6.7.2008 23:18
7.7.2008 21:39
7.7.2008 23:57
janze kirjoitti:Sanokaas te viisaat, että mikä on hussessa vikana kun se polttaa valojen ja mittariston sulaketta..?
8.7.2008 0:10
-Hussekuski- kirjoitti:Laitetaan nyt vielä tännekkin, kun hussetopikista ei saatu vastausta.
Scheisse. Otin viivoja perjantai yönä arrow+rave räsän kanssa. Vein kiihdytyksessä aivan vitusti (30-40m) ja huipuissa mentiin tasan. Mulla siis 142 mittarissa ja räsällä 150 mittarissa. No rupes etuvalo räpsymään vähä ja aattelin et polttimo palaa. Mut sit hetken päästä katos kaikki sähköt ja menin mökille nukkumaan. Aamulla vaihoin sulakkeen ja valot toimi hetkellisesti, mutta vähän ajan päästä sulake kärähti taas, samaten toinen sulake. Eli missä vika? Sulake ei pamahda koneen ollessa sammuksissa, mutta kun käynnistää ja ajaa hetken niin pimahtaa. Voisiko syynä olla 4 amppeerinen akku, kun vakio 3ah, että jotenki lataisi liikaa virtaa? Jännitteensäädintä vähä myös epäilen Äsken koitin taas uudella sulakkeella ja 2-3km niin kärähti. Johtoja koitin kattella, mutta mtn damagea ei näkynyt. Missä voisi olla vika? Miten tarkistaa, toimiiko jännitteensäädin?
8.7.2008 0:27
_Sam kirjoitti:-Hussekuski- kirjoitti:Laitetaan nyt vielä tännekkin, kun hussetopikista ei saatu vastausta.
Scheisse. Otin viivoja perjantai yönä arrow+rave räsän kanssa. Vein kiihdytyksessä aivan vitusti (30-40m) ja huipuissa mentiin tasan. Mulla siis 142 mittarissa ja räsällä 150 mittarissa. No rupes etuvalo räpsymään vähä ja aattelin et polttimo palaa. Mut sit hetken päästä katos kaikki sähköt ja menin mökille nukkumaan. Aamulla vaihoin sulakkeen ja valot toimi hetkellisesti, mutta vähän ajan päästä sulake kärähti taas, samaten toinen sulake. Eli missä vika? Sulake ei pamahda koneen ollessa sammuksissa, mutta kun käynnistää ja ajaa hetken niin pimahtaa. Voisiko syynä olla 4 amppeerinen akku, kun vakio 3ah, että jotenki lataisi liikaa virtaa? Jännitteensäädintä vähä myös epäilen Äsken koitin taas uudella sulakkeella ja 2-3km niin kärähti. Johtoja koitin kattella, mutta mtn damagea ei näkynyt. Missä voisi olla vika? Miten tarkistaa, toimiiko jännitteensäädin?
Niin kokeilikko sitä että ottaa töötin pois liittimistä? mulla oli ihan samanlainen ongelma ja vielä samanlaisen vingutuksen jälkee,noo sit rupesin tiputtelee sähköosii pois pelistä yks kerrallaan ja silti vei sulakkeen, sit otin viimesenä töötin pois ja kappas ku ei vienykkää enää sulaketta
8.7.2008 0:30
-Hussekuski- kirjoitti:_Sam kirjoitti:-Hussekuski- kirjoitti:Laitetaan nyt vielä tännekkin, kun hussetopikista ei saatu vastausta.
