Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
26.3.2008 20:11
Miten ihimeessä tuon kytkimen saa kasattua tuosta Suziki ts 125 er:ästä? ku siinä pittää jotenki ilmeisesti vetää se jousi siihen ylös ja laittaa semmonen tappi siihen, mutta eihän noita millään saa.. onko kellään mitään kikkoja tuohon??
4.4.2008 23:46
Vaihoin vasemman lohkon ja nyt ku alakerta on kasassa ni pytyn paikka on toisessa lohkossa ~millin verran korkeemmalla. Miten sitä sais laskettua? Saisko hiomalla tarpeeks suoran ja tasasen pinnan vai millä sitä madaltais?
thanks
6.4.2008 21:18
Moors, apua kaipailtaisiin, ongelmana itselläni ihme sirinä tuosta huskyn koneesta kierrätellessä pärrää. Eli kyseessä on 14 tkm ajettu wre -06. Mäntäsarjan ja neulalaakerin vaihto suoritettu 12 tkm kohdalla, joten siitä ei varmaan johdu. Konetta kierrättäessä, kierrosten laskemisvaiheessa koneesta kuuluu ihmeellistä resonointia...ns. sirinää/kolinaa. Aluksi epäilin äänen kuuluvan vesipumpusta, purin, mitään ei löytyny ja koneen kiinnityspultit ovat kireällä. Kertokaapa jotain omia ajatuksia aiheesta, kiitos! ps. pyörä toimii mainiosti (vielä)....
6.4.2008 22:02
Neulalaakeri voi pitää sirinää
6.4.2008 22:27
Laakereiden tarkistuksesta lähtisin liikkeelle.
13.4.2008 22:48
Pistetääs tännekkin, kun kaikki ei varmasti tuota Cagivatopikkia lue. Vinkkejä laakerin irroitukseen kampiakselista, ja mieluiten ehjänä pitäisi saada.
12.6.2008 9:39
Jos täällä kävisi vähän osaavampaa porukkaa kuin tuolla tzr topikissa, piti käyttää magneetto pois jokin aika sitten ja kasasin ihan tavallisesti paikalleen mutta nyt kun käynnistelee pyörää niin bentsiini pamahtelee putkessa eikä sitten millään käyntiin tietääkö kukaan voiko tzr:rästä säätää syttöä?? Ei minun mielestä ainakaan.
Sitten tzr:rän magneetossakun on n.4 reikää sivuilla ja niistä sitten pilkistää kovaa muovia hieman, ne oli ulompana magneeton ulko reunaa kuin nyt kasattaessa en kiinnittänyt huomiota siihen mutta onko niillä jotain merkitystä. Aattelin kysäistä ensin kuin alan magneeton ulosvetäjää jostain hommaamaan.
Tulpassa tulpanhatussa ei vikaa kipinää kyllä tulee,
se että tuleeko se oikealla hetkellä ja voiko sitä säätää on hieman arvoitus?
12.6.2008 16:01
Katoppa vielä että olet varmasti kasannut oikein sen. Bensan paukkuminen putkessa laittaa epäilemään TODELLA myöhäistä sytytystä. Mutta kyllä se sytyttää kuitenkin, että sytty ei ole mennyt rikki.
9.7.2008 12:04
paavo-valtteri kirjoitti:Miten ihimeessä tuon kytkimen saa kasattua tuosta Suziki ts 125 er:ästä? ku siinä pittää jotenki ilmeisesti vetää se jousi siihen ylös ja laittaa semmonen tappi siihen, mutta eihän noita millään saa.. onko kellään mitään kikkoja tuohon??
Mun kaverilla on samanlainen tessu.. pistäs sille yv:tä niin voi auttaa sua.. jaksa tähän rueta selittämään.. eli pistäs viestiä tänne: koponen_91
10.7.2008 5:45
Sampalius kirjoitti:Moors, apua kaipailtaisiin, ongelmana itselläni ihme sirinä tuosta huskyn koneesta kierrätellessä pärrää. Eli kyseessä on 14 tkm ajettu wre -06. Mäntäsarjan ja neulalaakerin vaihto suoritettu 12 tkm kohdalla, joten siitä ei varmaan johdu. Konetta kierrättäessä, kierrosten laskemisvaiheessa koneesta kuuluu ihmeellistä resonointia...ns. sirinää/kolinaa. Aluksi epäilin äänen kuuluvan vesipumpusta, purin, mitään ei löytyny ja koneen kiinnityspultit ovat kireällä. Kertokaapa jotain omia ajatuksia aiheesta, kiitos! ps. pyörä toimii mainiosti (vielä)....
Ittellä täysin samanlainen vika omas pyöräs. käy ja kukkuu mut ku kierrokset laskee nii kuuluu semmosta sirinää. kampiakselin laakerit, yläpään neulalaakeri ja mäntä vaihettu 1000km sit. alapään neulalaakerissa ei tunnettavaa väljyyttä.
10.7.2008 17:46
Täällä löytyy myös samainen vika. Ilmeisesti kiertokangesta tulee, joko alalaakeri väljähkö tai ylälaakerin pesä väljentyny.
11.7.2008 16:41
Mulla rotaxi ainakin varotti just tollain sirisemällä kierrosten laskiessa lähelle tyhjäkäyntiä ennen kun kiertokangen alapäästä lähti neulat kävelemään
12.7.2008 13:38
Viimeistään tuossa vaiheessa pitäis jo päässä naksahtaa että nyt aletaan konetta purkamaan. Kun tunnustelette kiertokangen laakerista välystä niin tehkää se mieluummin "sormenpäillä" kuin vain pelkällä kouralla lutkuttamalla, silloin jää helposti huomaamatta se pieni välys joka kuitenkin on liikaa.
Eli vaikkapa molmepien käsien peukaloilla ja etusormilla koitatte nytkyykö kanki ylös/alas. Pidä kanki myös mahdollisimman keskellä, niin ettei se paina laakeria vasten "vinossa", tuolloin voi jäädä se vähäinen välys huomaamatta. Kangessa muuten saa (tai pitääkin) olla sivuttaisvälystä.
12.7.2008 14:20
-Epeli kirjoitti:Mulla rotaxi ainakin varotti just tollain sirisemällä kierrosten laskiessa lähelle tyhjäkäyntiä ennen kun kiertokangen alapäästä lähti neulat kävelemään
Mullaki kävi DeeTeen kanssa justiinsa samalla tavalla. Piti aika kummallista ääntä kone.
14.7.2008 23:19
Poona kirjoitti:Pistetääs tännekkin, kun kaikki ei varmasti tuota Cagivatopikkia lue. Vinkkejä laakerin irroitukseen kampiakselista, ja mieluiten ehjänä pitäisi saada.
Voin kertoa että vittumainen homma, juuri itse tehneenä =D
Kuumailmapuhaltimella kuumensin laakeria, väliä limpun ja laakerin välissä oli sen verran että sain pienen taltan mahtumaan siihen vasaralla paukuttamalla. Sitä kun kuumensi ja hakkas vuorotellen, välys kasvo ja tilalle isompaa talttaa/talttapäämeisseliä. Olikohan mulla lopuksi 3 talttaa siinä limpun ja laakerin välissä. Hidasta hommaa ja röökiä menee mutta laakeri saatiin suht ehjänä pois eikä kampurakaan kärsiny.