Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
22.9.2014 18:36
Mistä kaikesta voi johtua vesisateella pätkiminen?? Olen epäillyt puolaa, mutta rupesin miettimään että jos staattoriin pääsisi vettä. Kotimatka oli taas yhtä helvettiä kun vettä tuli kaatamalla ja autot ohitteli kun hyvä jos tuo paska 40 kulki..
Käyntiin lähti normaalisti mutta ajaessa pätki.
E: miten tuota vikaa kannattaisi lähteä paikantamaan?
22.9.2014 19:54
Ilmansuodatin kannattaa eka tarkistaa.
Onks siulla minkälainen ilmansuodatin kiinni?
Jos joku sukkaputsari tms., niin se imee aika herkästi itsensä täyteen vettä, jolloin se ei päästä ilmaa läpi kovinkaan hyvin (= polttoaine-ilmaseos muuttuu liian rikkaaksi = pätkii, rötäjää.. ).
Kannattaa kokeilla öljytä se ilmansuodatin, jos haluaa ehkäistä sen kastumista.
En tiedä staattorista, että voiko se aiheuttaa pätkimistä, jos siihen pääsee vettä.. suurella todennäköisyydellä aiheuttaa kipinän katoamisen / pätkimistä.
Ei ole koskaan itselläni päässyt staattoriin tai puolan sisälle vettä, niin en varmuudella osaa tuosta sanoa mitään.
22.9.2014 20:05
Noihin muutamaan tapaukseen ihme pätkimisistä...
Kannattaa syynätä tallan kytkin ja sen liittimet+johdotukset sekä vaihteiston vapaakytkin+piuhat.
En jaksanut isommin pähkäillä eri ikäisten DT kytkiksiä, mutta äkkiseltään käytössä on saman tyyppisiä systeemiä kuin TZR:ssä. Eli ajon esto talla alhaalla/vaihde päällä jne.
Lyhyesti sanottuna jos nuo renaa tai kontaktit on huonoja, niin joko ei käy ollenkaan tai paukuttaa sytkyn pätkiessä.
22.9.2014 20:44
Nyt on taas nipussa Athenan uudella (125cc) sylinterisarjalla. Pari koeajolenkkiä heitetty ja DT kehrää tosi nätisti. Vielä ei uskalla syväluotaavaa analyysiä antaa kun sisäänajossa ja tiedä vielä toimiiko tuo oikeasti nyt kunnolla = Ajettu vain pienillä kierroksilla ja max 60 km/h.
Täytyy kirjoitella miten toimii, tai jos ei toimi, kun vähän enemmän kilsoja takana.
22.9.2014 22:37
Power filtteri on edelleenkin kiinni kun ei ole vakio putsaria..
Ei se putsarin kastuminen tuommosta pätkimistä aiheuta
Mg kopan kun otin irti sen sisäpinta oli aivan märkä ja sieltä vauhtiksen takanta valui hieman vettä että ei vissiin ihan tervettä ole.. Kampurakaan ei liikkunut enään kun millin päittäin
Otin ypvs vaijerit irti ja servo jumitti vieläkin kunnes yhtäkkiä virtalukkoa vähän aikaa raiskattuani (on/off) rupesikin pelittämään. Nyt vain päästää "naks" äänen siinä kohilla missä ennen jumittui..
Tuli sitten siinä samalla vedettyä tappokatkasijan piuha servon maapiuhaan
23.9.2014 9:44
Mäkistation kirjoitti:...2mm alumiinista korotuspalan sylinterin alapäähän ja yläpinnasta otettiin sorvissa n. 3.2mm...
...läppäventtiili tulee niin syvälle lohkoon, että se tukkii melko tehokkaasti takahuuhtelun lähdön. eBaysta hankittu 5mm alumiinispacer..
Näitä muutoksia olisi tarkoitus kokeilla itsekkin.
Lisäksi voisi hommailla OKO:n 30/32mm karburaattorin ja piperi tulee putsariksi, kun ei vakio mahdu lisäsäiliön kanssa.
