Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
18.12.2014 7:24
Akku voi olla tiensä päässä, eikä haittaa vaikka vaihtaisi talveksi uuden tulpan.
19.12.2014 16:05
Ihmetelly tässä sellasta kun usein puhutaan että tässä olis "EGR", niin koskeeko se kaikkia vehkeitä missä tämä kone on? Itelläni on tollanen yyzfr, ja piruuttani nyppäsin sen pakoputkesta ilmansuodattimen koteloon menevän letkun. Ainakaan yzärissä se ei voi olla egr, koska välissä on musta palikka joka on yksisuuntainen venttiili. Ilmaa kulkee siis pakoputkeen, pakoputkesta päin ei pääse mikään liikkumaan. Ilman tarkoitus putkessa on kai tehostaa katalysaattorin toimintaa.
19.12.2014 22:28
Juuri tolla tavalla EGR toimii, moottorijarrutuksessa päästää puhdasta ilmaa pakoputkistoon joka jäähdyttää sekä tehostaa katalysaattorin toimintaa.
Pintakaasulla ajaessa voi EGR liksutella venttiiliä auki/kiinni ja silloin ajo on nykivää eikä moottori reagoi kaasuun terävästi. Tästä syystä monet poistaa EGR:än kokonaan pois käytöstä.
23.12.2014 19:47
manfrezone kirjoitti:Mites muilla lähtee kylmänä käyntiin tälläin kylmillä ilmoilla?
Ite yleensä laitan ryypyn heti kaakkoon ja pumppaan pari kertaa kaasusta ja silti saa vähä aikaa jurnuttaa(10sek-1min) ennenkun lähtee käymään vaiks säädöt aikalail kohdillaa. Tosin kyl vika voi olla huono akku mikä ei jaksa ihan kunnolla kierrättää starttia ku mittaristosta hävii sähköt ku starttaa mut silti vähä ihmetyttää
Ite justiin kävin koittamassa Hussea käyntiin ihan ulkosalta.. Ryyppy täysillä, ihan hippunen kaasua, niin kovasti se aina lupas mutta sitte sammu aina tartti siinä uskossa että se ois käynnissä jo. Tätä niin kauan että alko oleen akun jännite turhan matala, sitte hanskat tiskiin ja nettimotosta selaamaan jotain polkimella käynnistettävää nii pysyis kuskillaki joku muu ku hermot lämpimänä
26.12.2014 16:56
Meneekö näihin samat kytkinlevyt kun kakstahtisissa (YZ, DT...) tai isommissa nelareissa (WR250...)? onko noi EBC levyt saman malliset ja eroa vaan levyjen määrässä kun ainakin näyttää ihan samalta ja hinnassa vaan eroa?
26.12.2014 19:59
Vähän epäilen että menisi samat, mutten varmaksi sano. Mutta nämä nyt ainakin menee satavarmasti näihin Minarelli WR koneellisiin:
https://www.storm-motor.fi/osat/moottor ... sarja-343/
3.1.2015 0:47
Kokemuksia amps:in 180cc sarjasta? Paljonko postimaksut ja mahdolliset tullimaksut yms? Kauanko kestää tulla?
http://www.automotivespartsshop.com/pro ... ?o=terbaru
Viimeksi muokannut Haracz päivämäärä 3.1.2015 8:14, muokattu yhteensä 1 kerran
3.1.2015 8:13
Huonoja kokemuksia AMPS:ista, pyttysarjasta sekä heidän takuuasioiden hoidosta. Pytty tulee maksamaan posteineen ja veroineen noin 240€.
Malossi ja Athena on kova sana vaikka maksaa satasen enemmän, molempia löytyy kotimaasta ja mahdollisten takuiden kanssa elämä on helpompaa kun AMPS:in kanssa. Juuri otettiin 8000km ajettu Malossin pytty irti ja se on paremmassa kunnossa kuin saman verran ajettu 125 pytty/mäntä.
4.1.2015 0:36
Mites sitte toi stage 2 nokka onko minkälainen tehonlisäys?
4.1.2015 15:46
Osaiskos kukaan kertoa mikä tarkoitus kuvan osalla numero 3 on? Tai o-rengashan tuo on mutta mikä tarkoitus sillä on?
Tässä pari kantta purkanut ja kummassakaan ei ole ollut tuota.. Taitaa kumminkin tulla tuohon akselin päällä olevaan uraan ja puristuu laakerin sisäkoolin ja nokka-akselin väliin..
4.1.2015 16:25
Itteäkin rupes vähä mietityttämään ku vanhassa nokassa ei tollasta ollu ja uudessa oli paikka (o-renkaalle siis)
7.1.2015 17:29
Jees. Vielä semmosta että mikäs hiomapaperin karkeus ois hyvä tuohon kannen tiivistepinnan hiontaan? 600?
7.1.2015 18:31
600 on ihan hyvä, voi olla pykälää karkeampikin jos ei ole kusiaista hyllyssä.
7.1.2015 21:17
Kiitoksia jälleen! Sitten oli toinen asia pohdinnassa.. Tässä kun pitäisi tuo kone kasailla niin mietin että mikä on nyt männän sokkien oikeaoppinen asento? Eikös tuolla tavalla luulisi olevan hyvin? Tai sitten sokan aukko ylöspäin? Ei viitsisi moneen kertaan noita laittaa eestaas kiinni ja takas..
nimetön.png
(Punainen esittää sokkaa ja pienempi musta pallero kolosta männäntapin reiässä)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
7.1.2015 21:25
Mä olen laittanut tossa tapauksessa vasemmalle puolelle, riippuu vastaajasta mikä on oikea asento