Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

26.5.2008 20:46

johani kirjoitti:
____tebo____ kirjoitti:elikkä tosta imukaulasta lähtee tommone letku ja menee semmosee mötikkään. elikkä mikähän tarkotus mahtaa olla. dtssäki oli semmone mutta pienempi eikä oo mitää havaintoo että mikä tarkotus. jonkusorti kuristus???

ei oo kuristus. se on resonanssisäiliö joka varastoi polttoainetta sillon kun sitä ei imetä moottoriin. tuo alavääntöä täten.

Ootkohan nyt aivan varma? Eikai sinne mitään bensaa pitäis mennä?

Mun mielestä se on joku ilmajuttu, "samantyylinen" ku ilmanputsarilaatikko. Eli ilmaa siel pitäis olla ennemmi ku bensaa.

26.5.2008 23:09

Juupe| kirjoitti:Mun mielestä se on joku ilmajuttu, "samantyylinen" ku ilmanputsarilaatikko. Eli ilmaa siel pitäis olla ennemmi ku bensaa.

Siel on valmista seosta, eli molempia - sekä bensaa että ilmaa.

27.5.2008 21:08

tota eikös toi pää suutin pidä vaihtaa 170 ->180 kun laitetaan tehoputki? tarviiko muuten säätää kaasutinta enempää kun tyhjäkäynti (jos sitäkään)
mopospotrissa olis tälläne,
PÄÄSUUTIN, 180 KUUSKANTTI MIKUNI
kelpaako? :/ kuinka gianelli on muuten toiminu tarzanissa, kannattaaako samantien tilata arrowi vai mitä suosittelette?

27.5.2008 21:34

mites onnistuu ottaa tuorevoitelu pois toiminnasta

27.5.2008 22:25

Et laita enää öljyä säiliöön, ja tukit kaasarin tuorevoitelunipan.

27.5.2008 23:04

Minkäs verran sitä öljyä pitää sekoittaa bensaan jos tuorevoitelu ei enää ole käytössä?
Ja onko niiden laatikkoöljyjen vaihtoon mitään kätevää ohjetta?
Entä kuinka usein pitää öljyt vaihtaa?

27.5.2008 23:09

2% elikkä 10 l bensaa 2 desiä öljyä suunnillee. laatikkoöljyt: pohjaropusta vanhat pois ja korkista uuet tilalle. öljytilavuus lukee siinä konee kylessä. ite vaihan 500- 1000km välei

27.5.2008 23:16

mitä öljyjä ootte laittanu ^

28.5.2008 0:36

Oisko kellään tietoo että mistä sais ypvs:n vaijerit?

28.5.2008 0:37

Mää oo käyttäny tota Bel-ray gear saver sae 80w.
Maksaa 12e/l ja hyvi o toiminu.

28.5.2008 0:38

ootko kyselly nettivaraosasta?

28.5.2008 6:52

Kellään tietoo vakiosylinterin pakoaukon koosta?

ypvs moottori

28.5.2008 8:24

Nii näkyykö se laippa ku ottaa pakarin pois nii onko se siinäö männän eessä vai jossaki sivulla? itse en hoksannu ainakaan mitään... paljonhan se laippa maksaa uutena? tilasin jo sen kiekon sylinterin puolelle mihin tullee ypvs moottorin vaierit kiinni. mitkä välit kannattais laittaa ku ilman tota ypvs moottoria ajjaa 100km/h nii on kierroksia 6500rpm/m ja kulkee vaan 120 ja sillon ottaa kiekkoja 8500rpm/m. nytten tuossa on vakio välit. onko kevarini ehkä väljä? paljon maksaa porautus? ajattelin ostaa wisecon takomännän sitte... ja saako tzr:rrään muita tehareita ku gianelli ja mikä olis paras vaihtoehto?

28.5.2008 22:42

Itsari kirjoitti:Oisko kellään tietoo että mistä sais ypvs:n vaijerit?

mulla on polkupyörän vaihe vaijeria vaa, hyvin pelittää :D

pa-säädin

28.5.2008 22:48

kertokaapas mikä mun tzr pakoaukon säätimessä on ku mootori on ehjä (koitettu kaverin pyörässä) ja toisella ehjällä ohjaus boksilla koitin ja siltikään ei kuulu ääntä tai siis liiku ku laitta virrrat päälle??