Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
19.7.2013 12:10
Eikös maahantuojalta saa runkonumeron tai valmistenumeron avulla uuden avaimen?
19.7.2013 13:20
Soita ja kysy. Suattaapi olla ei saa edes runkonumerolla, muutenhan mie kävisin kattoon naapurin tonnisesta kawasta runkonumeron ja tillailisin avvaimen ja lujaa ajoa
23.7.2013 22:40
Ei kukaan sattuis tietämään mistä saa 166cc malossiin tiivisteitä? ei ainakaan suomen verkkokaupoista meinaa löytyä niin onko esim hyviä saksalaisia sivuja mistä tilata? tarviis nopeasti hommata kannentiiviste jotta sais pyörän kuntoon.
24.7.2013 21:39
Hasselbacken kirjoitti:Ei kukaan sattuis tietämään mistä saa 166cc malossiin tiivisteitä? ei ainakaan suomen verkkokaupoista meinaa löytyä niin onko esim hyviä saksalaisia sivuja mistä tilata? tarviis nopeasti hommata kannentiiviste jotta sais pyörän kuntoon.
Käytä tiivistemassaa jos ei löydy, kun sen laittaa oikein ni kyllä se pitää.
27.7.2013 21:31
Onko se tiivistemassa vaikea laittaa? kuulemma voi tukkia kanavat kun pistää kannen kiinni. Entä pystyykö kannentiivistettä itse tekemään
tiivistelevystä?
27.7.2013 21:51
eiks toi oo pakokaasujen tiivistykseen eli putkeen?
Sitä tiivistemassaa täytyy laittaa aika varovasti ja siististi ettei peitä mitään. Sit tuli mieleen että voit leikellä tiivistepaperista alkuperäsen kaltasen tiivisteen.
27.7.2013 22:10
Okei kuinka paksua sen tiivistepaperin pitäis olla? moposportilla on ainakin
50mm ja 80mm. en oikein uskaltais käyttää tota tiivistemassaa kun ei löydy kunnollisia ohjeita/kuvia miten se tarkalleen tulis.
27.7.2013 23:21
Siinä en osaa auttaa yhtään mutta kannattaa verrata vakioon millanen se oli. mutta periaatteessa ohuemmallahan ois kovemmat puristukset
28.7.2013 0:23
Okei kiitos vastauksista vielä olis kysyttävää ku pyörästä puuttuu putki mutta vakioänkkä on nii olisko se ihan mahdoton homma vääntää itse vai pitäiskö suosiolla maksaa uus? tarviiko siinä muutakuin suoran putken jota vääntelee vai tarviiko jotain "kollektoria" yms?
28.7.2013 2:32
putki on helppo vääntää, "vaikein" osuus siinä on sen kiinnikelaipan tekeminen.
Nii ja ku tiivistettä teet ite paperista ni hommaa tiivisteliimaa, millä saat sen pysymään paikoillaan pytyssä ennen kannen laittoa.
Ja sitte varmista että kansi tulee oikeilla momenteilla joka ruuvilla, yleensä noita 166 kannentiivisteitä saadaan paskaks ku väärät momentit eikä tasasesti kiinni joka puolelta.
3.9.2013 21:01
Mikä on ceparissa kun lähtee ykkösellä ns. "kisalähdöllä" nostaa kierrokset korkeelle vaihtaa 2 nii menee vapaalle vaikka kunka runttaa sisään niin jää välivapaalle ja huutaa rajottimelle tää tapahtuu noin joka toinen kerta -.- toi hävettää ja vituttaa kun ottaa viivoja jonkun kanssa tai muutenvaa lähtee nopeesti..
3.9.2013 21:46
Kokeiles öljynvaihtoa ja kytkimen säätöä.
3.9.2013 23:37
Jupesetä kirjoitti:Kokeiles öljynvaihtoa ja kytkimen säätöä.
Siis säädän kytkintä kytkin rungosta vai jostain muualta kytkin on kyllä omasta mielestäni ihan kunnossa.
Mitä öljyihin tulee niin ajelen hieman paksummilla tai ohuemmilla (en nyt tarkalleen muista) öljyillä voiko olla vaikutusta??
3.9.2013 23:43
No siis periaatteessa näissä "pikkukoneissa" ei kannata käyttää hirveän paksua.
10w40-10w50 käy kaikkiin.
Itse käyttäisin ilmajäähytteisessä pyörässä 50 mielummin kuin 40.
Ja toi 2 vaihteelta tippuminen vapaalle on monella muulla ollut sama homma. Silloin ei saa antaa yhtään kaasua jos teet nopeaa kiihdytystä ja vaihdat vaihdetta. Monesti tullut testattua että jos antoi samalla vähän kaasua kun veti kytkintä niin tiputti sen vaihteen vapaalle :S muilla vaihteilla ei siis kyseistä ongelmaa ole. Hieman jäi epäselväksi teksti pahoittelut.
3.9.2013 23:53
Vam0s kirjoitti:No siis periaatteessa näissä "pikkukoneissa" ei kannata käyttää hirveän paksua.
10w40-10w50 käy kaikkiin.
Itse käyttäisin ilmajäähytteisessä pyörässä 50 mielummin kuin 40.
Ja toi 2 vaihteelta tippuminen vapaalle on monella muulla ollut sama homma. Silloin ei saa antaa yhtään kaasua jos teet nopeaa kiihdytystä ja vaihdat vaihdetta. Monesti tullut testattua että jos antoi samalla vähän kaasua kun veti kytkintä niin tiputti sen vaihteen vapaalle :S muilla vaihteilla ei siis kyseistä ongelmaa ole. Hieman jäi epäselväksi teksti pahoittelut.
Ja tota taas on ihan perkeleen hankalaa tehä keuliessa
ja honda ei oikeen kakkoskella (A.K.A aavikko vaihteella) kaan nouse