Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

6.7.2008 23:18

Laitetaan nyt vielä tännekkin, kun hussetopikista ei saatu vastausta.

Scheisse. Otin viivoja perjantai yönä arrow+rave räsän kanssa. Vein kiihdytyksessä aivan vitusti (30-40m) ja huipuissa mentiin tasan. Mulla siis 142 mittarissa ja räsällä 150 mittarissa. No rupes etuvalo räpsymään vähä ja aattelin et polttimo palaa. Mut sit hetken päästä katos kaikki sähköt ja menin mökille nukkumaan. Aamulla vaihoin sulakkeen ja valot toimi hetkellisesti, mutta vähän ajan päästä sulake kärähti taas, samaten toinen sulake. Eli missä vika? Sulake ei pamahda koneen ollessa sammuksissa, mutta kun käynnistää ja ajaa hetken niin pimahtaa. Voisiko syynä olla 4 amppeerinen akku, kun vakio 3ah, että jotenki lataisi liikaa virtaa? Jännitteensäädintä vähä myös epäilen :s Äsken koitin taas uudella sulakkeella ja 2-3km niin kärähti. Johtoja koitin kattella, mutta mtn damagea ei näkynyt. Missä voisi olla vika? Miten tarkistaa, toimiiko jännitteensäädin?

7.7.2008 21:39

Sanokaas te viisaat, että mikä on hussessa vikana kun se polttaa valojen ja mittariston sulaketta..?

7.7.2008 23:57

janze kirjoitti:Sanokaas te viisaat, että mikä on hussessa vikana kun se polttaa valojen ja mittariston sulaketta..?

Ihan sama itellä ja kukaa ei ainakaa vielä oo vastannu :|

8.7.2008 0:10

-Hussekuski- kirjoitti:Laitetaan nyt vielä tännekkin, kun hussetopikista ei saatu vastausta.

Scheisse. Otin viivoja perjantai yönä arrow+rave räsän kanssa. Vein kiihdytyksessä aivan vitusti (30-40m) ja huipuissa mentiin tasan. Mulla siis 142 mittarissa ja räsällä 150 mittarissa. No rupes etuvalo räpsymään vähä ja aattelin et polttimo palaa. Mut sit hetken päästä katos kaikki sähköt ja menin mökille nukkumaan. Aamulla vaihoin sulakkeen ja valot toimi hetkellisesti, mutta vähän ajan päästä sulake kärähti taas, samaten toinen sulake. Eli missä vika? Sulake ei pamahda koneen ollessa sammuksissa, mutta kun käynnistää ja ajaa hetken niin pimahtaa. Voisiko syynä olla 4 amppeerinen akku, kun vakio 3ah, että jotenki lataisi liikaa virtaa? Jännitteensäädintä vähä myös epäilen :s Äsken koitin taas uudella sulakkeella ja 2-3km niin kärähti. Johtoja koitin kattella, mutta mtn damagea ei näkynyt. Missä voisi olla vika? Miten tarkistaa, toimiiko jännitteensäädin?

Niin kokeilikko sitä että ottaa töötin pois liittimistä? mulla oli ihan samanlainen ongelma ja vielä samanlaisen vingutuksen jälkee,noo sit rupesin tiputtelee sähköosii pois pelistä yks kerrallaan ja silti vei sulakkeen, sit otin viimesenä töötin pois ja kappas ku ei vienykkää enää sulaketta :nörtti:

8.7.2008 0:27

_Sam kirjoitti:
-Hussekuski- kirjoitti:Laitetaan nyt vielä tännekkin, kun hussetopikista ei saatu vastausta.

Scheisse. Otin viivoja perjantai yönä arrow+rave räsän kanssa. Vein kiihdytyksessä aivan vitusti (30-40m) ja huipuissa mentiin tasan. Mulla siis 142 mittarissa ja räsällä 150 mittarissa. No rupes etuvalo räpsymään vähä ja aattelin et polttimo palaa. Mut sit hetken päästä katos kaikki sähköt ja menin mökille nukkumaan. Aamulla vaihoin sulakkeen ja valot toimi hetkellisesti, mutta vähän ajan päästä sulake kärähti taas, samaten toinen sulake. Eli missä vika? Sulake ei pamahda koneen ollessa sammuksissa, mutta kun käynnistää ja ajaa hetken niin pimahtaa. Voisiko syynä olla 4 amppeerinen akku, kun vakio 3ah, että jotenki lataisi liikaa virtaa? Jännitteensäädintä vähä myös epäilen :s Äsken koitin taas uudella sulakkeella ja 2-3km niin kärähti. Johtoja koitin kattella, mutta mtn damagea ei näkynyt. Missä voisi olla vika? Miten tarkistaa, toimiiko jännitteensäädin?

