Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

4.1.2010 20:18

no sitten en saa kelkkaan :lol: mutta mitenkä kyntkentä derbissä? ei anna jännitettä tyhjäkäynnillä riittävästi edes halogeenin täysillä polttamiseen vaikka onkin akku. kysyn vaikka mopoille alue ei olekkaan

4.1.2010 20:50

_RoTaX_ kirjoitti:no sitten en saa kelkkaan :lol: mutta mitenkä kyntkentä derbissä? ei anna jännitettä tyhjäkäynnillä riittävästi edes halogeenin täysillä polttamiseen vaikka onkin akku. kysyn vaikka mopoille alue ei olekkaan

Akku ei mopo-Derbin vakiosähköissä liitykään etuvalon polttamiseen mitenkään, vaan tulee suoraan magneetolta (tietenki jännitteensäätimen kautta). Eli xenonit laitat siis akulta.

4.1.2010 21:08

pitääköhän laittaa isompi akku kun on tuon 5ah akku tällä hetkellä?

4.1.2010 22:23

_RoTaX_ kirjoitti:pitääköhän laittaa isompi akku kun on tuon 5ah akku tällä hetkellä?

Mitä nyt muutaman tapauksen kuullu täällä, ettei ole riittänyt magneetto tuottamaan tarpeeksi virtaa, että jaksaisi ladata akkua kun sitä kuormitetaan. Akku siis tyhjenee noin puolentunnin-tunnin xenonien kanssa ajon jälkeen.

5.1.2010 20:50

_RoTaX_ kirjoitti:pitääköhän laittaa isompi akku kun on tuon 5ah akku tällä hetkellä?


jossain foorumilla luki, että jos lataus yms. toimii oikein niin 1.5ah akku riittää xenonille :P

5.1.2010 22:47

miten laittomia nää siis on? onko kukaan jääny kiinni? mitä sanktioo tuli?

5.1.2010 22:59

Tocardo kirjoitti:miten laittomia nää siis on? onko kukaan jääny kiinni? mitä sanktioo tuli?

Ei oo laittomia jos on e-hyväksytty ja käyny katsastusasemalla muuttamassa papereihin, ja harva käy sen tekemässä, ei näistä helpolla kiinni jää.

5.1.2010 23:33

kimmog kirjoitti:Ei oo laittomia jos on e-hyväksytty ja käyny katsastusasemalla muuttamassa papereihin, ja harva käy sen tekemässä, ei näistä helpolla kiinni jää.

Eikös valoumpiokin pidä olla hyväksytty xenoneita varten, että saa lailliseksi.

5.1.2010 23:42

joo, mut oletinki jo että se on ku moni laittaa vakioumpioon ;)

6.1.2010 0:48

joo siis ei poliisit varmaan mitään sano, kuhan on valot suunnattu hyvin ettei ne näytä liian ylös/ häikäse vastaan tulevaa pahasti :P

6.1.2010 2:50

kimmog kirjoitti:joo, mut oletinki jo että se on ku moni laittaa vakioumpioon ;)

Eihän se vakioumpio varmaan hirveen monessa ole xenoneille hyväksytty? Autoissahan pitää olla ajovalojen pesimet ja automaattinen suuntaus ton hyväksytyn umpion lisäks, tiiä siiten päteekö kakspyöräsiin?

6.1.2010 13:16

Wiibo kirjoitti:
kimmog kirjoitti:joo, mut oletinki jo että se on ku moni laittaa vakioumpioon ;)

Eihän se vakioumpio varmaan hirveen monessa ole xenoneille hyväksytty? Autoissahan pitää olla ajovalojen pesimet ja automaattinen suuntaus ton hyväksytyn umpion lisäks, tiiä siiten päteekö kakspyöräsiin?

Sen verran ainakin pitää olla, että löytyy se merkintä (DC lähivalo, DR kaukovalo, DCR molemmat) xenon-hyväksynnästä umpiossa. Voin lyödä vetoa, ettei niitä löydy kuin uusimmista isoista motskareista, joissa on vakiona jo xenonit. Kiinnijääminen, noh, ehkä niitä poliiseja kiinnostaa kumminkin tehot, vilkut, jarrut, kilvenkulmat kuin se, millä kaasulla niitä valoja poltetaan.

8.1.2010 19:57

SuperMursu kirjoitti:
pettuu kirjoitti:Eli nyt on laitettu omaan Aprilia mx:ään xenon kit ,jossa pitkät ja lyhyet toimivat releen kautta,joka säätelee polttimon liikettä. Ainoa ongelma on ,että xenonit sammuvat lyhyillä valoilla... Eli pitkät toimii moitteetta ,mutta heti kun vaihtaa lyhyet niin polttimo sammuu. Polttimo kyllä liikahtaa lyhyien asentoon ,mutta palaminen loppuu. Missä voisi olla vika? Kaikki pitäis tietääkseen olla oikein asennettu.



Kokeile vaihtaa virtajohtojen paikkaa. Itselläni oli juuri samatilanne ja nyt pitkillä palaa lyhyet ja lyhysillä pitkät toi on yksinkertaisin, mutta jos haluut että ne pelaa oikeen nii joutuu laittaa vastuksen jompaan kumpaa johtoon että se saa kuormitusta ja sitte pitäs toimia normaalisti.

Ittellä nyt niin että ku vaihtaa pitkät päälle nii polttimo sammuu. Rele ainakin napsahtaa mutta polttimosta en tiedä liikkuuko. Niin saako tuon korjattua vaikka 160 ohmisella vastuksella jonka laittaa siihen toiseen releltä polttimoon menevään johtoon?

15.1.2010 10:44

Mites kun olen ajatellut ostaa tuohon dt:seen xenonit niin toimivatko ne ilman että pitää alkaa tuon akun kanssa värkkäämään? Voik tulla muita ongelmia kuin tuo akku?

http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... %C3%A4n%22

15.1.2010 13:18

Knapsu kirjoitti:Mites kun olen ajatellut ostaa tuohon dt:seen xenonit niin toimivatko ne ilman että pitää alkaa tuon akun kanssa värkkäämään? Voik tulla muita ongelmia kuin tuo akku?

Xenonit kaipaa tasavirtaa, eli akultahan sitä saa.