Scheisse. Otin viivoja perjantai yönä arrow+rave räsän kanssa. Vein kiihdytyksessä aivan vitusti (30-40m) ja huipuissa mentiin tasan. Mulla siis 142 mittarissa ja räsällä 150 mittarissa. No rupes etuvalo räpsymään vähä ja aattelin et polttimo palaa. Mut sit hetken päästä katos kaikki sähköt ja menin mökille nukkumaan. Aamulla vaihoin sulakkeen ja valot toimi hetkellisesti, mutta vähän ajan päästä sulake kärähti taas, samaten toinen sulake. Eli missä vika? Sulake ei pamahda koneen ollessa sammuksissa, mutta kun käynnistää ja ajaa hetken niin pimahtaa. Voisiko syynä olla 4 amppeerinen akku, kun vakio 3ah, että jotenki lataisi liikaa virtaa? Jännitteensäädintä vähä myös epäilen Äsken koitin taas uudella sulakkeella ja 2-3km niin kärähti. Johtoja koitin kattella, mutta mtn damagea ei näkynyt. Missä voisi olla vika? Miten tarkistaa, toimiiko jännitteensäädin?
Niin kokeilikko sitä että ottaa töötin pois liittimistä? mulla oli ihan samanlainen ongelma ja vielä samanlaisen vingutuksen jälkee,noo sit rupesin tiputtelee sähköosii pois pelistä yks kerrallaan ja silti vei sulakkeen, sit otin viimesenä töötin pois ja kappas ku ei vienykkää enää sulaketta
Ok, kiitos vastauksesta! Kokeilen huomenna ku saan lisää sulakkeita. Öljyvalon anturia kanssa vähän epäilen.
E: Vai uskaltaako kokeilla 20amp sulakkeella, kun oikea on 15amp?
8.7.2008 0:39
-Hussekuski- kirjoitti: E: Vai uskaltaako kokeilla 20amp sulakkeella, kun oikea on 15amp?
8.7.2008 1:05
_Sam kirjoitti:-Hussekuski- kirjoitti: E: Vai uskaltaako kokeilla 20amp sulakkeella, kun oikea on 15amp?
Nii, tuskin siinä johdot ihan rupee käryämään vielä, omalla vastuulla
8.7.2008 9:06
-Hussekuski- kirjoitti:_Sam kirjoitti:-Hussekuski- kirjoitti: E: Vai uskaltaako kokeilla 20amp sulakkeella, kun oikea on 15amp?
Nii, tuskin siinä johdot ihan rupee käryämään vielä, omalla vastuulla
WUHUU! kättelisin ja kiittäisin nöyrästi _Sam:ia, jos pystyisin Lähin melkein jo tilaamaan uutta jännitteensäädintä, mutta vika oli TÖÖTISSÄ toimi jopa 10amp sulakkeella Kokeile Janze ihmeessä sinäkin
8.7.2008 16:53
13.7.2008 2:51
13.7.2008 12:14
Terzon kirjoitti:joo hain tossa eilen 02vm nsr kuristettu ja aiva helmi jne jne mutta takavilkut oli ku isot vasarat:( eressä oli jo minivilkut no sit tänään läti kurit ja kaikki ja minivilkut tuli taakse mutta ny ongelma niitten kanssa vikkujen meinaan.. kaikki toimi aluksi kun alkup takana vaihdoin minivilkut niin rele surisee ja valot syttyy palamaan ja molemmilla vuolilla. ainut vilkku joka toimii kunnolla on oikea etu vilkku:S mitä vastuksia releitä jne jne mitä pitäää tehä et saa toimiin kertokaa tarkasti en oikeen tajua noit mitä ennemmin ollu et mistä sit saa niit osia jne jne ja mitä pitää laitta jne jne kiitos etukäteen
16.7.2008 16:25
Älä yhtään koita starttia jos se räklättää tai pitää pahaa ääntä. Syyhän on ihan selvästi siinä, ei muutakuuin asiaa tutkimaan.Ylis kirjoitti:Mikä voisi olla nassessa vikana kun kylmänä ei lähde käyntiin vaihka on uusi akku? startti pitää niin pirun pahaa ääntä.. :/ mäkistartilla pitää lähteä liikkeelle, mutta lämpimänä kone kyllä lähtee välillä käyntiin..vetäisikö nasse virrat johonkin maahan tjsp?
16.7.2008 17:12
22.7.2008 15:30