Niin kokeilikko sitä että ottaa töötin pois liittimistä? mulla oli ihan samanlainen ongelma ja vielä samanlaisen vingutuksen jälkee,noo sit rupesin tiputtelee sähköosii pois pelistä yks kerrallaan ja silti vei sulakkeen, sit otin viimesenä töötin pois ja kappas ku ei vienykkää enää sulaketta :nörtti:

Ok, kiitos vastauksesta! :) Kokeilen huomenna ku saan lisää sulakkeita. Öljyvalon anturia kanssa vähän epäilen.

8.7.2008 0:30

-Hussekuski- kirjoitti:
_Sam kirjoitti:
-Hussekuski- kirjoitti:Laitetaan nyt vielä tännekkin, kun hussetopikista ei saatu vastausta.

Scheisse. Otin viivoja perjantai yönä arrow+rave räsän kanssa. Vein kiihdytyksessä aivan vitusti (30-40m) ja huipuissa mentiin tasan. Mulla siis 142 mittarissa ja räsällä 150 mittarissa. No rupes etuvalo räpsymään vähä ja aattelin et polttimo palaa. Mut sit hetken päästä katos kaikki sähköt ja menin mökille nukkumaan. Aamulla vaihoin sulakkeen ja valot toimi hetkellisesti, mutta vähän ajan päästä sulake kärähti taas, samaten toinen sulake. Eli missä vika? Sulake ei pamahda koneen ollessa sammuksissa, mutta kun käynnistää ja ajaa hetken niin pimahtaa. Voisiko syynä olla 4 amppeerinen akku, kun vakio 3ah, että jotenki lataisi liikaa virtaa? Jännitteensäädintä vähä myös epäilen :s Äsken koitin taas uudella sulakkeella ja 2-3km niin kärähti. Johtoja koitin kattella, mutta mtn damagea ei näkynyt. Missä voisi olla vika? Miten tarkistaa, toimiiko jännitteensäädin?

Niin kokeilikko sitä että ottaa töötin pois liittimistä? mulla oli ihan samanlainen ongelma ja vielä samanlaisen vingutuksen jälkee,noo sit rupesin tiputtelee sähköosii pois pelistä yks kerrallaan ja silti vei sulakkeen, sit otin viimesenä töötin pois ja kappas ku ei vienykkää enää sulaketta :nörtti:

Ok, kiitos vastauksesta! :) Kokeilen huomenna ku saan lisää sulakkeita. Öljyvalon anturia kanssa vähän epäilen.
E: Vai uskaltaako kokeilla 20amp sulakkeella, kun oikea on 15amp?

8.7.2008 0:39

-Hussekuski- kirjoitti: E: Vai uskaltaako kokeilla 20amp sulakkeella, kun oikea on 15amp?

Nii, tuskin siinä johdot ihan rupee käryämään vielä, omalla vastuulla :lol:

8.7.2008 1:05

_Sam kirjoitti:
-Hussekuski- kirjoitti: E: Vai uskaltaako kokeilla 20amp sulakkeella, kun oikea on 15amp?

Nii, tuskin siinä johdot ihan rupee käryämään vielä, omalla vastuulla :lol:

WUHUU! kättelisin ja kiittäisin nöyrästi _Sam:ia, jos pystyisin :D Lähin melkein jo tilaamaan uutta jännitteensäädintä, mutta vika oli TÖÖTISSÄ :eek: toimi jopa 10amp sulakkeella :P Kokeile Janze ihmeessä sinäkin

8.7.2008 9:06

-Hussekuski- kirjoitti:
_Sam kirjoitti:
-Hussekuski- kirjoitti: E: Vai uskaltaako kokeilla 20amp sulakkeella, kun oikea on 15amp?

