Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

7.7.2007 10:40

Heips!

Kertokaappas nyt hieman tuosta 34-35mm Mikunista sellaisen omistavat että millaiset tehonlisäykset tuli muuten TT-pyöräänne? Kiinnostaisi tietää kun olen itsekkin nyt harkinnut sellaisen kaasarin laittamista.

Onko tarvike Mikunia ollut vaikea saada säätöihin vai oletteko saaneet ollenkaan toimimaan?

Miten sitten te kenellä on Jollymoton tehari, millaiset väännöt ja tehot se on tuonut tullessaan? Ovatko äänet muuttuneet kireämmiksi? Millaiset tehot ja väännöt? Huomaako selvän väännön vähenemisen alakierroksilla? Lähteekö Mito sitten vastaavasti paremmin huippukierroksilla kuin muuten täysitehoisena?

Kiinnostaisi nämä muokkaukset/viritykset ja niiden kokemukset lähinnä Evoista ja Evo2 pyöristä mutta myös muista saa kertoa. Itsellänikin kun on vuoden 04 Evo2.

Kiitoksia kertomuksista!

7.7.2007 11:08

Monttuman kirjoitti:Onko tarvike Mikunia ollut vaikea saada säätöihin vai oletteko saaneet ollenkaan toimimaan?

Vakioputsariin tuota ei edes kovin hyvin saa, vaan pitää vetästä kaasaria imukaulasta ulospäin että sen saa kiinnitettyä siihen väliputkeen. Mulla sai ihan liikaa soppaa vakioneulalla (53) 4000-6000 kierrosten paikkeilla. Mutta Tjukella taas kuulemma toimii ihan ok. 55 kokosella neulalla röpöttää ykkösen ja kakkosen, muilla vaihteilla sitten pelaa ok. Tostakin pääsee eroon kun kääntää kunnolla kahvasta. Vakio tyhjäkäyntisuutin on mun mielestä liian pieni (20), ei lähe kunnolla vetämään pieniltä kierroksilta avatessa kaasua, vaan "booaa".

Koita kysyä MP-Racingilta mitä sielä maksaa Mikunin 6AEL4-60 neula, tyhjäkäyntisuuttimia saa varmaankin halvemmalla Nakkilasta. Luisti ja koho on tossa tarvikkeessa sama mitä Cagiva käyttää, suutinputkesta en osaa sanoa. Jos maksaa miljoonia nuo alkuperäisosat MP-Racingilta, Saksasta saa ainakin 58 neulaa tohon kaasariin, sillä uskon että pelittää, neulat oli reilun kympin kappale. Tietysti vois sieltä kysyä tuosta 6AEL4-60 neulastakin, että mistä kaasarista semmonen löytyy.

Kaikki saa säätöihin kunhan jaksaa laittaa ja miettiä.

7.7.2007 12:23

Jeps, mutta meinasitko että kannattaisi kuitenkin tarvikeMikunia koittaa vai kannattaisiko koittaa metsästää alkuperäistä vanhemman mallin Miton Mikunia?

Sen voisi ehkä saada hieman helpommin säätöihin..

Mites noiden tehojen laita sitten? Kertositteko niistä enemmän

7.7.2007 17:49

mites on et pitääkö paikkansa et nää italiaanot olis jonkuverran epäluotettavampia ku nässyn ja jammun koneet? nii ja paljo ajaa yhel männäl tteenä? ja jos joku vois heittää paljo deeteel ajetaa yhel männäl:D

8.7.2007 8:51

anttiuz kirjoitti:mites on et pitääkö paikkansa et nää italiaanot olis jonkuverran epäluotettavampia ku nässyn ja jammun koneet? nii ja paljo ajaa yhel männäl tteenä? ja jos joku vois heittää paljo deeteel ajetaa yhel männäl:D


EI jumalauta,ei nää sen epäluotettavampia ole kuin muutkaan,on vaan niin paljon kuskista ja käsittelystä kiinni!

9.7.2007 0:39

minkä kokonen suutin kannattaa olla teharin kaa?

9.7.2007 2:49

nyt kun tossa uskalsin kokeilla vakio miton huippuja niin meni mittariin se 130km/h... voiko vakio mito mennä sen verran? kuinka kovaa muilla on kulkenut?
niin ja mito on siis -07...

9.7.2007 3:10

nii ja mistä saa jolly moto sp (tai std.) putkee (mahd. halvalla)?

9.7.2007 12:16

tarzan91 kirjoitti:nii ja mistä saa jolly moto sp (tai std.) putkee (mahd. halvalla)?
ebay

10.7.2007 1:31

Hi !

VForce2 saapui viime viikolla ameriikasta, mutta vääränlainen :( voi pahus, täytyy odottaa amiksen alkamista että voi teettää CNC-jyrsimellä sopivan korvauslaipan..

sain tarpeekseni VF2 etsinnöistä, eli sopivien USA myyjien puutteesta, noh tilasin sitten 2kpl VF3 mallia USA'sta. Kyllä helpottaa, oon kykkiny netissä varmaan 12h/päivä kokonaisen viikon etsien ja etsien..+ muutama puhelu -> aikaero..

Nyt vain kädet ristissä toivoen että paketti saapuu..

T.markus

10.7.2007 10:52

Miten ne VF2 keskimmäiset läpät on oikein kiinni? Mietin, jos joskus itse tekisin semmosen V-force tyyliset läpät.

10.7.2007 13:03

Hei !

ovat kiinni sillä välissä olevalla läppien rajoittimella ja ulompien puoliskoiden läpimenevillä M5 2kpl kuusiokoloruuveilla.

siinä hyvä VF2 kuva (seloste kylläkin VF3)
http://www.faster-motocross.com/v-force ... -cage.html

VF2 2-versio:
http://www.motorcycle-superstore.com/pa ... Style=7376

VF3 rakenne löytyy www.mototassinari.com sivulta kaikkine asennus/huolto-ohjeineen.

Vf3 mallia olen nähnyt 2 erinlaista, tässä niistä vanhempi malli:
http://www.motoworldracing.com/v-force-3-mx.html

T.markus

10.7.2007 13:45

tarzan91: sulla on tollanen uus mito kans. saat vaan 130 mittariin. omani saan piiskattua mittarilukemiin 150 :S.. tosin pieneen alamäkeen. :D eli kyllä se sen 130 voi mittarii mennä hyvinkin :)

13.7.2007 1:08

onko noissa uusissa lucku expolereissa eroa normi mitoon?:D tteenä..

13.7.2007 4:57

anttiuz kirjoitti:onko noissa uusissa lucku expolereissa eroa normi mitoon?:D tteenä..


Uusimmat lucky explorer mitot on valmistettu -98 ja ne ei eroa mitenkään normi evo1:stä, muutakuin katteet erinlaiset.

Jos vertaa evo2:een niin eroa on:

EVO1 kokoonpano:

-Sylinteri: gil#1 73037
-Kansi: 200H
-Mäntä: 1-ring flat top
-Kaasutin: 35mm mikuni tm
-Vaihteisto: 7-vaihdetta
-Vanteet: 3-puolaiset
-Ilmanputsarin kansi erinlainen

EVO2 kokoonpano:

-Sylinteri: gil#1 A0401
-Kansi: 200C
-Mäntä: 2-ring dome top
-Kaasutin: 28mm dellorto
-Vaihteisto: 6-vaihdetta
-Vanteet: 6-puolaset

Jos vertaa tehoilta evo1:stä ja evo2:sta niin evo1:ssä on hiukan enemmän potkua. ;)