Nyt vaan detsi hieman jumittaa, kun ei ole tarpeeksi rahaa ja/tai aikaa ruveta tekemään kunnolla.. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa.
23.9.2014 9:56
Mulla rupes esiintymään sateen jälkeen ihan käsittämätöntä pätkimistä. Ei kierrä yli 6-7k millään vaihteella, mutta vapaalla naukuu hienosti ilman röpöttämistä/pätkimistä. Oisko kellään ideaa mistä voisi johtua?
23.9.2014 12:25
Mulla vähän sama ongelma. Ajossa kiertää sen verran että 40 pääsee (kuin joku rajotin olisi).. Mg kopan sisällä vettä ja puolakin tuli katsottua ja eristettyä paremmin vaikka siinä ei mitään ulkoisia vaurioita ollut.
23.9.2014 13:03
Saitko siis riksu26 ongelman ratkaistua?
23.9.2014 14:52
Olettaisin että johtuu vedestä staattorissa, mutta varmasti en voi sanoa koska pärrä ei ole kasassa.
Sain sitten jotain aikaseksi. Hakkasin pakoaukon kopan toiseen kuusiokolo ruuviin torx:n ja samantien lähti irti kun akkukoneella päräytin
Oli kyllä akseli sen näköinen, että ei olisi koskaan edes putsattu. Oikean puoleinen o-rengas oli poikki ja vasen väljähtänyt. Stefa näytti siltä että ei ollut öljyä päästänyt läpi joten jos se selviäisi putsauksella
Osat jätin pensaan liottumaan jos karstatkin lähtisi helpommin.
E: Mistä tuohon säätimeen löytäis tiivisteet??
23.9.2014 19:05
riksu26 kirjoitti:E: Mistä tuohon säätimeen löytäis tiivisteet??
Multa löytyy kahdet oranssit O-renkaat ypvs-akseliin. Toiset jätän itselleni tulevia remppoja varten, mutta toiset voin laittaa vaikka kirjekuoressa tulemaan - ei maksa mitään.
Laita yksityisviestinä osoite tulemaan jos kelpaa.
23.9.2014 19:38
Centauron tiivistesarjassa tulee ainakin mukana YPVS:n holkkien o-renkaat. Sitä stefan tapaista ei saa kuin orggiksena.
Ja yleisin syy siihen sateella/sen jälkeen pätkimiseen on häiriönpoistaja eli häikkäri eli tulpanhattu. Yamahan orggis suorastaan imee vettä sisäänsä. NGK taikka punainen siliconi Champion tilalle niin pitäisi helppaavan. Samalla kun vaihtaa niin napsaisee 5mm palasen pois tulpanhohdosta, joskus ovat olleet päästään pahastikin hapettuneita.
Hieman vielä CRC:tä sekaan niin hyvä.
23.9.2014 19:47
On jo NGK hattu
Voiko tuon stefan korvata vastaavan kokoisella perus stefalla vai onko tuo jotenkin erikoinen??
23.9.2014 20:40
Milläs pikkupikku kikalla sais kylmäkäynnistystä näillä viileillä keleillä paremmaksi?
+ Käynnistyspolkimen hiluista puuttuu joku osa mikä ilmeisesti vaikuttaa jotenkin polkimen kiinniottamiseen (eli nyt siis ei ota kiinni) Osaiskos nyt täälä perusteella sanoa mikä voisi puuttua
++ Sitä YPVS vaijeria saa edelleen tarjota
23.9.2014 21:43
riksu26 kirjoitti:On jo NGK hattu
Voiko tuon stefan korvata vastaavan kokoisella perus stefalla vai onko tuo jotenkin erikoinen??
Kyllä se melkein saisi olla se sellainen nitriilistefa, normaali saattaa ottaa ja sulaa, sen verran lämmin paikka kuitenkin. Saattaa olla myös sen kokoinen että ei tavallisena stefana edes löydy.