Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

5.10.2008 21:02

sukeltaja-ankka kirjoitti:Nyt tulee pitkä vuodatus. Toivottvasti tajuutte tän tekstin. :D

Elikkäs mulla oli vapaastihengittävä putki detsis, mut sylki öljyä yli. Sanottii et vaiha villat. Vaihdoin, mutta yli sylkeminen vaa väheni, muttei loppunu. Vakioputkes ei tapahtunu sylkemist, mut huomasin pari kertaa et se oli sielt pääst kostea, ettei senkää ylisylkemine kaukana ollu. Nyt on taas se tehari kii, ku sylkemine on nii pientä ettei mua haittaa. Tehot ku on kuitenki huomattavasti paremmat sen kaa ku vakiol...

Nyt mietin et joko putkes ei oo tarpeeks vastapainetta (?) tai sitten on kaasaris jotai vikaa. No, tutkittuani hieman kaasaria huomasin, että säätöruuvia oli runkattu huomattavasti. Eli kaasaris on ollu aikasemminki jotai? Sitte avasin ilmanputsarin ja vilkasin sinne. Se oli kosteahko. Tai sellai ei märkä, muttei iha kuivakaa. Eli kaasaris on jotain?

No sitte muistin et detsin oston yhteydes oli kuitti porauksesta. Joten onko sitte mahollist et on suutin vaihettu, muttei neulaa koskettu? Vai onko neula vaa vääräs kohas? Tai on porattu, muttei kaasarii koskettu mitenkään? Vai voiks siin olla jotai muutaki vikaa muual ku kaasaris?


kun seos palaa rikkaasti niin öljykään ei pala kunnolla ja se sylkee sitä putken päästä. kokeile säätää neulaa alaspäin ?

7.10.2008 21:37

sanokaas misää vois olla vika:
eli kun esim seisoo liikennevaloissa tyhjäkäynnillä ja sit lyö kaasua reilusti niin ei lähde kunnolla vaan röpeltää...eli onkos seos liian rikkaalla?mitä pitäisi säätää?
sitten toinen on että kun ajaa kaasu pohjassa ja sitten äkisti löysää kaasun tulee bensasyöttöön selvä katkos eli sillälailla tökkää..eihän sen bensan tulon pitäisi sillälailla katketa kuitenkaan?
:s

Tuorevoitelu pois

8.10.2008 18:45

Miten tuorevoitelusysteemi otetaan pois käytöstä, eli pitääkö pumpulle tehhä jotai ja miten sen kaasarissa olevan tuorevoitelunipan voi tukkia? En tiiä onko tää ny oikee topikki mut kaasarin kauttaha se öljy menee.

8.10.2008 23:32

the zamppa kirjoitti:Miten tuorevoitelusysteemi otetaan pois käytöstä, eli pitääkö pumpulle tehhä jotai ja miten sen kaasarissa olevan tuorevoitelunipan voi tukkia? En tiiä onko tää ny oikee topikki mut kaasarin kauttaha se öljy menee.

Detsis (voisin aatella et jampois on suht samanlaiset systeemit...) on ainaki nii et eka avaat sen öljypumput kannen ja otat letkut ja vaijerin pois. Sitte tukit kaasarist sen öljyletkun, (mul siin on semmoi ruuvi-teippi-kyhäelmä. :D) ja koko pumppu pois, mut voit jättää sen jonku putkisysteemin mikä menee sinne koneen sisälle, et sitä ei tarvi avata ja sitte öljysäiliö pois ja pumpunkansi kiinni.
Sen jälkee rupeet vaa sekottaa tankkii. Näi mul on ainaki toiminu, et korjatkaa viisaammat jos oon vääräs.

Edit: ei helvetti oon ollu taas vähä väsy ku oon tot kirjottanu, siis ei siinä kannen alla mitää putkea koneesee oo, vaa joku akselijuttu, mikä pyörittää sitä öljypumppua. Eli sen voi jättää. Ja suosittelen sen tiivisteen jättämistä myös siihe, ku heität vaa ruuvit takas ni se kiilaa sen tiivisteen sinne. Ne ei haittaa siel mitää ja pysyy näppärästi tallessa.

