Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

9.6.2013 18:46

Arskaboi kirjoitti:oisko kellään myyä tehopakoputkistoa cebariin?


Tyhjennä ja lyhennä alkuperästä, tulee ihan nätti silleen.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

30.6.2013 16:23

Näiden rattaidenhan ei pitäisi pyöriä kun moottori on käynnissä? Ainoastaan kun painaa starttia? Kuva

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

1.7.2013 15:20

kirvesmies1 kirjoitti:Näiden rattaidenhan ei pitäisi pyöriä kun moottori on käynnissä? Ainoastaan kun painaa starttia? Kuva

Jos nyt en ihan väärin muista, niin vauhtipyörä ja tuo sen viereinen pyörii kokoajan. Ainoastaan tuo startin pienin ratas on sivussa kun kone on käynnissä, ja kun starttia pyörittää tulee esiin. Eli näyttäis ihan oikeelta tuo kokoonpano :P

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

1.7.2013 16:07

0meGa kirjoitti:onhan 200cc cebariakin tehty mutta ne on vaan aasian markkinoille.

Onko lohko kuitenkin sama kun 125cc, perkele kun tollasen koneen sais tilattua uutena esim ebaysta, ajais perkele cbr vielä 10 vuotta.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

1.7.2013 16:31

wqwq kirjoitti:
0meGa kirjoitti:onhan 200cc cebariakin tehty mutta ne on vaan aasian markkinoille.

Onko lohko kuitenkin sama kun 125cc, perkele kun tollasen koneen sais tilattua uutena esim ebaysta, ajais perkele cbr vielä 10 vuotta.


Kylhä tommosel varmaa ajais, nopeella ettimisellä tommone löyty, eikä hintakaa loppupeleis oo paha
http://www.ebay.com/itm/HONDA-CBR250-CB ... 7a&vxp=mtr

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

3.7.2013 1:11

Ostin tuossa pari päivää sitten Sepon ja huomasin siinä pienen ongelman. Kun ensimmäisellä vaihteella lähtee kiihdyttämään se ei anna kierroksia heti 5-6k jälkeen vaan laskee niitä ja sitten nostaa ne räkäisemällä. Vika ilmeisesti vain kylmällä koneella, mutta pitäisikö näin tapahtua helteilläkään?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

3.7.2013 1:31

wqwq kirjoitti:
0meGa kirjoitti:onhan 200cc cebariakin tehty mutta ne on vaan aasian markkinoille.

Onko lohko kuitenkin sama kun 125cc, perkele kun tollasen koneen sais tilattua uutena esim ebaysta, ajais perkele cbr vielä 10 vuotta.


Täällä joskus aikasemmin sanottu että ei menis 250cc kone suoraan. Halvemmaksiha tuo tulis jos ostais isompaa pyttyä

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

3.7.2013 14:47

Letunski kirjoitti:Ostin tuossa pari päivää sitten Sepon ja huomasin siinä pienen ongelman. Kun ensimmäisellä vaihteella lähtee kiihdyttämään se ei anna kierroksia heti 5-6k jälkeen vaan laskee niitä ja sitten nostaa ne räkäisemällä. Vika ilmeisesti vain kylmällä koneella, mutta pitäisikö näin tapahtua helteilläkään?

Veikkaisin ongelmaa seoksien kanssa, jos ei oo huollettu siltä osin niin alota näillä (kannattaa tehdä muutenkin vaikka ei suoranaista vikaa olisikaan):
-Ilmanpuhdistimen puhdistus/elementin vaihto
-Kaasarin avaus ja puhdistus
-Bensansuodattimen vaihto

Ja vielä varmistus että onhan ihan vakiokunnossa(=seokset kohdallaan), eli ei ole snorkkelia poistettu yms.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

14.7.2013 17:53

Paljos keulaan menee öljyä per pumppu?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

15.7.2013 0:00

0meGa kirjoitti:Paljos keulaan menee öljyä per pumppu?



Voi teitä äidin pikku mussukoita kun oppisitte käyttämään googlea no tuossa tuo nyt kumminkin se on

"Etuiskareiden öljyn määrä: 206+-2,5cc/131mm (korkeus lasketaan putken yläpinnasta öljyn yläpintaan niin, että jousta ei ole asennettu ja liukuputki on painettu pohjaan)"

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

15.7.2013 11:47

Kestääks toi kyydissäolijan kahvan kiinnikepaikka keulintarautaa? Eli lähinnä onks se suoraan takahäkissä kiinni, että kestäis ottaa painoa päälle kunnolla.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

15.7.2013 15:19

0meGa kirjoitti:Kestääks toi kyydissäolijan kahvan kiinnikepaikka keulintarautaa? Eli lähinnä onks se suoraan takahäkissä kiinni, että kestäis ottaa painoa päälle kunnolla.

Tuokin nyt on hyvin helppo itse selvittää (suosittelenkin jos rautaa laittaa), mutta n kestävä. Neljällä suurehkolla kuusiokololla kiinni takahäkissä, väitän että koko pyörän voisi heittämällä nostaa tuosta kahvasta ilmaan :lol: .

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

17.7.2013 23:42

Nyt olis sellanen ongelma että mulla on -04 separista avaimet hukassa eikä vara- avaimia ole olemassa. Miten saan tuohon hommattua avaimen että pääsis ajeleen? Pitäskö soittaa maahantuojalle vai hommaisko purkupyörästä lukot ja avaimet ja pistäs paikalleen? Roadtrippi lähestys uhkaavaa tahtia ja pitäs saada pyörä käyntiin. :itku:

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

18.7.2013 1:22

Mallikohtaisen keskustelun puolelta löytyy vastausta asiaan..

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

19.7.2013 1:22

lepis kirjoitti:Nyt olis sellanen ongelma että mulla on -04 separista avaimet hukassa eikä vara- avaimia ole olemassa. Miten saan tuohon hommattua avaimen että pääsis ajeleen? Pitäskö soittaa maahantuojalle vai hommaisko purkupyörästä lukot ja avaimet ja pistäs paikalleen? Roadtrippi lähestys uhkaavaa tahtia ja pitäs saada pyörä käyntiin. :itku:

Ainakin autoihin noita on tehty joskus silleen että viet esim. tankinkorkin lukkosepälle joka sitten purkaa sen osiin, ja saa siten tehtyä uuden avaimen. Riippuu ihan lukkosepästä suostuuko tämän tekemään, samaten hinta on tuntityötä. Oletettavasti kuitenkin helpompi kuin uusi lukkosarja (ainakin itselle helpompi :D ), mutta mene ja tiedä. Maahantuoja tuskin pystyy auttamaan, vai mitä muu väki miettii? :)