa 32x16 ja 10mm reikä. Tuo stefa on sitten niin pirun tiukassa kiinni. Itse jouduin melkoisesti tappelemaan että sain pois/paikoilleen.
Jos jollain vinkkejä miten tuon Stefan saa helposti pois/paikoilleen, niin otan mieluusti tiedon vastaan