Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 4-t tekniikka ja viritys

4.2.2012 0:36

Mietein tässä vaan et saisko yamaha yzf r 125 lisää tehoja jos nostais bensanpainetta? :D

Re: 4-t tekniikka ja viritys

7.2.2012 17:58

Kertokoos joku että mikä tossa piikkisessä 4-t husussa on kun ajaa täyskaasulla hetken aikaa ja sitten alkaa röpeltämään/blopottamaan, sen seurauksena hyytyy ja täytyy hetke paikallaa olla ja sen jälkeen lähteä liikkeelle niin toimii normaalisti. Meneekös tossa venat mahdollisesti sekaisin vai mistä voisi johtua?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

7.2.2012 21:31

Kaasari alkaa jäätämään tai tankin korvausilma tukossa?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

7.2.2012 21:46

Pieni lisäys kysymykseeni että tuota tapahtuu kesällä, talven husse on tallissa ollut :) ja tankinkorkin letku on kyllä ihan avonaisena ollut.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

21.2.2012 19:58

Olis jääny ylimääräseksi talliin vielä tommonen 150cm³ sarja YBR:n koneeseen. Pytys on vakiovalumerkit hämäykseksi (123cm³ etc.)

Re: 4-t tekniikka ja viritys

28.2.2012 21:11

mites sais jammu WeeRan kulkee paremmi?
tehari
lyhkäsemmät välit?

tuoko yhtään tehoa: http://www.power-commander-shop.com/010 ... -125-X.htm

muita mielellään halpoja viritys keinoja?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

28.2.2012 21:34

Vakio välit on parhaat vakio pytyllä. Tehari tuo tehoa vaan power commanderin kanssa oikein säädettynä, mutta tehon lisäys on pientä. Isompi pytty lisää vääntöö ja kiihtyvyyttä, pitemmil väleil pääsee vähä kovempaa sen kanssa. Ei 4t kevarista saa tehoja järkevästi ja halvalla irti, 2t on sitä varten.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

1.3.2012 20:03

Gogge kirjoitti:Vakio_välit on parhaat vakio_pytyllä. Tehari tuo tehoa vaan power commanderin kanssa oikein säädettynä, mutta tehon lisäys on pientä. Isompi pytty lisää vääntöö ja kiihtyvyyttä, pitemmil väleil pääsee vähä kovempaa sen kanssa. Ei 4t kevarista saa tehoja järkevästi ja halvalla irti, 2t on sitä varten.

Mitä nyt vittua hessu? Ei muuten todellakaan ole, WR ei vedä edes kutosvaihdetta vakioväleillä, niitä on pakko lyhentää jo ajomukavuuden kannalta, ei nimittäin ole mukavaa se että vitosella mennää kovempaa kuin kutosella. Ja kyllä on melkoista mutua tuokin ettei muka huiput nousisi isommalla pytyllä.
PS. 2-TAHTI PARAS :D JA ES :D

-MankiBomber- kirjoitti:mites sais jammu WeeRan kulkee paremmi?
tehari
lyhkäsemmät välit?

tuoko yhtään tehoa: http://www.power-commander-shop.com/010 ... -125-X.htm

muita mielellään halpoja viritys keinoja?

Tehari laskee huippuja, sillä WR alkaa käymään laihalla. Lyhkäisemmät välit auttaa oikeasti. PCllä et tee mitään, teharin kanssa tehot nousevat konin tai pari, ei kumminkaan persdynossa mitenkään tuntuvasti.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

1.3.2012 20:22

leXXo kirjoitti:Tehari laskee huippuja, sillä WR alkaa käymään laihalla. Lyhkäisemmät välit auttaa oikeasti. PCllä et tee mitään, teharin kanssa tehot nousevat konin tai pari, ei kumminkaan persdynossa mitenkään tuntuvasti.


No just joo :roll:

PC:llä todellakin tekee jotain jos vaihdetaan putkisto hengittävämpään, putkisto/PC/penkitys niin eroja vakioon alkaa tulemaan. PowerCommanderilla saadaan seokset kohdalleen ja vaikka huippuja tai heposia ei tule yhtään lisää niin moottoriin saadaan uutta käyttöaluetta kun seokset on säädetty kohdalleen, tämä tekee käytännössä sen että pyörällä on paljon kivempi ajaa kun säädetty moottori roimii paremmin kuin vakiokartalla.

