Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
10.9.2014 15:04
Kun itse haluaisin pitää käytössä. Voiko pätkiminen olla YPVS:n aikaansaannos? Mikä siellä voi olla vialla? Tosiaan kulutus nousi keskimäärin 6 litrasta 9 litraan...
10.9.2014 16:27
Voiko toi mun pätkiminen vaan johtua tulpasta??? Meno on nykivää ja huiput tasasella 60. Kiihtyy hitaammin kuin mopot ja alamäkeen sain jopa 75.
Koulusta kun olin tulossa niin sammu ykköseltä tyhjäkäynniltä valoissa ja siinä kun kiireessa polin käyntiin niin ei ekalla lähtenytkään vaan potkasi takasin
Voisiko tulpan vaihtaminen auttaa vai onko sytkässä jotain pielessä ja pahasti, vai onko mg kiila syyllinen?!? Vähän on kiire saada kuntoon kun ei tuolla voi isommilla teillä ajaa
E: Tai ettei vaan ole cdi? Mites minä tuon saisin testattua tekemättä kalliita ostoksia?
10.9.2014 18:39
Itellä kun oli vesisateessa seissyt niin paukku vaan putkeen jos koitti startata. Ehottomasti tulppa tarkistukseen.
10.9.2014 19:00
No onhan sillä tulpalla jo pari tonnia ajettu..
E: Porukat haki motonetistä uuden tulpan ja vaikka pyysin B9EG:tä, sieltä tuli BR9EG. Tulppa äkkiä kiinni ja pärpär tulille. Annoin detsin sitten lämmetä siinä muutaman minuutin ja kun testilenkkiä lähdin heittämään niin meinasi saman tien heittää perää linkkuun vaikka pintakaasulla kiihdytin(hiekkatie kyseessä). Sitten tuli 90 asteen mutka (sekin hiekkatietä) ja siitä kun lähdin varovasti 2. vaihteella niin rupesikin menemään lintassa
Ajoin sitten koneen kunnolla lämpimäksi ja sen jälkeen koitin kiihdyttää kunnolla ja hyvä jos ei kakkosellekin vaihtaessa keula kävässyt hieman ilmassa.
En tiedä oliko entinen tulppa alusta asti viallinen vai onko tämä BR9EG vaan paljon parempi?? Tuntuu ihan eri vehkeeltä tällä tulpalla.
Ja kyllä minä nyt uskon että ypvs toiminnassa kiihtyy paremmin kuin ypvs auki
10.9.2014 21:56
Mikäs vittu tuossa detsissä onkun ei kulje kuin sen ~100km/h 12-45 väleillä? Kokeiltu myös 14-45 väleillä eikä ollut mitään vaikutusta. Ypvs on kyllä todennäköisesti syypää eli tekee sen tarkastuskierroksen normaalisti mutta kun kaasuttaa niin kaasupohjassa ypvs ei aukea kokonaan... Vaijereita oon säädelly vaikka miten. Voiko se servo olla jotenki hajalla tai vaijerit löystyneet?
10.9.2014 22:18
Törmäsin tuossa tekemässäni DT prokkiksessa vialliseen YPVS servoon. Tai luulen että se vain on paskainen sisältä, kun hetken toimi melko OK, melko hitaasti vain surrasi, kunnes yhtäkkiä karkasi alueelta pois tarkistusliikettä tehdessään ja jäi jurraamaan edestakaisin ihan outoon asentoon. Pitäisi ottaa se auki ja putsata, josko korjaantuisi. Lienee potentiometrissä jotain kosketuspinnoissa.
Huomasin myös, että jos vajerikiekon hahlon laittoi sen koteelon reiän kanssa kohdalleen, YPVS jäi aavistuksen tukkimaan pakoaukkoa. Hahlon piti olla hieman ohi eteenpäin reiästä, että kanava oli kutakuinkin portaaton.
YPVS:ää säädettäessä olisi hyvä jos pakoputki on irti, saa varmasti hyvin säädettyä.
Vaijerien kireys on hyvä, kun vaijerikiekossa on abt. 1mm vara liikutella sitä käsin.
10.9.2014 22:22
Sama homma mulla tuon säätämisen kanssa. Se hahlo reijän kohdalle ei pidä ollenkaan paikkaansa. Siksi otankin putken irti aina kun säädän ypvs:ää.
10.9.2014 23:07
Itsellä on tuo sama että se reikä ei pidä paikkaansa ja sen mukaan oon ypvs:än säätänyt mutta siis se ei ole lähelläkään auki vaikka kaasupohjassa jurnuttaa vapaalla. Eikä ypvs kyllä jää mitenkään jumiinkaan tai ihmeelliseen asentoon mutta kaippa tuon servon voisi tarkistaa.
11.9.2014 1:06
.miGGis kirjoitti:Kun itse haluaisin pitää käytössä. Voiko pätkiminen olla YPVS:n aikaansaannos? Mikä siellä voi olla vialla? Tosiaan kulutus nousi keskimäärin 6 litrasta 9 litraan...
11.9.2014 7:11
Mulla teki kanssa sitä että vapaalla kierrätellessä ei ypvs auennut kokonaan ja ajossa rupesi tietyillä kierroksilla pätkimään. Epäilin ypvs:ää, mutta vika olikin tulpassa.
E: Ja tuntui kyllä kuluttavan myös normaalia enemmän.
11.9.2014 8:44
Moi.
Mitäs kikkoja tohon detsiin voisi kehitellä, kun toi kytkintappi tuntuu nousevan aina joka ajon jälkeen?
E: nyt on kahdesti noussut kokonaan viikon sisällä vaihdettaessa vaihdetta kovassa vauhdissa.
11.9.2014 11:15
Pitihän se arvata.. Yhden vian saa korjattua ni heti tulee uus... Elikkäs. Mistäs tähän saisi imukaulan???
11.9.2014 11:51
Ei ole tulpassa vika sillä eilen vaihdettu
.
11.9.2014 12:14
Sitten se on joko ypvs, tulpanhattu, -johto, puola tai sitten jotkut liitokset on huonot/piuhat hapristuneet.
Kannattaa se servokin tarkistaa/putsata kuten muutkin ypvs:n osat.
11.9.2014 13:58
Mites teiä detseis ku mulla 6 vaihde ulisee, mutta mikään muu vaihde ei tee tätä ulina ääntä? Ja uus imukaula on yamaha centterissä suolaiset 120 e muistaakseni