Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
16.8.2010 17:47
Oisko kellään purku-rotax 122sta, joka olis 99-05 räsän tekniikalla? Olisin kytkinkopassa olevan kytkinvivun tarpeessa, enkä haluaisi laittaa siihen n. 60e uutena, ei kellään sattus löytymään?
16.8.2010 19:43
KesämiesS kirjoitti:Oisko kellään purku-rotax 122sta, joka olis 99-05 räsän tekniikalla? Olisin kytkinkopassa olevan kytkinvivun tarpeessa, enkä haluaisi laittaa siihen n. 60e uutena, ei kellään sattus löytymään?
Kysele purkaamoista, kuten Korvanto ja
http://www.purkuosat.net.
21.8.2010 21:06
Onko tietoa mikäs on sellanen musta lätty ilmeisesti kytkinkopasta? Siinä "lätyn" päällä on sellanen musta mollukka? Itsellä on sulanut se niin pitäisi uusi ostaa. Onko tietoa mikä tuo nyt yleensäkkin on?
21.8.2010 21:53
Siis täh? Mikä vitun mollukka?
Ota nyt hyvämies kuva niin voin auttaa.
21.8.2010 22:18
Joo anteeksi
. Eli kuvia jos auttaisi paremmin tällä kertaa
.
http://img717.imageshack.us/img717/7824/dsc00096pm.jpg ,
http://img839.imageshack.us/img839/1197/dsc00092a.jpg niiin eli tuo musta mollukka tuossa on irtonainen..
21.8.2010 23:00
Mikäs vittu toi on???
Kolme kertaa avannu koko rotaxin 122 koneen, enkä oo kyllä ikinä nähny tollasta.. Siis mistä sää tommosen löysit??
21.8.2010 23:19
Minä en siitä äsken ois kysyny jos tuon oisin tienny
. Ilmeisesti kytkinkopasta? jokin suoja tms.. Huoltokaveriki vähä ämisteli kyllä.. no saa nähä laittelen moottorin kinni nii kattelen onko tuo jonkinlainen suoja vain..
25.8.2010 20:30
Oliskos kangen laakerit korkannu ku tulpan kärkiväli menee umpee ja koneesta kuuluu epämääräsii äänii?
27.8.2010 21:47
Vaikee sanoo, kone pöydälle ja katso. Vaikuttas hyvin maholliselta että KK ylä- tai ala-pää pettäny.
9.9.2010 16:41
Mikä tossa räsässä mahtaa nyt olla. Kiihdyttäessä 1,2 ja 3 vaihteella kiertää normaalisti piikille ja toimii normaalisti. Mutta 4,5 ja 6 vaihteella kun kiihdyttää nopeesti niin että vääntää 3/4- täyskaasulla niin jää aika tarkasti 6k kierrokseen röpöttämään. Mutta jos esim. 4 kierrättää puolella kaasulla niin sit kiertää yli sen 6k kierroksen. 5 vaihteella sama juttu, mutta 6 vaihteella ei millään yli ton 6k kierroksen.
Putken päässä on aina ajamisen jälkeen bensatippa eli vaikuttas siltä, että käy vaan liian rikkaalla. Mutta oon nyt koittanu suuttimet 122-130 ja neulansokan joka lovessa. Jokasella yrityksellä sama vika. Tänään vaihoin 125->122 neulansokka pysy ylimmässä lovessa ja se ei tehny mitään muutosta
. Sit alko jo usko loppuun et se johtuu kaasarista. On koitettu kanssa motor startterilla ettei missään olis imuvuotoa, ilmanputsari on kuin uus, läpät on hyvässä kunnossa eikä missään muuallakaan näkyny mitään outoa. Oisko kellään muulla ollu samanlaista ongelmaa, tai jotain neuvoo et mistä kannattais vikaa alkaa ettimään. Jos ei meinaan pian löydy niin vien huoltoon ja annan niitten ettiä sen vian, koska nyt alkaa itellä hermo palaa
12.9.2010 12:25
Korkkas MäXän KK:n alapäänlaakeri perjantaina . Pyörällä rullattu n. 34K ja koneremontti tehty edellisen kerran 24k:n kohdalla . Kellään kokemuksia Prox:in kiertokankisarjasta ?
http://www.2rad-sausenthaler.de/epages/61548808.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/61548808/Products/MO.30 Kestääkö myös TT:nä?
12.9.2010 15:51
Kyllä kestää proxin veivit. Jotkut puhuu että jopa parempiakin kun orkkis.. Kotareissakin noita käytetään aika paljon, suosittelen!
12.9.2010 23:09
Mikähän mahtaa olla kun ei tyhjäkäyntiä suostu käymään? Ei imuvuotoja,tk suutin 72 ja ruuvi pohjassa, ilmanputsari puhdas. Vähän aikaa käy hikisesti ja ajossa pelittää hienosti. Kyseessä -02 tt rs. Voisko läpät olla paskana?
13.9.2010 14:20
Vaikee sanoo, kannattaa tarkistaa. Samalla tsekkaisin miltä pytyssä näyttää..
14.9.2010 20:29
Jaa, läpät oli kyllä ihan hyvän näköset, jousti hyvin eikä ollu rakoja, paitsi valoa vasten kun katto nii saatto reunasta näkyy ihan pikkusen valoa. Sylinteri näytti ihan ookolta tuskin sitä vielä tarttee vaihtaa kun "vasta" 28 tkm ajettu. Mikähän vikana? Voiskos joku kertoo mitä kaikkee osia tarvii alakerran remppaan ja mistä sais halvalla tilattuu? PJME:llä oli ainakii jotai paketteja, mutta onko niissä kaikki tarvittavat osat?