Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
21.4.2013 22:50
Menee Cr/Wr männät katulussuihin.
22.4.2013 14:02
voisko olla mahollista että husse kulkee mittariin vaan jotain 104-107 km/h? et kusettaako mittari vai eikö tuo romu kulje kovempaa?
rinon putki, 14/49 välit, 2006 vm husse.
22.4.2013 14:24
Tarkista pa-säädin.
22.4.2013 21:29
ttuomas kirjoitti:Tuhkapappa kirjoitti:Mikä mahtaisi olla vikana kun Husqvarna sm125 2008 vuosimallia ajoin ja ensin sammui risteyksessä sen jälkeen lähti käyntiin ajoin 100m ja sammui ja sen jälkeen ei lähtenyt käyntiin ja vaihdoin tulpan ja sitten kun koitti polkea käyntiin niin ampui putkesta ja saattoi hörähtää käyntiin muttei jäänyt käyntiin ja kotona koitin polkea niin ampui putkeen ja se saattaa lähteä käyntiin muttei välttämättä ja pysyy vähän aikaa käynnissä ja ikäänkuin kipinä loppuisi seinään vaikka kipinää tulee ja bensa ei ole loppu. Pyörä voi lähteä käyntiin mutta se saattaa sammua heti tai vähän ajan päästä. Kaasarinkin putsasin ja ei vaikutusta. Ja nämä edelliset viat hävisivät ja tulivat ecut tilalle ja pyörä lähti käyntiin ja toimi pari päivää mutta aamulla kun lähdin töihin niin teki samat temput ja ei tule kipinää saattaa välillä vilahtaa... Muilla samaa ongelmaa ollu ? Apuja kaipaisin kipeästi
tuoreöljy voitelun pumpun anturi irti? itellä teki justii samaa ku oli löysällä se. ja se on ikään kuin ajon esto yms.
Voisin tuon katsoa huomena töissä kun hallilla on nytten, mutta onko muilla ollut samaa ku alkaa vituttamaan oikei rankasti tämmönen
D
23.4.2013 14:15
Ostetaan husseen hyväkuntoinen tehari, mielellään keskikierroksilta vääntävä.
23.4.2013 16:02
Ja taas vaihteeks apua tarttis..
Nyt on hussessa kipinä (staattorin, vauhtipyörän ja asentotunnistimen uusimisen jälkeen) mutta ei millään lähe käyntiin. Lupailee kyllä mutta kastelee vaan tulppaa. Paljoko pitäs puristuksia olla? Viittä kiloo näyttää puristuspainemittarilla, männässä vähä jälkee mutta ainaki tuntuu että puristukset olis tallessa..
23.4.2013 19:50
PItäskö hussen valot toimii käynnissä ollessa vaikka akku oiskin melkein tyhjä? kun ostin tuon värkin pari päivää sitten ja sillon toimi kaikki, mitä nyt etuvalo vähän himmee oli. nyt akku tyhjä mutta eikös sen käynnissä ollessa pitäs latautuu ja valojen,töötin yms toimii normaalisti vaikka ilman akkuakin? eli mitä siihen pitää vaihtaa.
Eikös 2005 pitäny olla sähköviaton malli?
T
oisaalta voi olla ex omistajan syytä tämä
24.4.2013 9:51
kahtokaapa miks mäntä leikkas iha ihmeellisesti kiinni? ei käy laihalla todellakaan, lämmittely kunnolla ja sit rauhallista kylä ajoa, ja sitte lähin 80kmh päästähän kotia kohti kunnes nappas kiinni. n.15 km ajoin ennen ku lähin kotii että varmasti oli lämmin. ja sitte että miks männässä on E???????
http://www.motot.net/galleria/kuva180535/
24.4.2013 10:14
postaus taas mutta kun on mikunin 34 kaasari niin en kalibroinut pakoaukonsäädintä, eikä kyllä mittaristossa palanut ecu 5 tai 6, että olisiko siksi voinut leikata kiinni?? ja nyt kun uuden männän hommaan ni käykö jos lukitsen pakoaukonsäätimen auki kokonaan, mitä haittaa ja mitä hyötyä siitä on?!?