Nii, tuskin siinä johdot ihan rupee käryämään vielä, omalla vastuulla :lol:

WUHUU! kättelisin ja kiittäisin nöyrästi _Sam:ia, jos pystyisin :D Lähin melkein jo tilaamaan uutta jännitteensäädintä, mutta vika oli TÖÖTISSÄ :eek: toimi jopa 10amp sulakkeella :P Kokeile Janze ihmeessä sinäkin

Joo kokeilin.. ;) Toimii 5amp sulakkeellakin.. :D Kiitoksia paljo.. :)

Honda nsr käynnistysvika

8.7.2008 16:53

Mikä voisi olla nassessa vikana kun kylmänä ei lähde käyntiin vaihka on uusi akku? startti pitää niin pirun pahaa ääntä.. :/ mäkistartilla pitää lähteä liikkeelle, mutta lämpimänä kone kyllä lähtee välillä käyntiin..vetäisikö nasse virrat johonkin maahan tjsp?

13.7.2008 2:51

joo hain tossa eilen 02vm nsr kuristettu ja aiva helmi jne jne mutta takavilkut oli ku isot vasarat:( eressä oli jo minivilkut no sit tänään läti kurit ja kaikki ja minivilkut tuli taakse mutta ny ongelma niitten kanssa vikkujen meinaan.. kaikki toimi aluksi kun alkup takana vaihdoin minivilkut niin rele surisee ja valot syttyy palamaan ja molemmilla vuolilla. ainut vilkku joka toimii kunnolla on oikea etu vilkku:S mitä vastuksia releitä jne jne mitä pitäää tehä et saa toimiin kertokaa tarkasti en oikeen tajua noit mitä ennemmin ollu et mistä sit saa niit osia jne jne ja mitä pitää laitta jne jne kiitos etukäteen

13.7.2008 12:14

Terzon kirjoitti:joo hain tossa eilen 02vm nsr kuristettu ja aiva helmi jne jne mutta takavilkut oli ku isot vasarat:( eressä oli jo minivilkut no sit tänään läti kurit ja kaikki ja minivilkut tuli taakse mutta ny ongelma niitten kanssa vikkujen meinaan.. kaikki toimi aluksi kun alkup takana vaihdoin minivilkut niin rele surisee ja valot syttyy palamaan ja molemmilla vuolilla. ainut vilkku joka toimii kunnolla on oikea etu vilkku:S mitä vastuksia releitä jne jne mitä pitäää tehä et saa toimiin kertokaa tarkasti en oikeen tajua noit mitä ennemmin ollu et mistä sit saa niit osia jne jne ja mitä pitää laitta jne jne kiitos etukäteen

Sama suomeks kiitos :lol:

16.7.2008 16:25

Ylis kirjoitti:Mikä voisi olla nassessa vikana kun kylmänä ei lähde käyntiin vaihka on uusi akku? startti pitää niin pirun pahaa ääntä.. :/ mäkistartilla pitää lähteä liikkeelle, mutta lämpimänä kone kyllä lähtee välillä käyntiin..vetäisikö nasse virrat johonkin maahan tjsp?
Älä yhtään koita starttia jos se räklättää tai pitää pahaa ääntä. Syyhän on ihan selvästi siinä, ei muutakuuin asiaa tutkimaan.

16.7.2008 17:12

Mikäköhän voisi olla Yamahassa vikana? Kipinä hävisi kesken ajon, ja välillä palaa takaisin. Kaikki johdot ja liittimet tarkastettu, kaikki ok. Virtaa tulee normaalisti, mutta puolalle ei tule mitään. Eli siis pyörä on Yamaha DT 04vm.

22.7.2008 15:30

Mikähän on,etupää pistää joskus ohjatessa vastaan aika kovaa.Auttaa jos pujottelee hetken,sitten lähtee ajaan vaikka suoraa pätkää ja jarruttelee ja kääntyy hitaista vauhdeista niin sama ongelma.Se on vähän niinkun kankea se etupää.Osaisko joku auttaa?Veliki valitteli että ootko keulinu ympäri :)

EDIT:Remontin jälkeen on tehnyt tätä.1000 km sitten.nyt 10000km ajettu.
kaatunut en ole.