PC:llä ja persdynolla ei ole mitään tekemistä keskenään, PC pitää aina säätää rullilla kohdalleen, eikä vaan laittaa kiinni ja olettaa että nyt pelit sykkii.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

2.3.2012 14:51

Murska Arska kirjoitti:
leXXo kirjoitti:Tehari laskee huippuja, sillä WR alkaa käymään laihalla. Lyhkäisemmät välit auttaa oikeasti. PCllä et tee mitään, teharin kanssa tehot nousevat konin tai pari, ei kumminkaan persdynossa mitenkään tuntuvasti.


No just joo :roll:

PC:llä todellakin tekee jotain jos vaihdetaan putkisto hengittävämpään, putkisto/PC/penkitys niin eroja vakioon alkaa tulemaan. PowerCommanderilla saadaan seokset kohdalleen ja vaikka huippuja tai heposia ei tule yhtään lisää niin moottoriin saadaan uutta käyttöaluetta kun seokset on säädetty kohdalleen, tämä tekee käytännössä sen että pyörällä on paljon kivempi ajaa kun säädetty moottori roimii paremmin kuin vakiokartalla.

PC:llä ja persdynolla ei ole mitään tekemistä keskenään, PC pitää aina säätää rullilla kohdalleen, eikä vaan laittaa kiinni ja olettaa että nyt pelit sykkii.

Tarkoitin nyt ihan rahapuolta, ei vaan ole mitään järkeä laittaa törkeää määrää rahaa putkeen ja powercommanderiin kun samaan hintaan saa jo sen isomman pannun. Tuleehan siitä tehoa lisää, en sitä missään vaiheessa ole kieltänyt, mutta teho/raha suhde ei ihan mene kohdalleen. Lisäksi viimeinen kappaleesi on järjetön, miten se liittyy mihinkään? :nörtti:

Re: 4-t tekniikka ja viritys

2.3.2012 19:21

Siitä isommasta pannusta ei ole juurikaan hyötyä vakioputkella ja vakioboxilla, taas tarviit uuden putken ja PC:n joka on säädettävä rullilla.

Kuten aiemmin jo olen maininnut, ei ne yksittäiset tekijät vaan kokonaisuus. Teki mitä tahansa niin penkissä säätäminen auttaa moneen ongelmaan ja vasta silloin tiedetään vaikuttiko muutokset aikuisten oikeesti, eikä tarvii arvuutella tietoa persdynon perusteella.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

3.3.2012 2:02

krhm, lähes kaikissa tulee ruiskunsäätöboksi valmiilla kartalla mukana (eihän se joo 100% se kartta ole) mutta kuitenkin, ja n. 60% tapauksista on valittavissa että onko käytössä vakioputki taiko "tehari"

Re: 4-t tekniikka ja viritys

3.3.2012 8:53

En nyt halua sen kummemmin pilknusnus mutta valmiit kartat on aina valmiita karttoja ja lopputulos jää monesti arvailujen varaan. Bensojen energiasisältö on hyvin erilainen eri puolilla maailmaa ja moottorit on yksilöitä, valmiit kartat on kompromisseja joiden kanssa moottori kyllä toimii, mutta välttämättä valmiilla kartalla ei saada puristettua kaikkea hyötyä irti moottorista. Tässä vaiheessa astuu kuvioon mukaan PC, rullat ja ammattitaitoinen säätäjä, vain silloin saadaan otettua virisarjasta kaikki ulos mitä siitä on saatavana.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

3.3.2012 20:18

Murska Arska kirjoitti:En nyt halua sen kummemmin pilknusnus mutta valmiit kartat on aina valmiita karttoja ja lopputulos jää monesti arvailujen varaan. Bensojen energiasisältö on hyvin erilainen eri puolilla maailmaa ja moottorit on yksilöitä, valmiit kartat on kompromisseja joiden kanssa moottori kyllä toimii, mutta välttämättä valmiilla kartalla ei saada puristettua kaikkea hyötyä irti moottorista. Tässä vaiheessa astuu kuvioon mukaan PC, rullat ja ammattitaitoinen säätäjä, vain silloin saadaan otettua virisarjasta kaikki ulos mitä siitä on saatavana.


ei siis niissä valmiissa säätöbokseissa tartte PC:tä lisäks ku niitä itessää voi säätää :D ku eihä siinä oo järkee et ECU+ pytyn säätösarja+ PC, mutta ammattitaitosen säätäjän ja rullat tarttee jossei tyydy siihe kompromissikarttaan

Re: 4-t tekniikka ja viritys

4.3.2012 9:52

No se muuttaa asian jos mukana tulevan boxin karttojen parametrejä pääsee säätämään, tuota en tiennyt. Monesti noissa mukana tulevissa boxeissa on valmiiksi ajetut kartat sisällä, toisissa yksi ja toisissa muutama vaihtoehto ja niitä karttoja ei jälkeen pysty muokkaamaan.