24.4.2013 11:21
onko tuore vai seosvoitelu? jos on tuorevoitelu niin kato nyt kaikki öljyletkut ynnä muut..
24.4.2013 11:24
Huskulainen kirjoitti:onko tuore vai seosvoitelu? jos on tuorevoitelu niin kato nyt kaikki öljyletkut ynnä muut..
seos, ja tankissa on 3,5% seokset ja kaasari rikkaalle säädetty, ku sisäänajossakin oli...
24.4.2013 16:58
Tälläinen välikysymys, että itellä irtos pari päivää sitten käynnistyspoljin -08 vuoden sm Hussesta, ja ajattelin kysyä josko ihmiset tietäisi, mistä saa uusia polkimia halvalla (ei pakko olla alkuperäisosa tai edes uus, kiinnitysakseli 14mm).
Olen kysynyt aika monesta liikkeestä ja sanovat lähes heti ettei ole. Uusi poljinkokonaisuus kun maksaa lähemmäs 100 euroa
. Jos joltain löytyy ylimääräinen, niin voisin ostaa. Kuulemma myös muiden kevarimerkkien polkimet voivat pienellä sovittamisella sopia.
Myös maholliset amisviritelmät ilman hitsaamisia voidaan otetaam vastaan =)
25.4.2013 11:47
Hussessa vireina mikuni 35 tm, v-forcet ja tt putki. Pääsuuttimena 340 niin pitäiskö laittaa isompaa vai ei? Ajanu tolla 340 suuttimel mut en oo tappiin vetäny. Millai sit tietää että on liika pieni ps? Vähä tyhmiä kysymyksiä mut menköön
25.4.2013 15:57
Nyt o HÄTÄ! mikä o hussen-05 vm pakoaukosäätimes vikan! lähen kotipihasta ajamaan ajan n.1km tai ei edes sitäkään välilä ja äänet muuttuu ihan laiskaks alakieroksilla ajaessa joten huomaan ja alankiroilla itsekseni ja itken ja huuan ja huuatan husseee ja vikahan on pakoaukonsäätimes ku ei aukea ja lähen vejättämään ja kierokset heijjaa jos vedätyksen aikan laskee vähä kaasu ja se paska ei aukea koska o sähköinen eikä mekaaninen kaikkihan sen nyt erottaa. ja laitan virrat pois ja käännän heti takaisin ja johan hymyilyttää
kun se pa-säädin pelittää seuraavan vedätyksen ja sit se paska jää päälle ja äänet o aiva hirveet rinoshort ämyril tai sit se ei taas aukee seuraavanvedätyksen jälkeen ja taas käännä virrat pois ja takas että onko vika siin pa-säädin moottoris se nyrkikokoinen mustaloota penki alla mikä servo lie onkaa vai pitääks pa-säädin puhdistaa sylinteris paskat pois koska mul oli niis pa-säätimelt lähtevis letkuis toises tulppa? nyt auttakaa ku en ikinää oo tälläste sähkösiikojen kanssa pelleily ja kun ostin hussen nii olin siin toivos et se o sen verra vanhempi et ei oo hirveest sähköisii hommii paitsi tuo pa-säädin. virrat kun laitan päälle nii se tekee pa-säätimes liikettä ja jotaki surinaa nii se vissii on iha normaalii joka kestää sen n.2sek. Joten olen iloinen jos joku auttaa ja se kuka auttaa tarjoon pulla kahvit vaikka kermalla jos asut lpr-imatran läheisyydessä!
25.4.2013 16:18
Toinen pakoaukonsäätimen letku kuuluu olla tukittu. Ja kannattaa ensin kokeilla säätimen puhdistusta. Tarkista, ettei vaan ole se avoin letku öljystä tukossa.