12.10.2008 17:42

Huh-huh. Nyt tuli vkonlpna säädettyy detsin neulaa. Ei enää näyttäis sylkevän pakarist mitää. Täytyy silti koputtaa puuta. :D
Mut siis helvetti et sai kiertää. Eka piti ottaa kaikki katteet, satula ja tankki pois et pääs kaasarin kimppuun. :D Neljä tuntii sai väkästellä ku se neulaki oli iha helvetin jumissa ja kaikkee. Sit ku pakkas viel takas koko systeemin ja lähti ajaa ni ei kyl tehny muuta ku ajatellu et toimi ny saatana tällä ettei tarvi ottaa uusiks. :D

13.10.2008 12:44

sukeltaja-ankka kirjoitti:Huh-huh. Nyt tuli vkonlpna säädettyy detsin neulaa. Ei enää näyttäis sylkevän pakarist mitää. Täytyy silti koputtaa puuta. :D
Mut siis helvetti et sai kiertää. Eka piti ottaa kaikki katteet, satula ja tankki pois et pääs kaasarin kimppuun. :D Neljä tuntii sai väkästellä ku se neulaki oli iha helvetin jumissa ja kaikkee. Sit ku pakkas viel takas koko systeemin ja lähti ajaa ni ei kyl tehny muuta ku ajatellu et toimi ny saatana tällä ettei tarvi ottaa uusiks. :D

Kyllä kun muutaman kerran sitä neulaa säädät niin alkaa homma nopeutuu. Itelläkin meni ekalla kerralla jonkun aikaa, nykyisin mee ku joku 5 min koko hommassa, ku niin monesti joutunu tuon neulan kanssa säätämään.

13.10.2008 17:27

Riku Rassi kirjoitti:Kyllä kun muutaman kerran sitä neulaa säädät niin alkaa homma nopeutuu. Itelläkin meni ekalla kerralla jonkun aikaa, nykyisin mee ku joku 5 min koko hommassa, ku niin monesti joutunu tuon neulan kanssa säätämään.

Joo uskon. Mut onneks se toimii tol nykysel asetuksel iha erinomasesti. Kerranki villi veikkaus tuotti tulosta. :D

14.10.2008 22:26

onko nuo mikuni tm kaasarit hyviä mitkä suuttimet passaa niihin?

15.10.2008 1:30

eetu6610 kirjoitti:onko nuo mikuni tm kaasarit hyviä mitkä suuttimet passaa niihin?


On. kuuskanttiset.

24.10.2008 16:51

Mikä helvetti voi olla, kun tolla 34mm kaasarilla heittää heti kierrokset tappiin kun käynnistää? Ei ole ainakaan imuvuoto.

24.10.2008 23:15

TDN kirjoitti:Mikä helvetti voi olla, kun tolla 34mm kaasarilla heittää heti kierrokset tappiin kun käynnistää? Ei ole ainakaan imuvuoto.

säädetty huonosti tai paskaa suuttimissa ??[url][/url]

25.10.2008 0:06

TDN kirjoitti:Mikä helvetti voi olla, kun tolla 34mm kaasarilla heittää heti kierrokset tappiin kun käynnistää? Ei ole ainakaan imuvuoto.
Onko kaasuvaijeri jotenkin hasssusti ja oikeen säädetty?

25.10.2008 5:15

TDN kirjoitti:Mikä helvetti voi olla, kun tolla 34mm kaasarilla heittää heti kierrokset tappiin kun käynnistää? Ei ole ainakaan imuvuoto.


tyhjäkäyntisuutin mikä ? mulla oli vakiona 35millisessä 20 tyhjäkäyntisuutin ja tällähetkellä 50 paikallaa. en ees testannu tuolla vakiosuuttimella. oothan varma et tyhjäkäyntiruuvi ei oo pohjassa ? koska luistinta ei tarvi nostaa ku 1,5mm alimmasta kohdasta itellä nii huutaa hoosiannaa. 0.5mm ja kierrokset on normit 1500rpm. ryyppy päällä ?

25.10.2008 12:16

johani kirjoitti:
TDN kirjoitti:Mikä helvetti voi olla, kun tolla 34mm kaasarilla heittää heti kierrokset tappiin kun käynnistää? Ei ole ainakaan imuvuoto.


tyhjäkäyntisuutin mikä ? mulla oli vakiona 35millisessä 20 tyhjäkäyntisuutin ja tällähetkellä 50 paikallaa. en ees testannu tuolla vakiosuuttimella. oothan varma et tyhjäkäyntiruuvi ei oo pohjassa ? koska luistinta ei tarvi nostaa ku 1,5mm alimmasta kohdasta itellä nii huutaa hoosiannaa. 0.5mm ja kierrokset on normit 1500rpm. ryyppy päällä ?


35 on tyhjäkäyntisuutin. Seos ja tyhjäkäyntiruuvin kääntäminen ei vaikuta mihinkään.

mikuni

1.11.2008 23:04

oisko kellään myydä mikunin 28mm flättistä???